Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
EBK skriver:

Seriøst? Skal man gøre det op i penge? De har jo ikke bedt om at blive inviteret? 

Må man så heller ikke give en gave til 200 kr., hvis man tænker at det er den rette gave til konfirmanden, fordi det er for billigt? Woaw

Nej. Men hvis man tog på MC Donald vil prisen stige over 200. Jeg siger kun min mening. Jeg synes det er pinligt og give 200/300kr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonymor skriver:

Den logik forstår jeg ikke helt - man skal vel ikke "betale" for at være gæst.

Nej men du skal være med til at gøre det til en god fest. Specielt for konfirmanden. Jeg siger kun min mening... 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Tak for jeres svar! Det var ikke meningen at det skulle blive en diskussion omkring økonomi. 

Selv forventer jeg ikke at folk kommer med store gaver, hvis vi holder fest! Jeg inviterer fordi jeg gerne vil se folk! 

Dog mener jeg at det er en lidt anderledes situation, da vi ikke kender den del af familien, hvilket min mands søstre heller ikke gør. 

Umiddelbart havde jeg også tænkt på omkring 400kr. Men er bare så meget i tvivl om, hvad der efterhånden forventes.

selvfølgelig skal vi ikke betale for at komme som gæst, når vi netop er inviteret. Men vi vil selvfølgelig gerne være med til at pigen får en god konfirmationsdag 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Sprit25

Aisha skriver:

Nej men du skal være med til at gøre det til en god fest. Specielt for konfirmanden. Jeg siger kun min mening... 

Nu er det forhåbentlig ikke gaverne det afgøre om det er en god dag eller ej. Var det hvertfald ikke for mig...

Anmeld Citér

25. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Babyklar87 skriver:

Tak for svar! 

Min mand er absolut ikke tæt med den del af familien og har egentlig aldrig været det. Derfor det kom meget bag på os at vi blev inviteret og vi stod paf begge to og kiggede på invitationen indtil det gik op for min mand, hvem det var. 

Men tænker bare om det ikke er for "skrabet" at give for 200-300kr.? 

Vi er 2 voksne og 2 børn, der kommer. 

jeg ville ikke give for over 500 kr

syntes ikke det kommer an på gaven men at deltage i festen.

har konfirnanden ikke nogle ønsker i kan give.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Mor1986

Babyklar87 skriver:

Hej  

Vi er blevet inviteret til en konfirmation, hos noget familie på min mands side. 

Vi kender absolut ikke menneskerne. Jeg har mødt barnet + faderen 1 gang i alt, for 2 år siden. 

Men, vi har besluttet at deltage! 

Men hvad katten giver vi pigen i gave? - og hvor meget mon vi skal give for? 

Håber nogen kan komme med gode forslag. 

Vi skal til konfirmation hos min fætter, og ham ser vi da flere gange om året. Han får 300 kr. Så jeg ville bestemt ikke synes det beløb er skrabet men til gengæld meget når i ikke ser dem. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Rauw

Ville give 500kr mindst. Min søster blev konfirmeret for et par år siden og der kostede alene maden 200kr pr snude. Og så kom dessert og vin og chokolade og natmad osv oven i. Ikke at man skal tjene på at have gæster. Men personligt kiggede jeg ret skævt til min moster og onkel og deres voksne datter- der kom med en fælles gave, 200kr til matas selv om ingen af dem mangler penge. Og så åd og drak de ellers for langt over 1000kr. Den havde de da luret ret godt

Anmeld Citér

25. marts 2016

serinasmor

Rauw skriver:

Ville give 500kr mindst. Min søster blev konfirmeret for et par år siden og der kostede alene maden 200kr pr snude. Og så kom dessert og vin og chokolade og natmad osv oven i. Ikke at man skal tjene på at have gæster. Men personligt kiggede jeg ret skævt til min moster og onkel og deres voksne datter- der kom med en fælles gave, 200kr til matas selv om ingen af dem mangler penge. Og så åd og drak de ellers for langt over 1000kr. Den havde de da luret ret godt

Synes det er vildt overvurderet med 500 kr .. 

Men jeg har så heller aldrig forstået princippet i at det skal følge kuvertprisen ... For man bliver vel inviteret fordi de gerne vil at man kommer og er med til festen - og ikke for at gå en gave i bytte for maden ?

Anmeld Citér

25. marts 2016

MM00

400 kr er et fint beløb synes jeg. I kender dem ikke særlig godt.

I kunne give hende en lille ting også penge, gavekort, kun en ting eller kun penge det er helt op til jer.

Gaver kunne fx være 

Smykker 

Hoptimist eller en anden lille figur 

Creme, Make up, Deo, parfume, neglelak

En lille kurv med blandet ting

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonymor

Aisha skriver:

Nej. Men hvis man tog på MC Donald vil prisen stige over 200. Jeg siger kun min mening. Jeg synes det er pinligt og give 200/300kr. 

Hvorfor i alverden er det pinligt, hvis det er det man har råd til, eller hvis man fandt den perfekte gave til den pris? Hvis min familie kunne finde på at blive sure eller skuffede over gavebeløb, ville jeg ærligt ikke synes de fortjente en krone. Det er da tanken og omsorgen i at give en gave, der er vigtig. Ikke beløbet. Synes jeg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.