Skift fra lille autostol til stor hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
15 svar
6 synes godt om
26. marts 2016

babyprojekt

Hej. 

Jeg har en søn på 8 mdr, som efter vores vægt er hjemme vejer 8,3 kg. Han kan næsten ikke klemmes ned i sin "Baby autosto/0-13 kg" han har prøvet og siddet i vores römer 9-18 kg, han sidder rigtig fint i den. Men spørgsmålet er om jeg tør sætte ham der i, selvom han ikke vejer 9 kg. 

Nu står vi og skal til tversted her om en time, og han gider ikke sidde i den lille ret lang tid af gangen, da han føler sig for mast.

Det skal siges at han sidder rigtig flot uden nogle form for støtte, når han leger på gulvet. Så håber stærkt nok i ryggen til at holde sig oppe. 

Hvad ville i gøre ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Reglen siger, at barnet skal være mindst 9 måneder, veje mindst 9 kg og kunne sidde stabilt selv. 

Mindst 2 ud af 3 skal være opfyldt, og den ene skal være alderen som er opfyldt.

Anmeld Citér

26. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
babyprojekt skriver:

Hej. 

Jeg har en søn på 8 mdr, som efter vores vægt er hjemme vejer 8,3 kg. Han kan næsten ikke klemmes ned i sin "Baby autosto/0-13 kg" han har prøvet og siddet i vores römer 9-18 kg, han sidder rigtig fint i den. Men spørgsmålet er om jeg tør sætte ham der i, selvom han ikke vejer 9 kg. 

Nu står vi og skal til tversted her om en time, og han gider ikke sidde i den lille ret lang tid af gangen, da han føler sig for mast.

Det skal siges at han sidder rigtig flot uden nogle form for støtte, når han leger på gulvet. Så håber stærkt nok i ryggen til at holde sig oppe. 

Hvad ville i gøre ?

Min datter var 6 mdr da hun ikke kun klemmes ned i baby-autostolen længere. Hun vejede også der lige omkring 8 kg på det tidspunkt (ja ja, en lille tyksak )

Jeg valgte at leje en 0-18 kg autostol i kærebørn, da hun så fortsat kunne sidde bagudvendt, og jeg ikke var tryg ved at sætte hende i den 9-36 kg stol vi fik i dåbsgave. Vi fik en særlig aftale om at vi kunne leje den gratis i 6 mdr mod et depositum på 600 kr. 
Vi brugte den så i ca 5½ mdr, fordi det var der det passede med at få den afleveret. Og siden da har hun siddet i den 9-36 kg autostol som vi fik til dåben, og hun kommer jo nok ikke til at sidde i andet

Anmeld Citér

26. marts 2016

babyprojekt

Så må han sidde lidt længere i den endnu. Gidre ikke ud og købe ny

Anmeld Citér

26. marts 2016

lillespir26

babyprojekt skriver:

Hej. 

Hvad ville i gøre ?

Vi skiftede da vores pige var 1 år da hun overhovedet ikke kunne være i den lille længere og der vejede hun 9 kg og var 75 cm

Anmeld Citér

26. marts 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Når han r så tæt på 9 kg og 9 mdr og ksn sidde selv så ville jeg ikke være betænkelig ved at skifte .. Vi gjorde det også men det første stykke tid i den næste autostol var stolen lagt i liggeposition så han ikke sad for meget ret op før han blev ældre.. 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Vik

Min dreng var 8 måneder da vi skiftede, men vi valgt at købe Cybex Sirona, så han sidder bagudvendt til han er mindst 2 år.

Anmeld Citér

26. marts 2016

babyprojekt

Tror at jeg er noget frem til at vi venter til han vejer 8,6 eller mere. Det andet er synd

Anmeld Citér

26. marts 2016

MorTil3+

Det må være nogle små autostole i har for vores dreng på 13 mdr, 9,4 kg og 75 cm sidder fint i hans 0-13 kg stol.

Anmeld Citér

26. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
MorTil3+ skriver:

Det må være nogle små autostole i har for vores dreng på 13 mdr, 9,4 kg og 75 cm sidder fint i hans 0-13 kg stol.

Helt enig. 

Vores dreng røg i nummer 2 autostol da han var 11 måneder, og han vejede 14 kg og var 91 cm.

indtil da havde han siddet fint i babyautostolen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.