Sandratoft skriver:
Tror jeg har opdaget noget nyt idag..
Har altid troet at pottetræning var noget alle børn skulle igennem, for at kunne smide bleen. Men efter at have læst nogle gamle debatter, kan jeg se at også her er forældre opdelt efter "dem der pottetræner" og "dem der bestemt ikke gør".
Hvad lægges der i ordet "pottetræne"? Og hvorfor er det for nogen negativt?
For mig er at pottetræne at lære barnet at gå på potte, inden det lærer at gå på det rigtige toilet. Jeg er modstander, fordi jeg synes det er noget værre molbo-arbejde. Hvorfor ikke bare sætte et barnesæde på toilettet fra start og lære barnet, at det er der, man går på WC? Frem for at lære det at gå på potte, for derefter at lære barnet at gå på det rigtige toilet.
Jeg kan da godt se, at det er nemt og belejligt at have en potte til at stå i stuen eller noget, som mange gør, så barnet har noget let tilgængeligt, for mig giver det bare meget mere mening, at barnet lærer, at det jo er på badeværelset, man kommer af med stort og småt. For så træner vi også at gå hen og vaske hænder og blive tørret.
Så ja, det er ikke sådan jeg ser ned på folk, der bruger potte, jeg forstår bare ikke helt, at man orker dobbeltarbejdet 
Anmeld
Citér