Ny i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
14 svar
4 synes godt om
4. april 2016

"Anarkisten"

Lillebror er startet i børnehave og selvom jeg har prøvet det før, så er det stadig hårdt at sender den lille fis afsted. 

Nå, men det jeg egentlig gil spørge om, det er hvordan der foregår i andre børnehaver med middagslur. Nu har han ikke sovet i børnehaven endnu, men er meget spændt på hvordan det kommer til at gå. Nu skal han jo pludselig sove på madras, i et rum (alene fordi der ikke er andre der skal sove lur lige pt) mens de andre børn er på legepladsen. Han bliver altså lagt til at sove når de andre gå ud 

Er det sådan man gør det i alle børnehaver?

Et andet spørgsmål/problem. Lillebror har altid spist sin rugbrød med gaffel, altså rugbrødet er skåret i "hapsere" og så har han spist med gaflen. Nu får han jo bare halve eller kvarte madder med og ved ikke lige hvor godt det går med ar få dem ned. 

Hvad tænker i om det? 

På forhånd, tak for input 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

esioul

"Anarkisten" skriver:

Lillebror er startet i børnehave og selvom jeg har prøvet det før, så er det stadig hårdt at sender den lille fis afsted. 

Nå, men det jeg egentlig gil spørge om, det er hvordan der foregår i andre børnehaver med middagslur. Nu har han ikke sovet i børnehaven endnu, men er meget spændt på hvordan det kommer til at gå. Nu skal han jo pludselig sove på madras, i et rum (alene fordi der ikke er andre der skal sove lur lige pt) mens de andre børn er på legepladsen. Han bliver altså lagt til at sove når de andre gå ud 

Et andet spørgsmål/problem. Lillebror har altid spist sin rugbrød med gaffel, altså rugbrødet er skåret i "hapsere" og så har han spist med gaflen. Nu får han jo bare halve eller kvarte madder med og ved ikke lige hvor godt det går med ar få dem ned. 

Hvad tænker i om det? 

Der hvor jeg har arbejdet, sov børnene også på madras mens de andre var ude. Det har fungeret fint. 

Jeg har aldrig oplevet børnehavebørn der spiser hapsere 

Anmeld Citér

4. april 2016

"Anarkisten"

esioul skriver:

Der hvor jeg har arbejdet, sov børnene også på madras mens de andre var ude. Det har fungeret fint. 

Jeg har aldrig oplevet børnehavebørn der spiser hapsere 

He he, nej jeg vil godt tro at børnehavebørn spiser helt almindelige rugbrødsmadder  Håber han får det lært. Lige nu er madpakken bare heller ikke særlig vigtig/spændende for ham. Mon ikke det kommer 

Det er simpelthen så tåbeligt, at sådan noget som middagsluren betyder så meget for mig, men jeg syntes bare det er synd hvis ikke han får sovet. Hele eftermiddagen og aftenen bliver rigtig hård hvis ikke han får sovet, så jeg håber han putter sig uden problemer 

Anmeld Citér

4. april 2016

esioul

"Anarkisten" skriver:

He he, nej jeg vil godt tro at børnehavebørn spiser helt almindelige rugbrødsmadder  Håber han får det lært. Lige nu er madpakken bare heller ikke særlig vigtig/spændende for ham. Mon ikke det kommer 

Det er simpelthen så tåbeligt, at sådan noget som middagsluren betyder så meget for mig, men jeg syntes bare det er synd hvis ikke han får sovet. Hele eftermiddagen og aftenen bliver rigtig hård hvis ikke han får sovet, så jeg håber han putter sig uden problemer 

Børn lærer rigtig hurtigt og jeg er sikker på at han nok skal få det lært, når han spejler sig i hvad de andre børn gør. 

Det er tit madpakkerne er mere spændende, når de sidder omkring et bord med kammeraterne.  

Det kan selvfølgelig godt være lidt svært at falde i søvn andre steder, men jeg tror det kommer når han har et fast sted han sover og det bliver en rutine. 

Hos os havde de egen madras og dyne og pude og det gjorde så de følte at det var "deres" sovested.

Anmeld Citér

4. april 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der hvor jeg arbejder er det fire børn som sover. De sovet mens de andre er ude. De sover dog sammen med vuggestuebørnene. Det er dejlig velkendt at det ikke er et nyt sted der skal soves 

går han i en integreret institution? 

Anmeld Citér

4. april 2016

"Anarkisten"

esioul skriver:

Børn lærer rigtig hurtigt og jeg er sikker på at han nok skal få det lært, når han spejler sig i hvad de andre børn gør. 

Det er tit madpakkerne er mere spændende, når de sidder omkring et bord med kammeraterne.  

Det kan selvfølgelig godt være lidt svært at falde i søvn andre steder, men jeg tror det kommer når han har et fast sted han sover og det bliver en rutine. 

Hos os havde de egen madras og dyne og pude og det gjorde så de følte at det var "deres" sovested.

Håber du har ret og så skal mor her nok prøve at tænke lidt ud af boksen og ikke kun give rugbrødsmadder med 

Nogen forslag til alternativer?

Hár faktisk tænkt om han skulle have sin egen dyne med, men faren (min kære mand) syntes ikke det er nødvendigt 

Hmm....det overvejer jeg lige 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mor1986

"Anarkisten" skriver:

Hvad tænker i om det? 

I min datters børnehave lå de også på madrasser. Dog flere sammen. Og det gik faktisk fint. Men efter et par måneder kom de og sagde de nok ville stoppe med luren da hun mente hun skulle underholde de andre, så de ikke kunne sove.  Men hun havde heller ikke rigtig brug for den mere. Så tænker det er normalt de gør det på den måde.

vi har aldrig haft problemet med rugbrød. Vi skærer også i kvarte. Men hun lærte også i dagplejen at spise kvarte rugbrøddee. Så tænker at han hurtig også lærer det, især når han ser de andre også spiser sådan. Og så ellers bare sørg for at det forskellige er nemt at gå til. Min datter vil feks ikke spise skræl på æbler så det har jeg fjernet når jeg putter det i madpakken. 

Anmeld Citér

4. april 2016

"Anarkisten"

mor:) skriver:

Der hvor jeg arbejder er det fire børn som sover. De sovet mens de andre er ude. De sover dog sammen med vuggestuebørnene. Det er dejlig velkendt at det ikke er et nyt sted der skal soves 

går han i en integreret institution? 

Han kommer fra dagplejen, så han er vandt til at sove i sin barnevogn. Selv nu, hvor han er blevet for lang 

I skrivende stund er han lige vågnet efter 2 timer og 15 minutter, så han har uden tvivl brug for sin middagslur 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mor1986

"Anarkisten" skriver:

Håber du har ret og så skal mor her nok prøve at tænke lidt ud af boksen og ikke kun give rugbrødsmadder med 

Hár faktisk tænkt om han skulle have sin egen dyne med, men faren (min kære mand) syntes ikke det er nødvendigt 

Vi gav vores datter egen dybe med. Først baby dyne for den var hun vant til i dagplejen og så junior dyne. Så duftede det velkendt. Og det var også egen pude.

vi er ikke så kreative med mad. Vores datter er også kræsen. Men pølsehorn, pizza snegle, frugt og grønt. Og selvfølgelig lidt rugbrød. 

Jeg var i en vuggestue og nogen af børnene elskede kogt kartoffel, advocad, tørret frugt. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Sommerblomst21

"Anarkisten" skriver:

I den børnehave jeg arbejder i har sove børnene deres egen dyne, sengetøj, bamse/eller sutteklud med og det fungere rigtig godt. Så bliver det bare lagt i skuffen når de ikke bruger det. Trygheds mæssigt synes jeg det ville være rigtig dejligt for ham at have sit eget med  i forhold til madpakken, ved jeg ikke om i har købt en madpakke til ham? Hvis ikke, kunne i evt købe en med et logo han er helt vildt med, som fx batman eller hvad der nu fanger hans interesse. Og jeg er helt sikker på, som en anden skriver at han nok hurtig skal vænne sig til det når han sidder sammen med hans kommende kammerater og spiser madpakker. Nu ved jeg ikke om de har en sukker politik i den børnehave dit barn skal gå i, men ellers kan man jo også give en grovbolle, lidt rugbrød, samt rester fra aftensmaden? Evt lidt pasta eller en frikadelle  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.