Ny i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

esioul

"Anarkisten" skriver:

Håber du har ret og så skal mor her nok prøve at tænke lidt ud af boksen og ikke kun give rugbrødsmadder med 

Nogen forslag til alternativer?

Hár faktisk tænkt om han skulle have sin egen dyne med, men faren (min kære mand) syntes ikke det er nødvendigt 

Hmm....det overvejer jeg lige 

Gulerødder og agurkestave 

pitabrød med fyld

man kan lave sådan nogle æggemuffins med grøntsager og kød

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Sommerblomst21

Sommerblomst21 skriver:

I den børnehave jeg arbejder i har sove børnene deres egen dyne, sengetøj, bamse/eller sutteklud med og det fungere rigtig godt. Så bliver det bare lagt i skuffen når de ikke bruger det. Trygheds mæssigt synes jeg det ville være rigtig dejligt for ham at have sit eget med  i forhold til madpakken, ved jeg ikke om i har købt en madpakke til ham? Hvis ikke, kunne i evt købe en med et logo han er helt vildt med, som fx batman eller hvad der nu fanger hans interesse. Og jeg er helt sikker på, som en anden skriver at han nok hurtig skal vænne sig til det når han sidder sammen med hans kommende kammerater og spiser madpakker. Nu ved jeg ikke om de har en sukker politik i den børnehave dit barn skal gå i, men ellers kan man jo også give en grovbolle, lidt rugbrød, samt rester fra aftensmaden? Evt lidt pasta eller en frikadelle  

Mener selvfølgelig kost politik og ikke sukker politik 

Anmeld Citér

4. april 2016

"Anarkisten"

Mor1986 skriver:

Vi gav vores datter egen dybe med. Først baby dyne for den var hun vant til i dagplejen og så junior dyne. Så duftede det velkendt. Og det var også egen pude.

vi er ikke så kreative med mad. Vores datter er også kræsen. Men pølsehorn, pizza snegle, frugt og grønt. Og selvfølgelig lidt rugbrød. 

Jeg var i en vuggestue og nogen af børnene elskede kogt kartoffel, advocad, tørret frugt. 

Jeg tror altså også jeg giver han hans egen dyne med. Jeg vil da helt klart også helt sove med mit eget sengetøj når jeg sover ude  

uhh....ja, den der med kartoflen, den må keg huske 

Anmeld Citér

4. april 2016

"Anarkisten"

Sommerblomst21 skriver:

I den børnehave jeg arbejder i har sove børnene deres egen dyne, sengetøj, bamse/eller sutteklud med og det fungere rigtig godt. Så bliver det bare lagt i skuffen når de ikke bruger det. Trygheds mæssigt synes jeg det ville være rigtig dejligt for ham at have sit eget med  i forhold til madpakken, ved jeg ikke om i har købt en madpakke til ham? Hvis ikke, kunne i evt købe en med et logo han er helt vildt med, som fx batman eller hvad der nu fanger hans interesse. Og jeg er helt sikker på, som en anden skriver at han nok hurtig skal vænne sig til det når han sidder sammen med hans kommende kammerater og spiser madpakker. Nu ved jeg ikke om de har en sukker politik i den børnehave dit barn skal gå i, men ellers kan man jo også give en grovbolle, lidt rugbrød, samt rester fra aftensmaden? Evt lidt pasta eller en frikadelle  

Tror du har helt ret i, at der er noget tryghed i at putte med sin egen dyne og pude, så det får han altså med  også selvom far mener noget andet  

Han fik en fin madkasse af dagplejemor som han er meget stolt af, men tror måske jeg vil på jagt efter én med flere rum. Syntes nemt sådan en madkasse kan blive rodet når det hele ligger samlet 

Pastaen må jeg lige give et forsøg. Det er svært a vide hvad der lige falder i smag

Anmeld Citér

5. april 2016

Mor1986

"Anarkisten" skriver:

Jeg tror altså også jeg giver han hans egen dyne med. Jeg vil da helt klart også helt sove med mit eget sengetøj når jeg sover ude  

uhh....ja, den der med kartoflen, den må keg huske 

Synes det må give en ekstra tryghed at det dufter af hjemme. Tror altså også vores havde egen pude med. Men er lidt i tvivl. Ved bare vi selv skulle skifte sengetøj.  Og det var noget hjemmefra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.