Kaufie skriver:
Er det fordi din mor kan scanne dig når du får lyst?
Man kan jo købe sig til flere scanninger, hvis man har lysten. Selv synes jeg magien forsvinder lidt - selvom jeg helt sikkert godt kan følge din glæde ved at "kigge ind til bebs".
Men jeg mener også bare at have hørt, at scanningerne faktisk er stressende for barnet - og derfor anbefales det ikke at man får lavet flere end omstændighederne byder. Nogen skal selvfølgelig holdes mere øje med end andre - men hvis ikke der er mistanke om problemer, så vil jeg hellere lade bebs være i fred - større er min utålmodighed ikke (endnu) 
ja, nemlig!
Jeg skal holdes lidt ekstra øje med, fordi jeg har en sygdom som muligvis kan påvirke graviditeten (har den heldigvis ikke gjort indtil videre, og betragter mig også som værende rask). Jeg har nemlig også hørt at den bette godt kan blive lidt stresset af at blive kigget alt for meget til...
1. scanning (7.uge) var for at se hjerteblink - som heldigvis var der!
2. scanning (9.uge) var for at se hjerteblink - som heldigvis var der stadig!
3. scanning (11.uge) vidste jeg ikke jeg ville få lavet. Skulle til speciallæge på Skejby for at tale forholdregler i forbindelse med sygdommen og hun valgte så at scanne
4. scanning (12. uge) NF - risiko over 20.000

5. scanning (17.uge) sikkerhedsscanning midtvejs mellem NF og MD - alt fint, og en lille pige
Jeg synes slet ikke magien forsvinder fra scanning til scanning! der har været så stor forskel på hvor udviklet baby har været at det har været lige fantastisk og tårevædende hver gang
Anmeld