Hvornår skal børnene møde de nye kærester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.500 visninger
11 svar
35 synes godt om
28. marts 2016

Anonym trådstarter

Først lidt baggrund.

Jeg er for nyligt blevet skilt fra mine to børns far og flyttede "hjemmefra" for knap en måned siden. Børnene er 2 år og 4 år, og håndterer skilsmissen over al forventning! 

Indtil videre har vi haft en lidt flydende samværsordning for at børnene ikke har skullet undvære den anden forælder længe af gangen, men vi starter op med 8-6 fra i dag af. Børnene virker til at trives og har endnu ikke reageret. 

Nå, til mit spørgsmål - hvornår er det "passende" at introducere børnene for mors eller fars nye kæreste? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Rauw

Først skal børnene vel lige komme sig over brudet. Ca 1 år tænker jeg. Og så skal mor og far minimum ha datet deres nye partner i 6-12 mdr før man ved om det er noget og lader børnene møde de nye. Ellers kan børnene jo næsten møde en ny kæreste hver anden måned og det kan umuligt være sundt tænker jeg. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Babilooo

Held og lykke med din nye kærlighed. 

Dine børn skal vende sig til situationen og jeg vil mene det er vanvittigt hvis du på en måned siger at I skal skilles og så introducerer en ny mand. Du skal som minimum vente mellem 6-12 mnd.

Anmeld Citér

28. marts 2016

God-mor

Anonym skriver:

Først lidt baggrund.

Jeg er for nyligt blevet skilt fra mine to børns far og flyttede "hjemmefra" for knap en måned siden. Børnene er 2 år og 4 år, og håndterer skilsmissen over al forventning! 

Indtil videre har vi haft en lidt flydende samværsordning for at børnene ikke har skullet undvære den anden forælder længe af gangen, men vi starter op med 8-6 fra i dag af. Børnene virker til at trives og har endnu ikke reageret. 

Nå, til mit spørgsmål - hvornår er det "passende" at introducere børnene for mors eller fars nye kæreste? 

Jeg vil sige minimum 1 år skal der gerne gå efter en skilsmisse, til at børnene skal forholde sig til en bonusforælder. Det er helt klart i barnets interesse, at der ikke bliver introduceret nye kærester før de har fået skilsmissen på afstand, og har vænt sig til en ny hverdag og er kommet sig så vidt muligt over bruddet. Derefter vil jeg mene, at man skal have kendt hinanden i 6 måneders tid, før børnene skal indblandes, da man efter 6 måneder kender hinanden rimelig godt og bedre kan vuderer om det er et forhold med fremtid i. Selvfølgelig er der ingen garantier, det gives der aldrig her i livet, men efter mange måneder kan man bedre vuderer om det er et seriøst forhold med fremtid i end man kan efter 2 måneder. Børnenes tarv vægter tungere end den voksnes behov for at introducere en kæreste til dem efter kort tid. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Augustmama

Når alt er på plads med faste rutiner i samvær, og en hverdag der køre og begge parter er faldet godt til de nye steder så synes jeg efter det 4-6 måneder date også kan man begynde og vise frem... 

Dog ikke flytte sammen.. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg vil mene, at det er svært at sætte tid på. Børnene skal jo ikk præsenteres for alle og enhver - synes dog en måned efter er hurtigt, meeeeen ..

da mine forældre blev skilt for mange (17 år, tror jeg) år siden, flyttede min far direkte hen til hans nye kæreste, som blev en del af mit liv 14 dage efter - og de er stadig sammen .. Hos min mor, gik der et par måneder - og de er også stadigvæk sammen ..

jeg selv gik fra min datters far forrige august, og min datter mødte først 'mors nye mand' august sidste år, på trods af, at vi kun havde set hinanden et par måneder - og vi er også stadig sammen .. 

Derfor synes jeg, det er svært at give et konkret svar

Anmeld Citér

28. marts 2016

Dulgretz

Mine unger mødte deres fars nye kæreste inden vi flyttede fra hinanden. Min x og jeg boede sammen næsten 1 måned efter vi var blevet skilt, før jeg kunne overtage lejlighed. Hans nye kæreste flyttede ind dagen efter jeg var flyttet ud. Det er så vidt jeg ved også den dag de officielt begyndte at være kærester. Personligt synes jeg det gik lidt stærkt, men de er stadig sammen her 1,5 år efter, så det var nok godt nok?

Anmeld Citér

28. marts 2016

sandramor

1 år??? Hold da op det var længe 

det sys jeg måske er lidt længe.... Først og fremmest tænker jeg at det er svært at sætte tid på sådan noget... Det afhænger jo af mange ting.. Hvordan har børnene klaret skilsmissen, hvordan er børnene... Og på hvilken måde møder børnene den nye kæreste? Der er jo ingen der siger at han skal introduceres som mors nye kæreste.... Hvad med en god ven?? Og små korte besøg i starten og se hvordan det går..... Man kan gøre det på mange måder og derfor sys jeg ikke nødvendigvis der skal gå et år 

Altså sys heller ikke der skal gå en måned men som sagt er det noget man må føle sig frem til men sys helt sikkert man skal være ret sikker i forholdet inden børnene inddrages... Der er aldrig nogen garantier men igen.... For hurtigt plejer ikke at føre noget godt med sig..... Min bror blev skilt for 7 år siden..... 7 mdr efter boede han sammen med sin nuværende kone som han nu har været gift med i 4 år..... 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Kamilla-m

Først lidt baggrund.

Jeg tænker at mor/far hvertfald selv lige skal nå lærer den nye kæreste at kende. Har man vel næppe gjort på en mdr? ? 

Min 1/2 og gerne 1 år inden børnene er med i det.

Anmeld Citér

28. marts 2016

FruK

Det er svært at sætte tid på, synes jeg.

Jeg ventede selv 3-4 mdr, tror jeg, fra jeg havde mødt min nuværende mand til han mødte min søn. I starten kun som "kammerat", da jeg gerne ville se, hvordan de to gik i spænd, før han blev introduceret som kæreste.

Jeg havde boet alene med min søn i 6 år, og jeg valgte at lade dem møde hinanden, da jeg følte mig rimeligt sikker på, at det var noget alvorligt. Hvornår man er sikker på det, kan jo være meget individuelt.

Vigtigt for mig ville dog være at lade børnene vænne sig til deres nye liv før der kommer nye ind i billedet. En måned er ikke ret lang tid - det er jo helt nyt at I ikke bor sammen. Så jeg ville lang tid endnu med at præsentere nogen - også selvom der evt allerede nu er en ny inde i billedet. Det burde kunne lade sig gøre at ses, når børnene ikke er der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.