Skift fra lille autostol til stor hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2016

Berta

MorTil3+ skriver:

Det må være nogle små autostole i har for vores dreng på 13 mdr, 9,4 kg og 75 cm sidder fint i hans 0-13 kg stol.

Enig. Vores dreng kom først i næste stol da han var 12,8 kg og 11 mdr. 

Hvis ikke I benytter en bagudvendt som stol 2 vil jeg anbefale at I venter så længe som overhovedet muligt med at skifte til næste stol. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

migxher

Berta skriver:

Enig. Vores dreng kom først i næste stol da han var 12,8 kg og 11 mdr. 

Hvis ikke I benytter en bagudvendt som stol 2 vil jeg anbefale at I venter så længe som overhovedet muligt med at skifte til næste stol. 

Vores dreng på 1 år, 10 kg og 79 cm er også stadig i den lille. 

Jeg gad nu nok vide lidt mere præcist hvad folk mener med at deres barn ikke kan være i den? 

Anmeld Citér

27. marts 2016

Babilooo

migxher skriver:

Jeg gad nu nok vide lidt mere præcist hvad folk mener med at deres barn ikke kan være i den? 

Min dreng kunne ikke passe babyautodtolen (den med håndtag man kan bære barnet i) da hsn var omkring 7 mnd. 

Dels var/ er han lang og bred. Han vejede 11-12 kg  på det tidspunkt. Kan ikke huske højden. Han sad klemt med sine skuldre og det hele så forkert og ubehageligt ud.

Jeg fik at de MINDST bør være bagudvendt til de er 1,5 - gerne til 2,5-3 år- grundet større sikkerhed. 

Vi havde en autostol fra 9-18 det ikke kunne vende  bagud og endte med at købe en cybex sirona der kan vende begge veje. Den holder til barnet er ca 4.

Anmeld Citér

29. marts 2016

Lenats31

Nu er det sådan at alle børn der vejer 9 kg vil passe i alle autostole fra 9 kg. I nogle vil selen eller puden i stolen ganske enkelt ikke være placeret der hvor de skal fordi barnet er for lille af statur. Børn vil passe fint ned i nogle og skidt i andre - trods samme vægtgrænse. det er ekstremt vigtigt at dette er på plads og barnet kan spændes ordenligt fast. Ellers har man lavet en testvinder om til en køb frarådes i løbet af få sekunder. Der er ikke længere tale om en autostol. Der er nærmere tale om et katapultsæde.

stolen 0-13 kg er ikke for små før toppen af hovedet når stolens øverste kant eller barnet vejer 13 kg.

0-15 måneder (I-Size): er lavet efter de længste børn. Så der er ret gode chancer for at de rent faktisk kan være i dem til 15 måneder.

Mht. fremadvendt vs bagudvendt:

Fremadvendt autostol beskytter barnet med op til ca 65% mod alvorlig skader sammenlignet med at barnet ikke sidder i autostol. De alvorlige skader sker ofte i hoved og nakke. Dette er forudsat at autostolen er korrekt monteret og korrekt anvendt

Bagudvendt autostol beskytter barnet med op til ca 96% mod svære skader sammenlignet med at barnet ikke sidder i autostol. Her gælder skaderne også særligt hoved og nakke. Tallet gælder hvis autostolen er korrekt anvendt og korrekt monteret.

Tallene skal også ses i lyset af at frontalkollisionen tæller for ca 47%. 47% er tallet for den rene frontalkollision. I virkeligheden er frontalkollisionen tilstede i rigtig mange af de andre typer kollisioner bla. pga nødbremsning. Når det tælles med står frontalkollisionen for ca 75%.

Anmeld Citér

29. marts 2016

babyprojekt

migxher skriver:

Min dreng kan ikke være i vores recaro, han er mast sammen. Vi kan ikke komme til at sætte selerne rigtig. Jo hvis han evt sidder i ble. Der er bare nogle autostole som ikke er gode for det enkle barn. Hvilket vores så ikke er til min dreng. Men det var jo ikke til at vide da vi købte den.. Så nu vi ude i at skulle købe en og have til kun det ene kilo forskel. Eller om vi bare skal sætte ham over i en større stol.

Anmeld Citér

29. marts 2016

migxher

Min dreng kan ikke være i vores recaro, han er mast sammen. Vi kan ikke komme til at sætte selerne rigtig. Jo hvis han evt sidder i ble. Der er bare nogle autostole som ikke er gode for det enkle barn. Hvilket vores så ikke er til min dreng. Men det var jo ikke til at vide da vi købte den.. Så nu vi ude i at skulle købe en og have til kun det ene kilo forskel. Eller om vi bare skal sætte ham over i en større stol.

Recaro er vist også en af de mindste på markedet så synes jeg hellere i skal låne eller leje en anden 0-13. Medmindre jeres barn opfylder kravene til at komme i en størrer. Og det er ikke kun vægten der er en indikator for om de er klar til næste stol.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.