Åh, lille ven. Jeg føler med hende - køresyge er bare træls. Jeg er den eneste i min familie, som døjer med det.
Lugten af kaffe i bilen var (og er) en trigger hos mig. Min familie er lidt af en kaffefamilie, og jeg skulle altid have en pose om på bagsædet, når vi kom til Vejle. Den slog næsten aldrig fejl 
Som andre siger er pauser nok det vigtigste. Det er en hel befrielse, når bilen holder stille. Og frisk luft (væk fra benzinlugten på en tankstation)
Det hjælper altid at få noget koldt at drikke. Halvlunkent vand gør det bare værre. Jeg skal altid have en iskold danskvand eller cola, men ved ikke om din datter får sodavand. En sodavandsis tager også den værste tørre, varme smag i munden.
Som andre nævner er bagudvendt kørsel og underholdning som flytter fokus fra vejen ikke sagen. Hvis hun kan sove i bilen er det nok det allerbedste.
Køresygetabletter er bare jordens bedste opfindelse, for de hjælper en til at sove igennem det, men de gjorde mig altid døsig lang tid efter vi kom frem, så det er med at afveje fordele og ulemper.
Anmeld
Citér