Køresyg og opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2016

Sandratoft

GrønStjerne skriver:

Søsygetabletter kunne jeg slet ikke købe til mine døtre, de må først bruges fra 12 år, dem man kan få på apoteket nu. 

Jeg har selv lidt meget af det som barn, og fik altid en tablet når vi skulle køre langt.

Min mor købte så seabands til pigerne - jeg var overbevist om at det var noget værre hokuspokus, men det virker altså! Vi kørte en tur til Jylland, uden bræk eller kvalme overhovedet for begge pigernes vedkommende. De er selvfølgelig lidt dyre, 130 kr ca. pr. sæt, men det er godt givet ud.

Jeg har set bands til hende, de virkede nogle måneder men så holdte de pludselig op igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Jeg har set bands til hende, de virkede nogle måneder men så holdte de pludselig op igen

Det vitterligt som vores datter!!! 

Jeg har en mistanke om noget indre øre noget. Men vil have det tjekket ved lægen:kr

Anmeld Citér

31. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandratoft skriver:

Så en løsning kunne være at sætte hende i midten? 

Ja, hvis ikke hun kan sidde højt nok til at kunne se ud af vinduet i siden. Jeg ved ikke om sikkerheden er den samme når autostolen sidder i midten, så det skal I nok lige undersøge.

Men kan sagtens følge dig i at det er rigtig svært fordi hun ikke rigtig kan forklare hvad der hjælper og hvad der ikke hjælper. 
Jeg kom lige i tanke om, sidder hun bagudvendt? Min datter blev køresyg i den bagudvendte (helt fra starten) men det hjalp gevaldigt da hun kom over i den forudvendte. Hun bliver stadig køresyg hvis vi køre lidt langt, men hun græder ikke fra hun bliver sat i autostolen til hun kaster op eller falder i søvn..

Anmeld Citér

31. marts 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Det vitterligt som vores datter!!! 

Jeg har en mistanke om noget indre øre noget. Men vil have det tjekket ved lægen:kr

Det er så frygteligt Har i bil? Vi overvejer ofte at købe bil, men synes alligevel ikke vi gider bruge penge på den når der altid er problemer med det

Vi har også fået anbefalet læge/ørelæge for at tjekke om det er vand på ørene, eller noget i vejen med vestibulærsanserne. Synes bare ofte jeg læser at det er "normalt" med køresyge børn, men synes simpelthen det er synd for hende og meget begrænsende.

Anmeld Citér

31. marts 2016

Sandratoft

MummiT skriver:

Ja, hvis ikke hun kan sidde højt nok til at kunne se ud af vinduet i siden. Jeg ved ikke om sikkerheden er den samme når autostolen sidder i midten, så det skal I nok lige undersøge.

Men kan sagtens følge dig i at det er rigtig svært fordi hun ikke rigtig kan forklare hvad der hjælper og hvad der ikke hjælper. 
Jeg kom lige i tanke om, sidder hun bagudvendt? Min datter blev køresyg i den bagudvendte (helt fra starten) men det hjalp gevaldigt da hun kom over i den forudvendte. Hun bliver stadig køresyg hvis vi køre lidt langt, men hun græder ikke fra hun bliver sat i autostolen til hun kaster op eller falder i søvn..

Vi må prøve at sætte hende i midten så Vi har prøvet forsædet, men det var ingen succes (og heller ikke særlig sikkert med isofix) 

Vi købte en bagudvent, men der blev hun bare riiiigtig køresyg og kastede op efter 5-10 min. Troede faktisk at hun var syg, men så gik det op for mig at det nok var køresyge, da det kun var i bilen. Så nu har vi en fremadvent og det går lidt bedre

Anmeld Citér

31. marts 2016

LouiseL

Åh, lille ven. Jeg føler med hende - køresyge er bare træls. Jeg er den eneste i min familie, som døjer med det.

Lugten af kaffe i bilen var (og er) en trigger hos mig. Min familie er lidt af en kaffefamilie, og jeg skulle altid have en pose om på bagsædet, når vi kom til Vejle. Den slog næsten aldrig fejl 

Som andre siger er pauser nok det vigtigste. Det er en hel befrielse, når bilen holder stille. Og frisk luft (væk fra benzinlugten på en tankstation)

Det hjælper altid at få noget koldt at drikke. Halvlunkent vand gør det bare værre. Jeg skal altid have en iskold danskvand eller cola, men ved ikke om din datter får sodavand. En sodavandsis tager også den værste tørre, varme smag i munden. 

Som andre nævner er bagudvendt kørsel og underholdning som flytter fokus fra vejen ikke sagen. Hvis hun kan sove i bilen er det nok det allerbedste.

Køresygetabletter er bare jordens bedste opfindelse, for de hjælper en til at sove igennem det, men de gjorde mig altid døsig lang tid efter vi kom frem, så det er med at afveje fordele og ulemper.

Anmeld Citér

31. marts 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Det er så frygteligt Har i bil? Vi overvejer ofte at købe bil, men synes alligevel ikke vi gider bruge penge på den når der altid er problemer med det

Vi har også fået anbefalet læge/ørelæge for at tjekke om det er vand på ørene, eller noget i vejen med vestibulærsanserne. Synes bare ofte jeg læser at det er "normalt" med køresyge børn, men synes simpelthen det er synd for hende og meget begrænsende.

Det er så frygtelige. Samtidig har jeg angst og en trigger er når min datter kaster op. Vi har nogle SKØNNE ture i bil 

nej vi har ikke bil og jeg har nøjagtig samme tanker som dig. Selv bare sommerferien har vi aflyst da jeg ikke gider kører med hende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.