SDD skriver:
Det må man helst ikke da det kan give brandsår. Umiddelbart virker det varmende og tørrende, men uden at kunne se det kan det over en lille periode give brandsår.
Så oplys endelig andre om det
det var noget jeg fik af vide af en jm, hvilket en læge bekræftede. Ligeledes en sårsygeplejerske(en snak vi havde på arbejde)
hvis man føler for lufttørring så er bar numse på puslepuden, evt inde i stuen, bedst. Vi brugte et lagen med plastikunderlag, vi havde klippet i nogle stykker. Dem lagde vi ind på legegulvet eller på puslepuden.
Altså man får da heller ikke brandsår i hovedbunden når man føntørrer sit eget hår?
Vi bruger det når han har været i bad og han elsker det, især på ryggen. Vi sætter den på laveste varme, dog ikke den kolde luft. Og vi holder den i god afstand og selvfølgelig ikke det samme sted i lang tid. Jeg masserer ham også gerne imens, og så kan jeg jo selv mærke hvor varmt det bliver på min hånd.
Jeg kender rigtig mange der gør det. Har også læst om det i en babybog (kan ikke lige huske hvilken). Der stod som det eneste forbehold at man skulle passe på hvis et drengebarn havde det med at tisse i en stor bue, så det ikke ramte ind i føntørren og kortsluttede den hahah
Anmeld
Citér