HVPigen skriver:
Jeg vil gerne være gravid og har Endelig fåetkonstateret pco..
Jeg har self så ændret mit kost men nu tænker jeg majsmel hvordan frem og tilbage ?? Er det helt no go.. Vil gerne slanke mig lidt også , og vil derfor også gerne leve naturligt prøver så vidt muligt på og leve uden brød osv og har ikke spist det i et stykke tid men hr prøvet lchf kurren men den fungere bare ikke for mig .. Den simpelthen for træls syntes man skære alt for meget væk som jeg ikke vil undvære som gulerødder fx .. 
Men hvad må jeg lave af brød ? Jeg har prøvet brød der lavet af profiber og husk og revet ost m. Æg og føj for den lede det smager godt nok klamt
Jeg har selv investeret i bøger om kost til pcos piger
Lever lidt efter både kiss og lchf tager de ting jeg synes virker for mig, så længe det er pcos venligt så er det jo fint 
Majs mel er no go uanset om det er det ene eller det anede, for majs er der stivelse i og masser af sukker - det samme gælder gulerødder så uanset hvad er de no go, hvilket egentlig gælder for en stor del rodfrugter, og det tog mig lang tid at få et nogenlunde overblik. Har stadig ikke helt styr på det, men har heller aldrig rigtig været den store rodfrugts spiser til at starte med.
Inden jeg havde bøger brugte jeg meget den her hjemme side http://pcoliv.dk/ den er spækket med pcos venlige opskrifter
Mit bedste råd vil være, tag det stille og roligt, skift ting ud stille og roligt, indtil du har styr på det og så prøv at leve efter det. Har haft viden om min pcos siden 2013, og jeg har stadig ikke haft styrken til at være 100% pcos venlig med min kost
Det er en livs ændring, så det gælder om at lære at acceptere ting man ikke må spise, for har man først lagt dem væk skal man ikke forvente man kan tage dem tilbage nogensinde 
Anmeld
Citér