Hvor hurtig gik jeres igangsættelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.944 visninger
17 svar
3 synes godt om
3. april 2016

Mortil2drenge<3

Jeg bliver sat i gang på tirsdag- og vil godt indrømme jeg er nervøs for hvor længe det vil trække ud fra jeg får den første pille..

hvor længe tog det jer fra i fik den første pille til i fik veer/ gik i fødsel?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Mullesmith

Molly90 skriver:

Jeg bliver sat i gang på tirsdag- og vil godt indrømme jeg er nervøs for hvor længe det vil trække ud fra jeg får den første pille..

Nu fik jeg ikke pille men ballonkateter lagt op torsdag aften og ved middagstid om fredagen blev vandet taget og kl.13 lagt vedrop da der ingen veer var kommet endnu, kl.14 starter veerne rigtigt og kl.19.30 er lillemanden født 

Anmeld Citér

3. april 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg fik piller i 4!!! Dage uden at der skete en skid. De tog mit vand på 4. dagen og så fik jeg vedrop og endte i akut kejsersnit 10 timer senere 

Anmeld Citér

3. april 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Molly90 skriver:

Første vaginale pille lagt kl 18 d 26. Ingen veer. 

Anden pille anlagt kl 08 ca d 27. Veer kl 9, blide små plukkeveer. Værre veer og regelmæssige senere. Kl 13.40 gik vandet i en skylde. 

3. Pille anlagt kl 14.30 ca, stadig d 27. Stadig lidt stærkere veer. Vedrop anlagt ca kl 17. Blev skruet langsomt helt op. Da var jeg 3-4 cm udvidet. 

Kl 23 var jeg stadig kun det samme udvidet. Kl 00 fik jeg anlagt epidural. 

Kl 03.30 d 28. var jeg fuldt udvidet og kunne presse. Hun er født kl 05.16 d 28.06.14.

jeg har alt i alt et super godt forløb bag mig ville aldrig være bange for at blive sat i gang igen

Anmeld Citér

3. april 2016

Berta

Jeg blev sat i gang en fredag formiddag og fødte lørdag nat. Veerne startede først lørdag aften - så fra de startede til jeg fødte gik det hurtigt. 

Jeg tror du skal prøve at lade være med at se på som om din fødsel skal starte når igangsættelsen starter. Men istedet prøve at forvente at det tager et par dage før din krop bliver klar til fødsel. Og forsøg at hvile og måske have planlagt noget "underholdning" i ventetiden - selvfølgelig kun noget der kan aflyses hvis du skulle gå i i fødsel. Så føles det måske ikke så dræbende lang tid at vente på. 

Pøj Pøj med det. Jeg havde et rigtig fint igangsættelses forløb og fødsel.  

Anmeld Citér

3. april 2016

lineog4

Afhænger jo nok af mange tibg fx også om det er før tid eller efter, hvor tæt du var på at gå i fødsel selv osv. 

Jeg er blevet sat i gang med den sidste 40+6, jeg kom til undersøgelse og pille kl 19. Fik en tid til dagen efter og besked om der sagtens kunne komme veer, men det ofte ikke var fødslen der gik i gang men qua mine to hurtige fødsler og at grunden til igangsættelse var at vi har mistet et barn, så sagde de jeg skule ringe hvis jeg følte det var veer. Jeg vågnede lidt over 1 med murren, men ikke veer. Ringede ind ved 2 tiden, hvor de gerne ville se mig. Jeg var 2 fingre åbenbart 1 1/2 cm livmoderhals. Men igen qua grunden til igangsættes og det faktum de ikke havde travlt gav de os en stue og så kunne vi se om morgenen for de forventede det var snyde veer. Jeg var på stuen lidt i 3 efter der var kørt strimmel mm. Og han er født lidt over 5, så ingen snyde veer  men tilgengæld en jordemoder der blev snydt, hun undersøgte mig lidt over 4 der havde jeg stadig livmoderhals og hun var overbevist om veerne ville stoppe og jeg skulle have endnu en pille, hun kom tilfældigvis ind lidt over 5 hvor jeg brølede som en løve og fik taget imod lillemanden uden at have gjort klar til det 

så en super let igangsættelse som dig havde længere optaktsveer end de to foregående fødsler hvor der max gik to timer fra første ve til de var ude

Anmeld Citér

3. april 2016

Rtjm05

Molly90 skriver:

Jeg blev sat igang i uge 38, jeg fik vaginal piller i 3 dage, lå derefter med ballonkateter i 12timer 4. Døgn uden succes, så jeg fik kejsersnit på 5. Dagen.....

Anmeld Citér

3. april 2016

Maise86

Molly90 skriver:

Jeg fik lagt en pille op kl 11 fredag fik næsten med det samme menstruations agtige smerter. 

Kørte hjem og veerne blev lige så stille kraftigere. Vi kørte retur til sygehuset kl 17 og han er født kl 5.00 næste morgen

Anmeld Citér

3. april 2016

oz1

Veerne kom ret hurtig  men der gik altså for mit vedkommende 54 timer inden han var ude

Anmeld Citér

3. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik 2 orale piller kl 11:30 om torsdagen. Fik ret hurtigt veer selvom de ikke var regelmæssige. Kl 18 fik jeg 2 piller mere, og kl 00 tog jdm vandet. Fødte kl 3:55 fredag morgen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.