Nogle der har prøvet igangsættelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
17 svar
2 synes godt om
21. marts 2016

Mortil2drenge<3

jeg bliver sat igang om præcis 14 dage det er tæt på  nu kan jeg godt mærke 

kunne godt tænke mig hvis nogen havde lyst til fortælle om jeres forløb , hvor stærkt det gik og om det generelt bare gik godt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

Soonmom

Jeg blev sat igang pga. Svær Svangerskabsforgiftning, blev sat igang ved at de tog vandet 11:45, fik lagt epidoral og var smertefri(kunne ikke mærke veerne) indtil omkring 17:30, så pressede det ved endetarmen, når der var veer, men ikke noget slemt. Kl. 19:51 måtte jeg presse og så var han ude 20:21 efter en halv times presseveer - håber alle mine fødsler kommer til at gå lige som eller tæt på denne

Anmeld Citér

21. marts 2016

Mortil2drenge<3

Soonmom skriver:

Jeg blev sat igang pga. Svær Svangerskabsforgiftning, blev sat igang ved at de tog vandet 11:45, fik lagt epidoral og var smertefri(kunne ikke mærke veerne) indtil omkring 17:30, så pressede det ved endetarmen, når der var veer, men ikke noget slemt. Kl. 19:51 måtte jeg presse og så var han ude 20:21 efter en halv times presseveer - håber alle mine fødsler kommer til at gå lige som eller tæt på denne

Det lyder også til at være en dejlig og hurtig oplevelse 

Anmeld Citér

21. marts 2016

tarkoflen

Jeg blev sat i gang godt 14 dage før termin på grund af højt blodtryk. Jeg blev sat i gang med piller, og fik den første ca. Kl 9.30, næste omkring kl 14.00 og hun er født kl 03.00, så jeg tænker ikke at jeg havde en lang fødsel, men en ganske fin en  

Anmeld Citér

21. marts 2016

Mortil2drenge<3

tarkoflen skriver:

Jeg blev sat i gang godt 14 dage før termin på grund af højt blodtryk. Jeg blev sat i gang med piller, og fik den første ca. Kl 9.30, næste omkring kl 14.00 og hun er født kl 03.00, så jeg tænker ikke at jeg havde en lang fødsel, men en ganske fin en  

Okay v

hvor højt var dit blodtryk ? Har også haft højt i hele graviditet nemlig men bliver ikke sat igang før termin  

Anmeld Citér

21. marts 2016

striber

Jeg blev sat igang 39+6.

Fik piller kl 10 og kl 14. Hun er født 21.38 samme dag

Anmeld Citér

22. marts 2016

ekebiv

Jeg blev sat i gang pga svangerskabsforgiftning. Jeg blev indlagt en mandag og om fredagen startede de med stikpiller 3 gange. Lørdag også 3 gange stikpiller og igen søndag. Mandag lod de mig være for de ville lade mig sove med en ballon der skulle udvide livmoderhalsen så de kunne komme ind og prikke vandet. Kl 20 mandag aften gik vandet og tirsdag kl 15.03 kom hun til verden ved akut kejsersnit.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Blev sat i gang 41+6. Fik piller lagt op kl. 19, fik veer kl 23.00, var 9 cm åben kl 05.30, da jeg ankom på fødegangen. Akut kejsersnit kl. 12.50, da hun stod skævt i mit bækken, og hjertelyden var påvirket.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Bebsen

Jeg blev sat igang i uge 42+0 om eftermiddagen og så sendt hjem, 42+1 gik med veer - mange og hele tiden, og endelig 00.54 42+2 var han ude 

Jeg syns ikke det var nogen god oplevelse, min krop var ligesom ikke rigtigt med, min dreng sad så osse skævt i mit bækken, med en arm over sig og ja, han var ikke til at få ud og kom det først da det væltede ind med læger med cuppen og snak om kejsersnit... Skulle jeg ende med at få et barn mere bliver det ved kejsersnit, jeg tør simpelthen ikke føde igen 

Men men men, det er jo så enormt forskelligt, min veninde har 'smuttet' 3 børn ud, også ved igangsættelse, og det har taget under 6 timer alle gange og hun er vældigt tilfreds med sine fødsler 

Anmeld Citér

22. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Molly90 skriver:

jeg bliver sat igang om præcis 14 dage det er tæt på  nu kan jeg godt mærke 

kunne godt tænke mig hvis nogen havde lyst til fortælle om jeres forløb , hvor stærkt det gik og om det generelt bare gik godt  

Jeg blev sat igang om torsdag kl 11:30 og fødte fredag morgen kl 3:55.

Jeg fik kraftige plukveer/småveer allerede efter første dosis piller. Fik 2. dosis omkring kl 18 og fik herefter ve-storm men udvidede mig ikke noget særligt. Kl 22 blev der ringet efter min jordemoder (kendt jordemoder-ordning) og jeg fik lov at komme i vand som smertelindring. Fik på et tidspunkt også akupunktur. Kl 23 tog jdm mit vand og jeg kom ned i karet igen. Kl 24 var havde jeg dog så ondt at vi blev enige om at jeg skulle have en epidural. - Jeg havde stadig ikke udvidet mig meget og var kun liiige omkring 4 cm. 
I løbet af de 20 minutter det tog at få lagt den der epidural åbnede jeg mig pludselig til 9 cm og fik ret hurtigt presseveer. Måtte dog først begynde at presse med da kl blev omkring 3:30. Pludselig skulle det dog gå meget stærkt fordi min datter blev stresset, så hun blev taget med sugekop i løbet af 3 presseveer. 

Jeg synes alt i alt det var en skide hård oplevelse, særligt fordi min datter var lidt slap da hun kom ud, og ikke ville skrige. Så hun lå næsten i en time på et bord med varme og Cpap mens 3 læger stod bøjet ind over hende og snakkede om, om hun skulle på neonatal. Hun begyndte heldigvis at trække vejret selv og vi slap med skrækken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.