Hvor er de mælkefyldte junger henne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er sjovt du spørger - for jeg ser det også virkelig sjældent - selvom jeg bor lige midt i amme-centrum og formentlig går mere ud end gennemsnittet... jeg har fx langt oftere set en stiv mand hive svaberen frem og tisse offentligt, som en lidt pudsig sammenligning

Jeg tænker at fænomenet offentlig amning får langt mere opmærksomhed end nødvendigt (tænk at vi overhovedet stadig taler om det som et potentielt problem?) - men at de færreste rent faktisk oplever at blive kvalt i mælkejunger og dryppende babser hver gang de går på café... det havde måske mere om at overdrive problemet for at fremme sin pointe...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

lineog4

Efter ar have fulgt tråden on amning og set billeder som var de der overtrådte grænsen, må jeg erkende jeg har været en af dem. Jeg har aldrig lufttørret andet end her hjemme, jeg har ikke sprøjtet med mælk andet end lige i starten her hjemme, men jeg har ammet offentligt og ikke ejet hverken ammetop eller andet finurligt og har heller aldrig lagt stofble eller lignende over mit barn. 

Så jeg er en af dem der har gjort andre utilpas med offentlig amning og ikke anet det. 

Jeg har selv kun en eneste gang bemærket en ammede på den negative måde og det var til er katvig lagersalg hvor en mor var totalt desperat for at få alt det gode så hun ammede mens hun kastede sig over tøjet og baby blev kastet rundt. Det generede mig ikke hun ammede, men kunne simpelthen ikke forstå tøjet var så vigtigt så hun ikke lige kunne tage tiden til at give baby en rolig stund. Men det var så mere en opmærksomhed over det f.... Var synd for baby end over hendes bare bryster. 

Jeg har forresten ammet stort set alle steder føler jeg og min datter især der var det så sikkert som amen i kirken puttede mor noget i munden skulle hun have noget i munden og det var noget var i 99% af tilfældene mit bryst. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Yoggibear

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er sjovt du spørger - for jeg ser det også virkelig sjældent - selvom jeg bor lige midt i amme-centrum og formentlig går mere ud end gennemsnittet... jeg har fx langt oftere set en stiv mand hive svaberen frem og tisse offentligt, som en lidt pudsig sammenligning

Jeg tænker at fænomenet offentlig amning får langt mere opmærksomhed end nødvendigt (tænk at vi overhovedet stadig taler om det som et potentielt problem?) - men at de færreste rent faktisk oplever at blive kvalt i mælkejunger og dryppende babser hver gang de går på café... det havde måske mere om at overdrive problemet for at fremme sin pointe...

Åh  signe.  Du har en fantastisk måde at udtrykke dig på. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Carina:-)

Jeg ser det heller ikke -

Men er nok en af dem andre synes er klam.

Jeg var til ørelæge med min knap 4 årige sidste mandag.

Ammede min baby inden vi tog afsted ,men så uforsigelig som en lille baby kan være ville han alligevel spise da vi sad ved ørelægen.

Jeg trak mig fra venteværelset og satte mig på en stol der stod bag ved de 3 sekretæres pladser

De skulle vende sig om for at se på mig og det gjorde de så på skift med nedtrukne mundviger og afsky malet i hele deres attityde .

Jeg er fra naturens side udstyret med mega bryster og derfor er det umuligt at sidde og amme usynligt da jeg er nødt til at have hele brystet fremme for at kunne trykke ned for ellers kvæler jeg simpelthen mit barn i mine megabryster.

Men selv om jeg normalt ikke er til at hyle sådan ud af den var det voldsomt ubehageligt at være genstand for sådan en negativ opmærksomhed fordi jeg gav mit barn mad.

Hele luften var tyk af ubehag som vel og mærke kun kom fra de 3 middelaldrende kvinder der skiftevis kiggede på hinanden og skiftevis vendte sig om og kiggede på mig .

Sjovt nok kom en ældre dame hen aede min søn over håret og sagde hvor er det dejligt at se hvor sulten han er . 

Dagen efter var jeg på tøse tur med mine 2 døtre - vi tog på cafe hvor jeg spurgte den unge mand . Om jeg måtte amme ovenpå og han fløj oven på satte 2 borde sammen serverede for os selv om jeg sad med mælkefyldte bryster op i hovedet af ham uden at foretrække en mine -

Tankevækkende at det var kvinder der har/havde det største prob. med ammende kvinder.....

Anmeld Citér

21. marts 2016

Becks

Jeg synes kun jeg oplever ammende kvinder, i de ammerum der er i de forskellige storcentre 

Nu hyggeammer vi kun før hver flaske, da jeg stadig kun har råmælken (min datter er 6 uger) og hun ikke tager på, af min mælk..

Jeg har nogle gange ammet på en café, men har altid spurgt først om jeg måtte amme..

Har altid fået et ja og stort smil af ejerne, men de andre gæster? Hold nu op nogle blikke de sender ens vej! Jeg har altid ammetoppe på, og har meget små bryster, så det er ikke fordi de flasher op i folks ansigter.. Faktisk kan de slet ikke se noget af mit bryst! Men alligevel skal man sende sure miner og komme med dumme kommentarer..

Aldrig fra mændene, men altid andre kvinder..

Før jeg gik på flaske og stadig troede min datter fik hvad hun skulle, sad jeg på en café med min veninde.. Min datter var 4 dage gammel og skulle have mad.. Havde spurgt om det var ok jeg ammede, ejeren som vel og mærket er udenlandsk, svarede ja og tændte lidt mere for varmen.. Jeg dækkede os til med en stofble, før jeg gav hende brystet. Efter 15 min. hvor en dame har nedstirret mig, kommer hun hen, og spørger om jeg ikke kan vise patter et andet sted? Jeg tror jeg nogenlunde så sådan her ud 

Kiggede ned af mig selv, for at tjekke om noget af brystet var kommet frem ved en fejl? Intet at se..

Forklarede hende stille og roligt at der intet var at se, og at jeg bare gav min nyfødte datter mad.. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Carina:-) skriver:

Jeg ser det heller ikke -

Men er nok en af dem andre synes er klam.

Jeg var til ørelæge med min knap 4 årige sidste mandag.

Ammede min baby inden vi tog afsted ,men så uforsigelig som en lille baby kan være ville han alligevel spise da vi sad ved ørelægen.

Jeg trak mig fra venteværelset og satte mig på en stol der stod bag ved de 3 sekretæres pladser

De skulle vende sig om for at se på mig og det gjorde de så på skift med nedtrukne mundviger og afsky malet i hele deres attityde .

Jeg er fra naturens side udstyret med mega bryster og derfor er det umuligt at sidde og amme usynligt da jeg er nødt til at have hele brystet fremme for at kunne trykke ned for ellers kvæler jeg simpelthen mit barn i mine megabryster.

Men selv om jeg normalt ikke er til at hyle sådan ud af den var det voldsomt ubehageligt at være genstand for sådan en negativ opmærksomhed fordi jeg gav mit barn mad.

Hele luften var tyk af ubehag som vel og mærke kun kom fra de 3 middelaldrende kvinder der skiftevis kiggede på hinanden og skiftevis vendte sig om og kiggede på mig .

Sjovt nok kom en ældre dame hen aede min søn over håret og sagde hvor er det dejligt at se hvor sulten han er . 

Dagen efter var jeg på tøse tur med mine 2 døtre - vi tog på cafe hvor jeg spurgte den unge mand . Om jeg måtte amme ovenpå og han fløj oven på satte 2 borde sammen serverede for os selv om jeg sad med mælkefyldte bryster op i hovedet af ham uden at foretrække en mine -

Tankevækkende at det var kvinder der har/havde det største prob. med ammende kvinder.....

Og så hos en læge... du godeste, det forklarer sgu lidt af hvorfor vi stadig skal bruge tid på denne diskussion i 2016...

Anmeld Citér

21. marts 2016

Tine B

Becks skriver:

Jeg synes kun jeg oplever ammende kvinder, i de ammerum der er i de forskellige storcentre 

Nu hyggeammer vi kun før hver flaske, da jeg stadig kun har råmælken (min datter er 6 uger) og hun ikke tager på, af min mælk..

Jeg har nogle gange ammet på en café, men har altid spurgt først om jeg måtte amme..

Har altid fået et ja og stort smil af ejerne, men de andre gæster? Hold nu op nogle blikke de sender ens vej! Jeg har altid ammetoppe på, og har meget små bryster, så det er ikke fordi de flasher op i folks ansigter.. Faktisk kan de slet ikke se noget af mit bryst! Men alligevel skal man sende sure miner og komme med dumme kommentarer..

Aldrig fra mændene, men altid andre kvinder..

Før jeg gik på flaske og stadig troede min datter fik hvad hun skulle, sad jeg på en café med min veninde.. Min datter var 4 dage gammel og skulle have mad.. Havde spurgt om det var ok jeg ammede, ejeren som vel og mærket er udenlandsk, svarede ja og tændte lidt mere for varmen.. Jeg dækkede os til med en stofble, før jeg gav hende brystet. Efter 15 min. hvor en dame har nedstirret mig, kommer hun hen, og spørger om jeg ikke kan vise patter et andet sted? Jeg tror jeg nogenlunde så sådan her ud 

Kiggede ned af mig selv, for at tjekke om noget af brystet var kommet frem ved en fejl? Intet at se..

Forklarede hende stille og roligt at der intet var at se, og at jeg bare gav min nyfødte datter mad.. 

Det sagde hun bare ikke?!?!

Anmeld Citér

21. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
sne190810 skriver:

Inspireret af ammetråden, har jeg er relevant spørgsmål. 

Der er åbenbart en del af jer, som snakker om hvor uappetitligt og upassende det er, når der sidder en mor med sit lille barn og skal til at amme, da hun i forsøget på at lægge baby til, flasher sine gigantiske ammebryster og sikkert også brystvorten til alle i restauranten. Eller moren som sidder og ammer med hele pivtøjet fremme, så man ad-ad kan se hendes det øverste af brystet og kavalergang imens unger spiser. Der er sikkert også nogle, som tilmed er stødt ind i en ammemor, som har sprøjtet lidt modermælk omkring sig, fordi hun ikke har kunne styre sjatterne, når først hun fik knappet op. 

Men, men, men ...

HVOR er det i ser dem henne, hvor støder i ind i dem, i disse amme-monstrer, som åbenbart ødelægger det for alle os andre? :-) 

Det er et dybt seriøst spørgsmål, fordi jeg aldrig rigtig er stødt på det. Og jeg vil nu mene, at jeg har været på diverse cafeer/spisesteder gennem årerne, jeg bor tilmed inde i København, hvor man kan sige her er lidt en blandet landhandel, af de forskellige typer af folk som nu engang findes i dagens ammende Danmark. 

Jeg har én eneste gang, for måske 20 år siden siddet overfor en kvinde i s-toget som hev slå om kjolen ned så hele overkroppen var blottet. Kæmpe junger! Haha så sad man der som teenager overfor hende, og vidste ikke helt hvor man skulle kigge hen...

men ellers synes jeg alle dækker sig lidt til og kun blotter det der er nødvendigt

Anmeld Citér

21. marts 2016

Becks

Tine B skriver:

Det sagde hun bare ikke?!?!

Åh jo 

Ejeren sagde også noget til hende, for hun snakkede meget højt og var tydelig irriteret over, at mit lille barn skulle have mad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.