Jer med pco - mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2016

modesty

HVPigen skriver:

Jeg vil gerne være gravid og har Endelig fåetkonstateret pco.. 

Jeg har self så ændret mit kost men nu tænker jeg majsmel hvordan frem og tilbage ?? Er det helt no go.. Vil gerne slanke mig lidt også , og vil derfor også gerne leve naturligt prøver så vidt muligt på og leve uden brød osv og har ikke spist det i et stykke tid men hr prøvet lchf kurren men den fungere bare ikke for mig .. Den simpelthen for træls syntes man skære alt for meget væk som jeg ikke vil undvære som gulerødder fx .. 

Men hvad må jeg lave af brød ? Jeg har prøvet brød der lavet af profiber og husk og revet ost m. Æg og føj for den lede det smager godt nok klamt 

Jeg forstår ikke helt de dér behov for at prøve at fortsætte med at spise som man plejer når hele pointen er at spise anderledes.  Forstå mig ret.

Hvorfor ikke bare droppe brød i stedet for at prøve at lave pseudo-brød? Det kan du sagtens. Du skal bare sætte dig ordentligt ind i hvad du kan spise i stedet. Masser af grønsager, kød, nødder o.s.v.

Og majsmel er ikke en god ting, majs er propfyldt med stivelse og sukkerstoffer. Hvis du skal noget som helst, er det nok mere noget quinoa og boghvede du skal over i.

Men hvad med grove former for rugbrød? Det er ikke decideret lchf, men det er bedre end alle de dér glutenfri alternativer som alligevel er proppet med stivelse.

Rugbrød kan være mange ting, så husk at vælge dem der er kernerige og uden hvede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2016

Skouboe

HVPigen skriver:

Jeg fik konstateret det i tirsdag, altså lægen har altid vist det og sagt det men de kan jo ikke bare give medicin uden og have det i noget men blodprøver osv er taget samt skanning og den er desværre god nok så jeg får metaforim nu, gælder reglern så stadig med alting mht til mad? Syntes virkelig det hårdt for i følge de mad opskrifter jeg har set er alt bygget på æg og ost (ost er ok) men æg jeg hader æg! Og de osteboller jeg fik lavet mindede ikke om det fjerneste om en bolle den var gummiartigt og er 100% sikker på at det fra profiber der fik den til og blive så vammel ikke engang smør eller skinke kunne overdøve ostesmagen/gummismag fik det så skidt af den bolle hvilket gør jeg bare stoppede 100% med lchf.. 

Hmm jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for lægen snakkede ikke om at kosten skulle ændres når jeh fik pillerne. 

Men tænker også bare jeg må prøve med tiden , for jeg træner hårdt og har brug for nogen ting i min daglig dag der mætter og det var ikke alt på lchf der gjorde det . 

Kunsten er at lade være med at prøve at lave ting du kender, fx boller og pizza osv. Det kommer aldrig til at smage som det du kender, og du bliver skuffet hver gang.

Jeg spiser hovedsageligt lchf og du kan altså komme rigtigt langt med kød, masser af grøntsager og gode, lækre dressinger og dip.

Jeg finder en del inspiration hos Jane Faeber, www.madbanditten.dk
og så husk at det altid er nemmere at følge noget, hvis man fokuserer på det man vælger til, og ikke det man vælger fra. Jeg har opdaget at hvis jeg får nok "rigtig" mad, og nok sundt fedt, har jeg ikke rigtigt den store trang til slik og søde sager.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.