Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej alle sammen!Jeg har brug for lidt råd og vejledning, og håber i vil hjælpe
I får lige lidt baggrunds historie Min kæreste har fast arbejde som soldat og får ca. 12-13 tusinde udbetalt, jeg er studerende med SU-lån så vi har ca. 20.000,00 kr. udbetalt hver mdr.Vi har undersøgt om vi vil have råd til en ny bil og det ser fint ud i budget, godt nok lidt stramt men det kan lade sig gøre Min kæreste står pt. i RKI, da han havde en mindre god ungdom , og vi står i den situation at vi mangler en bil da min kæreste har 36 km på arbejde. Min spørgsmål går på om vi vil tro, at en evt. bilforhandler vil låne os penge til f.eks. en lille ny VW UP? eller tror i de ikke vil røre os med end ildtang? Det skal lige siges at jeg har ret til dagpenge hvis jeg ikke kan gennemføre min uddannelse
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Gå til en forhandler og hør ad.
Det er meget forskelligt, men når man står i rki tror jeg ikke i skal have for høje forventninger
Anonym skriver: Hej alle sammen!Jeg har brug for lidt råd og vejledning, og håber i vil hjælpe I får lige lidt baggrunds historie Min kæreste har fast arbejde som soldat og får ca. 12-13 tusinde udbetalt, jeg er studerende med SU-lån så vi har ca. 20.000,00 kr. udbetalt hver mdr.Vi har undersøgt om vi vil have råd til en ny bil og det ser fint ud i budget, godt nok lidt stramt men det kan lade sig gøre Min kæreste står pt. i RKI, da han havde en mindre god ungdom , og vi står i den situation at vi mangler en bil da min kæreste har 36 km på arbejde. Min spørgsmål går på om vi vil tro, at en evt. bilforhandler vil låne os penge til f.eks. en lille ny VW UP? eller tror i de ikke vil røre os med end ildtang? Det skal lige siges at jeg har ret til dagpenge hvis jeg ikke kan gennemføre min uddannelse
Jeg vil gå ned i banken og spørge først. For i skal jo ligge til en udbetaling.
Og hvis i kan tage bus så ville jeg nok gør det og få noget af glæden væk først
Anonym skriver: Gå til en forhandler og hør ad. Det er meget forskelligt, men når man står i rki tror jeg ikke i skal have for høje forventninger
Det var også det vi, tænkte men det kunne jo være andre havde været i samme situation
Jeg vil gå ned i banken og spørge først. For i skal jo ligge til en udbetaling. Og hvis i kan tage bus så ville jeg nok gør det og få noget af glæden væk først
Oprindeligt ville vi også gå til banken, men hos bilforhandleren har vi mulighed for at aflevere bilen mod restgælden hvis det går helt amok
Vi har til udbetalingen.
Vi vil også helt bestemt tage bussen, problemet er bare min kærestes mødetider som gør det enormt svært at få det til at passe
Du kan nok låne i dit navn men han skal nok se langt efter et lån... Dog er din indkomst ikke stor og du optager i forvejen lån...
Så tvivler på det... Samtidig vil de se på hvor lang din kærestes kontrakt er.
Er selv mili kone, og tænker om han ikke kan køre med nogle indtil i har sparet sammen til en bil?
Anonym skriver: Oprindeligt ville vi også gå til banken, men hos bilforhandleren har vi mulighed for at aflevere bilen mod restgælden hvis det går helt amok Vi har til udbetalingen. Vi vil også helt bestemt tage bussen, problemet er bare min kærestes mødetider som gør det enormt svært at få det til at passe
Er det ikke noget han kan snakke med sit job om? Ja jeg ved det er øv men må indrømme her lever vi uden bil da kæresten gik konkurs og røg i rki med en kæmpe kæld det vi skylder nu er 7000kr og vi har været sammen i 8år snart ja det har været hårdt. Men det er sååå fed en tanke vi har gjordt alt for at komme ud.
Anonym skriver: Du kan nok låne i dit navn men han skal nok se langt efter et lån... Dog er din indkomst ikke stor og du optager i forvejen lån... Så tvivler på det... Samtidig vil de se på hvor lang din kærestes kontrakt er. Er selv mili kone, og tænker om han ikke kan køre med nogle indtil i har sparet sammen til en bil?
Vi tvivler også på det Men det er vel et forsøg værd, eller må vi "nøjes" med en lille brugt bil
Jeg mener han har en K35 kontrakt
Vi har sparet sammen til en lille brugt bil, så det er ren "luksus" at der er talt om en ny, vi er dog lidt bange for værksteds regningerne ved en brugt bil
B&J skriver: Er det ikke noget han kan snakke med sit job om? Ja jeg ved det er øv men må indrømme her lever vi uden bil da kæresten gik konkurs og røg i rki med en kæmpe kæld det vi skylder nu er 7000kr og vi har været sammen i 8år snart ja det har været hårdt. Men det er sååå fed en tanke vi har gjordt alt for at komme ud.
Desværre er militæret ikke helt vildt fleksible på det punkt
Vi syntes også der er ret træls!, men hvis vi ikke har mulighed for en ny bil, ser vi os om efter en lille brugt bil
Anonym skriver: Desværre er militæret ikke helt vildt fleksible på det punkt Vi syntes også der er ret træls!, men hvis vi ikke har mulighed for en ny bil, ser vi os om efter en lille brugt bil
Håber i har råd til det i økonomien for det er ikke billigt. Nej men skader jo ikke han køber lidt før hvis det er sådan er det jo også med alm job. Men i bestemmer jo selv.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128