D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandratoft skriver:
Hej 
Jeg har en datter der snart er 2 år gammel. Lige siden vi skiftede over i 9-18 kg´s autostolen, har hun været køresyg og kastet op hver gang vi har været ude på ture der har varet længere end en halv time. Det er synd for hende, og det er invaliderende da vi næsten kun kan komme omkring med tog hvis vi skal slippe for opkast.
Vi prøver at aktivere hendes sanser med koldbøtter etc, vi kører med seabands og vi giver hende ikke noget at spise lige inden vi skal køre. Næste skridt er søsygepiller (som hun alligevel først må få når hun bliver 2) men det virker bare så drastisk at give så lille barn tabletter der gør hende døsig.
Er der nogen der sidder inde med noget erfaring? Nogen vi kan spørge til råds? Læge, ørelæge, motorik pædagog osv.
Jeg har lidt rigtig, rigtig meget af køresyge gennem hele min barndom, og gør det til en vis grad stadig. Køresyge tabeletter hjalp mig en del, så dem fik jeg når vi skulle på længere ture.
Ellers så sørg for at holde rigtig mange pauser når I skal på længere ture. Det kan hjælpe rigtig meget lige at komme ud og strække benene lidt. Sørg for at hun ikke bliver for varm, tag f.eks. altid jakken af hende inden I sætter hende i autostolen. Giv hende den gerne på som tæppe så hun ikke bliver for kold. Luft også gerne ud i bilen mens I kører. Lugte påvirkede/påvirker mig meget, og nogle biler (særligt biler hvor der er blevet røget i, også selvom det er længe siden) lugter bare så grimt at jeg er ved at kaste op bare jeg sætter mig ind i dem. Jeg blev også virkelig dårlig hvis f.eks. min mor var ved at tanke benzin og åbnede døren inden hun var helt færdig med at tanke.
Jeg ved ikke hvor meget I kan bruge det til, men det er i hvert fald noget af det der triggede min køresyge.
Anmeld
Citér