Kan ikke få feberen ned :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.365 visninger
11 svar
21 synes godt om
20. marts 2016

Vivienne

Hej piger

Min søn har feber For 3. gang på 1 måned. Den her gang kan vi simpelthen ikke få den ned mere end 0.5 C. 

Vi har brugt Panodil junior stikpiller, flydende Panodil, bad, vi har været udenfor og køle lidt af, alt tøjet af herhjemme, osv. 

Intet hjælper. Feberen holder sig på 39.5-40. Han hænger på mig hele dagen. Jeg har så ondt af ham  

1. gang han fik feber, holdt det efter 4 dage. Vi var ved lægevagten men lægen kunne intet finde. 

2. Gang varede det 5 dage. Egen læge mente en virus i luftvejene og at det vil gå over af sig selv. Hvis han sku få feber igen, så skal vi komme til ham igen. Så det er planen imorgen. 

Noglr råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2016

Klumpe-dumpe

Hej piger

Min søn har feber For 3. gang på 1 måned. Den her gang kan vi simpelthen ikke få den ned mere end 0.5 C. 

Vi har brugt Panodil junior stikpiller, flydende Panodil, bad, vi har været udenfor og køle lidt af, alt tøjet af herhjemme, osv. 

Intet hjælper. Feberen holder sig på 39.5-40. Han hænger på mig hele dagen. Jeg har så ondt af ham  

1. gang han fik feber, holdt det efter 4 dage. Vi var ved lægevagten men lægen kunne intet finde. 

2. Gang varede det 5 dage. Egen læge mente en virus i luftvejene og at det vil gå over af sig selv. Hvis han sku få feber igen, så skal vi komme til ham igen. Så det er planen imorgen. 

Noglr råd?

Først ville jeg stoppe med at give Panodil, og så reagere derud fra. Feberen er jo i sig selv ikke dårlig, men hjælper kroppen med at kæmpe mod det der er i hans krop. Altså hvis han ikke har ondt. 

Og så bare blee på og et par lette strømper. Og så lægen i morgen, hvis han stadig er kontaktbar og tis-bleer altså fremtil I kan se en læge i morgen. 

God bedring med den lille gut 

Anmeld Citér

20. marts 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Vivienne skriver:

Hej piger

Noglr råd?

Lad ham have feber tænker jeg.

Det er kun godt han har det, og har han ikke ondt og ellers drikker, så lad vær med at give panodil. 

Børn har jo ofte høj feber og det er sjælden alvorligt,heldigvis.  Lad ham ligge lidt køligt, og kun med ble og løs tæppe.

God bedring 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Sprit25

Jeg tænker også hvis han kan sove med feberen lad ham have den. Hans lille krop prøver jo tydeligvis at bekæmpe noget. Prøv at lade den gøre det i fred

men det er virkelig hårdt og svært

Anmeld Citér

21. marts 2016

Muffinmus

Enig med de andre.

Feberen er jo en del af immunforsvaret og skal have lov til at virke indenfor visse grænser, for at kunne slå den virus ihjel der ikke tåler høj varme.

Så længe dit barn drikker fint og spiser bare en lille smule, om det så er yoghurt eller is, er ligegyldigt.  Bare han drikker vand, saft juice mm.

Og feberen skal hellere ikke være højere end du skriver. Nogle giver lidt panodil til natten hvis barnet ikke sover pga feberen, men sover barnet uden, uden nogle problemer er det bare fint.

Vi har alle haft børn der har været ramt nu her i influenza perioden. Nogle 5 dage og nogle måske 14 dage. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

lineog4

Jeg har så fået præcis modsatte råd af lægen, hold feberen ned med Panodil (hvis muligt), for er barn der får spist, drukket, leget mm. Har lettere ved at bekæmpe sygdommen. 

Jeg må indrømme Hvis jeg ikke kunne slå feberen ned hos en på under 3 så ville jeg lige give lægevagten et ring. Og ja formodentlig er der virus og de kan intet gøre, men... Jeg er selv en af dem der ikke ringer, helst ikke går til lægen, for hvorfor dog forstyrre. Men er begyndt at lære det, især når børnene er så små.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Muffinmus

lineog4 skriver:

Jeg har så fået præcis modsatte råd af lægen, hold feberen ned med Panodil (hvis muligt), for er barn der får spist, drukket, leget mm. Har lettere ved at bekæmpe sygdommen. 

Jeg må indrømme Hvis jeg ikke kunne slå feberen ned hos en på under 3 så ville jeg lige give lægevagten et ring. Og ja formodentlig er der virus og de kan intet gøre, men... Jeg er selv en af dem der ikke ringer, helst ikke går til lægen, for hvorfor dog forstyrre. Men er begyndt at lære det, især når børnene er så små.

Nej, ikke det modsatte. Blot har du fået af vide at hvis barnet ligger slapt uden at indtage noget, bruges panodil.

Er barnet med feber, men indtager væske, og lidt spiseligt,  så gives der ikke panodil.

Så de er samme retningslinjer, man skal blot som forældre være bevidst om forskellen.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Vivienne

lineog4 skriver:

Vi har været både ved lægevagten og ved vores egen læge (2gange). Og fik det samme at vide som dig mht. Panodiler. 

Nu har både min mand og jeg fået feber, så hele familen er ramt 

Anmeld Citér

22. marts 2016

lineog4

MariaE skriver:

Nej, ikke det modsatte. Blot har du fået af vide at hvis barnet ligger slapt uden at indtage noget, bruges panodil.

Er barnet med feber, men indtager væske, og lidt spiseligt,  så gives der ikke panodil.

Så de er samme retningslinjer, man skal blot som forældre være bevidst om forskellen.

Det var nu et okay i orden barn og lægens holdning var et barn der kommer i gang med at lege og spise og drikke meget bliver hurtigere rask. Så hans udgangspunkt var hold dem feberfri med regelmæssig Panodil. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Lenchick

Her virker Panodil overhovedet ikke og vi bruger Nurofen (Ibuprofen mixtur til børn fra 3 måneder). Jeg køber det fra et online apotek. 

Min dreng må ikke have feber over 38. Han er 20 måneder og har epilepsi. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.