Føntørrer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2016

Benjamins'mor

Flødebollen skriver:

Så et billede på min Facebook af en far, der føntørrede sit barn og måtte Google bagefter, da jeg aldrig har hørt eller set det. Men det er sgu noget, folk gør. Med gode resultater, ifølge dem selv. 

Er det en alm føntørrer? Og bruger nogen af jer metoden ifbm pusle?

Da min datter var under 1 år blev hun bange for føntørren. 

Men fra hun var omkring et år har vi føntørret hendes hår, hun er 2 år nu, for ellers bliver det fuldstændigt ødelagt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
  • Mine børn har elsket at blive tørret med føntørrer efter bad fra de var helt spæde, har selvfølgelig ikke brugt den højeste varme indstilling. Det var rart for så blev de tørret i alle hudfolderne. Jeg blev anbefalet det af sudhedsplejersken ved den store og brugte det så også ved den lille. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonymor skriver:

Arh. Det kommer da helt an på, hvor varm føntørren er. Der findes mange, hvor man kan indstille hvor varmt, den skal blæse

Ja, men det skal være absolut kold luft før at det ikke skader. Min fx har kold, lidt varm, varmere og meget varm. Selv den mildeste kan forsage skader. Man skal vare være obs

Anmeld Citér

24. marts 2016

Mitlivsommooor

Herhjemme har vi brugt føntørren, til at tørre, når vores dreng har haft rød numse. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Flødebollen

FrkC skriver:

Vi bruger føntørrer når vores søn har været i bad .. Den bliver holdt min 50-60 cm fra ham og har en 'cool-funktion' som gør at luften ikke bliver for varm .. Han elsker det og alle folderne (og der er mange !!!) bliver tørret godt ���� 

Der er da mange der bruger det. Jeg havde aldrig hørt om det før igår. Interessant, men ja, det kræver jo selvfølgelig en ordentlig og god føntørrer. Det kræver sund fornuft, så er nu ik nervøs for brandsår osv. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Flødebollen

Mortilen skriver:

Herhjemme har vi brugt føntørren, til at tørre, når vores dreng har haft rød numse. 

Altså.. Og så lade ham lille med numsen bar eller? (Hvad er ideen med det, tænker jeg?)

Anmeld Citér

24. marts 2016

ninibadini

SDD skriver:

Det må man helst ikke da det kan give brandsår. Umiddelbart virker det varmende og tørrende, men uden at kunne se det kan det over en lille periode give brandsår. 

Så oplys endelig andre om det

det var noget jeg fik af vide af en jm, hvilket en læge bekræftede. Ligeledes en sårsygeplejerske(en snak vi havde på arbejde)

hvis man føler for lufttørring så er bar numse på puslepuden, evt inde i stuen, bedst. Vi brugte et lagen med plastikunderlag, vi havde klippet i nogle stykker. Dem lagde vi ind på legegulvet eller på puslepuden. 

Altså man får da heller ikke brandsår i hovedbunden når man føntørrer sit eget hår?

Vi bruger det når han har været i bad og han elsker det, især på ryggen. Vi sætter den på laveste varme, dog ikke den kolde luft. Og vi holder den i god afstand og selvfølgelig ikke det samme sted i lang tid. Jeg masserer ham også gerne imens, og så kan jeg jo selv mærke hvor varmt det bliver på min hånd.

Jeg kender rigtig mange der gør det. Har også læst om det i en babybog (kan ikke lige huske hvilken). Der stod som det eneste forbehold at man skulle passe på hvis et drengebarn havde det med at tisse i en stor bue, så det ikke ramte ind i føntørren og kortsluttede den hahah

Anmeld Citér

24. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har fået rådet om at bruge føntørreren også. Vi har aldrig gjort det  

jeg kan huske der blev delt et opslag på Facebook, hvor man advarede imod det. Det var vist et barn som havde forbrændinger. 

Men jeg ville ikke være nervøs for at gøre det. Jeg tænker at man jo skal gøre det med måde. Forstået på den måde, at man holder den langt væk og så har man den på kold luft

Anmeld Citér

24. marts 2016

Mitlivsommooor

Flødebollen skriver:

Altså.. Og så lade ham lille med numsen bar eller? (Hvad er ideen med det, tænker jeg?)

For at sikre at huden er helt tør inden den nye ble kommer på.  Synes også den røde numse forsvinder hurtigere igen, når huden holdes tør på den måde. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hårtørrer med sund fornuft. 

Begge børn født med giga svensker garn. Som skulle tørres + folder. Især halsdellen var den god. Lå på maven og blæst " igennem " 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.