Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes 400 kr lyder rigtig fint, når I ikke rigtig kender familien og ikke ses med dem noget særligt.

Min datter skal med til sin faster konfirmation, hvor jeg ikke er inviteret (Helt fint når nu jeg ikke er sammen med min datters far) og der har tænkt mig at skrive et lille kort til hende og lægge 100 kr. i. Tror ikke de forventer en gave fra mig/min datter, men jeg vil nu alligevel gerne give lidt. Og da jeg har en lille økonomi bliver det "kun" 100 kr, men det synes jeg personligt også er fint. I min verden er det tanken bag gaven (at jeg gerne har villet give hende lidt, og gøre hende glad på den dagen) og ikke hvad gaven har kostet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Fremad

Aisha skriver:

Nej. Men hvis man tog på MC Donald vil prisen stige over 200. Jeg siger kun min mening. Jeg synes det er pinligt og give 200/300kr. 

Ville du også mene at det var pinligt at give, når ens økonomi faktisk ikke gav mulighed for at give mere....?  

Anmeld Citér

25. marts 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
sscm skriver:

Ville du også mene at det var pinligt at give, når ens økonomi faktisk ikke gav mulighed for at give mere....?  

Nej. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Babyklar87 skriver:

Tak for jeres svar! Det var ikke meningen at det skulle blive en diskussion omkring økonomi. 

Selv forventer jeg ikke at folk kommer med store gaver, hvis vi holder fest! Jeg inviterer fordi jeg gerne vil se folk! 

Dog mener jeg at det er en lidt anderledes situation, da vi ikke kender den del af familien, hvilket min mands søstre heller ikke gør. 

Umiddelbart havde jeg også tænkt på omkring 400kr. Men er bare så meget i tvivl om, hvad der efterhånden forventes.

selvfølgelig skal vi ikke betale for at komme som gæst, når vi netop er inviteret. Men vi vil selvfølgelig gerne være med til at pigen får en god konfirmationsdag 

jeg syntes 400 lyder rimeligt. Så har i givet 100 kr pr mand. Og det kan man få en fin gave for om det så er penge eller en ting man giver.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Kildebakken

Babyklar87 skriver:

Hej  

Vi er blevet inviteret til en konfirmation, hos noget familie på min mands side. 

Vi kender absolut ikke menneskerne. Jeg har mødt barnet + faderen 1 gang i alt, for 2 år siden. 

Men, vi har besluttet at deltage! 

Men hvad katten giver vi pigen i gave? - og hvor meget mon vi skal give for? 

Håber nogen kan komme med gode forslag. 

Spørg efter ønskeliste. Så rammer i konfirmanden's smag og i får et billede af forventet prisniveau. Spørg dine mands søstre hvad de giver for, så kan i sætte niveauet i fællesskab eller gå sammen om gaven 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.