Jer med pco - mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. marts 2016

HVPigen

Jeg vil gerne være gravid og har Endelig fåetkonstateret pco.. 

Jeg har self så ændret mit kost men nu tænker jeg majsmel hvordan frem og tilbage ?? Er det helt no go.. Vil gerne slanke mig lidt også , og vil derfor også gerne leve naturligt prøver så vidt muligt på og leve uden brød osv og har ikke spist det i et stykke tid men hr prøvet lchf kurren men den fungere bare ikke for mig .. Den simpelthen for træls syntes man skære alt for meget væk som jeg ikke vil undvære som gulerødder fx .. 

Men hvad må jeg lave af brød ? Jeg har prøvet brød der lavet af profiber og husk og revet ost m. Æg og føj for den lede det smager godt nok klamt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

123.

HVPigen skriver:

Jeg har self så ændret mit kost men nu tænker jeg majsmel hvordan frem og tilbage ?? Er det helt no go.. Vil gerne slanke mig lidt også , og vil derfor også gerne leve naturligt prøver så vidt muligt på og leve uden brød osv og har ikke spist det i et stykke tid men hr prøvet lchf kurren men den fungere bare ikke for mig .. Den simpelthen for træls syntes man skære alt for meget væk som jeg ikke vil undvære som gulerødder fx .. 

Men hvad må jeg lave af brød ? Jeg har prøvet brød der lavet af profiber og husk og revet ost m. Æg og føj for den lede det smager godt nok klamt 

google lchf osteboller de er såååh gode og 100 % pco venlig

Anmeld Citér

30. marts 2016

mpr

HVPigen skriver:

Jeg har selv investeret i bøger om kost til pcos piger Lever lidt efter både kiss og lchf tager de ting jeg synes virker for mig, så længe det er pcos venligt så er det jo fint

Majs mel er no go uanset om det er det ene eller det anede, for majs er der stivelse i og masser af sukker - det samme gælder gulerødder så uanset hvad er de no go, hvilket egentlig gælder for en stor del rodfrugter, og det tog mig lang tid at få et nogenlunde overblik. Har stadig ikke helt styr på det, men har heller aldrig rigtig været den store rodfrugts spiser til at starte med. 

Inden jeg havde bøger brugte jeg meget den her hjemme side  http://pcoliv.dk/ den er spækket med pcos venlige opskrifter  

Mit bedste råd vil være, tag det stille og roligt, skift ting ud stille og roligt, indtil du har styr på det og så prøv at leve efter det. Har haft viden om min pcos siden 2013, og jeg har stadig ikke haft styrken til at være 100% pcos venlig med min kost Det er en livs ændring, så det gælder om at lære at acceptere ting man ikke må spise, for har man først lagt dem væk skal man ikke forvente man kan tage dem tilbage nogensinde

Anmeld Citér

30. marts 2016

Liv_86

HVPigen skriver:

Jeg har fundet den her side, som jeg synes ser god ud. 

http://pcoliv.dk/8.pdf

Jeg har dog ikke pco men er begyndt at leve efter principperne, da jeg har ros i min cyklus, gerne vil tabe mig lidt og blive gravid. Så derfor tænker jeg pco kost vil hjælpe. 

Synes siden er genial da der også står til om hvad man må få. 

Tænker også at fx proteinboller fra kohberg går an, når man også må få rugbrød. Du må jo stadig gerne få nogle kulhydrater, bare fra gode kilder

Anmeld Citér

30. marts 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Der findes en rigtig god gruppe på Facebook... Hvor man kan få mange svar på hvad er GO og NOGO... Jeg har meget glæde af gruppen PCO Danmark...

Anmeld Citér

31. marts 2016

HVPigen

Jeg fik konstateret det i tirsdag, altså lægen har altid vist det og sagt det men de kan jo ikke bare give medicin uden og have det i noget men blodprøver osv er taget samt skanning og den er desværre god nok så jeg får metaforim nu, gælder reglern så stadig med alting mht til mad? Syntes virkelig det hårdt for i følge de mad opskrifter jeg har set er alt bygget på æg og ost (ost er ok) men æg jeg hader æg! Og de osteboller jeg fik lavet mindede ikke om det fjerneste om en bolle den var gummiartigt og er 100% sikker på at det fra profiber der fik den til og blive så vammel ikke engang smør eller skinke kunne overdøve ostesmagen/gummismag fik det så skidt af den bolle hvilket gør jeg bare stoppede 100% med lchf.. 

Hmm jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for lægen snakkede ikke om at kosten skulle ændres når jeh fik pillerne. 

Men tænker også bare jeg må prøve med tiden , for jeg træner hårdt og har brug for nogen ting i min daglig dag der mætter og det var ikke alt på lchf der gjorde det . 

Anmeld Citér

31. marts 2016

HVPigen

Men nu skriver i gulerod? Er det ikke kun varmbehandlet for sådan har jeg ihvertefald læst det ? 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Kløver

HVPigen skriver:

Jeg lever lchf og synes det fungerer godt. Hvis du er striks er det rigtigt du ikke må få gulerødder, men det må man godt på liberal, ellers er palæo måske vejen for dig? 

Jeg har det meget bedre i kroppen efter jeg er gået på lchf og har bla stabiliseret mit blodsukker 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Kløver

HVPigen skriver:

Jeg fik konstateret det i tirsdag, altså lægen har altid vist det og sagt det men de kan jo ikke bare give medicin uden og have det i noget men blodprøver osv er taget samt skanning og den er desværre god nok så jeg får metaforim nu, gælder reglern så stadig med alting mht til mad? Syntes virkelig det hårdt for i følge de mad opskrifter jeg har set er alt bygget på æg og ost (ost er ok) men æg jeg hader æg! Og de osteboller jeg fik lavet mindede ikke om det fjerneste om en bolle den var gummiartigt og er 100% sikker på at det fra profiber der fik den til og blive så vammel ikke engang smør eller skinke kunne overdøve ostesmagen/gummismag fik det så skidt af den bolle hvilket gør jeg bare stoppede 100% med lchf.. 

Hmm jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for lægen snakkede ikke om at kosten skulle ændres når jeh fik pillerne. 

Men tænker også bare jeg må prøve med tiden , for jeg træner hårdt og har brug for nogen ting i min daglig dag der mætter og det var ikke alt på lchf der gjorde det . 

Tingene smager anderledes og man skal tænke anderledes. Faktisk er jeg meget mere mæt og over længere tid på lchf. 

Jeg laver mange lækre grønt retter med bla kål, spiser feks lidt cremefraiche til morgenmad med skyr drys på og evt blåbær (bær er liberalt) 

savner ikke brød overhovedet mere. 

Majs er der meget stivelse i så majsmel skal man også holde sig fra

laver feks mos eller fritter af knoldselleri (smager så lækkert) blomkålsris og næste jeg skal prøve er fritter af butternutsquash  

Anmeld Citér

31. marts 2016

mpr

HVPigen skriver:

At du får metformin er kun med til at stabilisere dit blodsukker du skal stadig sørge for kosten er i orden, derudover så hjælper pillerne dig til at blive hurtigt mæt. Pillerne er ingen mirakelkur uanset hvor meget man ønskede det, men de er en god hjælp på vejen frem. 

Gulerødder er forbudt kogte som rå sukkeret er vist mere koncentreret i kogte  Ting smager anderledes og sådan er det for alle i starten, du skal ud og prøve dig frem, og ja æg er en stor del af det hele fordi det mætter godt, men husk det jo kan tilberedes på mange måder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.