Hvor er de mælkefyldte junger henne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.883 visninger
18 svar
62 synes godt om
20. marts 2016

sne190810

Inspireret af ammetråden, har jeg er relevant spørgsmål. 

Der er åbenbart en del af jer, som snakker om hvor uappetitligt og upassende det er, når der sidder en mor med sit lille barn og skal til at amme, da hun i forsøget på at lægge baby til, flasher sine gigantiske ammebryster og sikkert også brystvorten til alle i restauranten. Eller moren som sidder og ammer med hele pivtøjet fremme, så man ad-ad kan se hendes det øverste af brystet og kavalergang imens unger spiser. Der er sikkert også nogle, som tilmed er stødt ind i en ammemor, som har sprøjtet lidt modermælk omkring sig, fordi hun ikke har kunne styre sjatterne, når først hun fik knappet op. 

Men, men, men ...

HVOR er det i ser dem henne, hvor støder i ind i dem, i disse amme-monstrer, som åbenbart ødelægger det for alle os andre? :-) 

Det er et dybt seriøst spørgsmål, fordi jeg aldrig rigtig er stødt på det. Og jeg vil nu mene, at jeg har været på diverse cafeer/spisesteder gennem årerne, jeg bor tilmed inde i København, hvor man kan sige her er lidt en blandet landhandel, af de forskellige typer af folk som nu engang findes i dagens ammende Danmark. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2016

loop

sne190810 skriver:

Der er åbenbart en del af jer, som snakker om hvor uappetitligt og upassende det er, når der sidder en mor med sit lille barn og skal til at amme, da hun i forsøget på at lægge baby til, flasher sine gigantiske ammebryster og sikkert også brystvorten til alle i restauranten. Eller moren som sidder og ammer med hele pivtøjet fremme, så man ad-ad kan se hendes det øverste af brystet og kavalergang imens unger spiser. Der er sikkert også nogle, som tilmed er stødt ind i en ammemor, som har sprøjtet lidt modermælk omkring sig, fordi hun ikke har kunne styre sjatterne, når først hun fik knappet op. 

Men, men, men ...

HVOR er det i ser dem henne, hvor støder i ind i dem, i disse amme-monstrer, som åbenbart ødelægger det for alle os andre? :-) 

Det er et dybt seriøst spørgsmål, fordi jeg aldrig rigtig er stødt på det. Og jeg vil nu mene, at jeg har været på diverse cafeer/spisesteder gennem årerne, jeg bor tilmed inde i København, hvor man kan sige her er lidt en blandet landhandel, af de forskellige typer af folk som nu engang findes i dagens ammende Danmark. 

Jeg har set det på restaurant, café, gange i centre og i kirken.

Anmeld Citér

20. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
sne190810 skriver:

Men, men, men ...

Jeg kan kun erindre at have set mig selv... 

Jeg er garanteret en af dem folk er blevet stødt over. Jeg havde en datter der gerne ville ammes ofte og meget. Jeg havde meget mælk, så det stod ud i kaskader hvis hun slap før tid. Jeg lærte aldrig helt det der usynlige amning med at kigge til og skubbe lidt tøj en cm til siden, et lagen over hovedet og vupti: usynlig amning.  Nej, jeg fumlede og knappede op og prøvede noget så elegant at trække til siden osv, men det har ikke altid været et kønt syn, men mit barns behov kommer heldigvis før andre menneskers(og min egen) blufærdighed. 

Jeg gad simpelthen bare ikke at være spærret inde i 9 mdr, så sådan blev det. 

Anmeld Citér

20. marts 2016

FruHolm <3

sne190810 skriver:

Men, men, men ...

Jeg er stødt på sådan en i Jysk , var derinde og købe ind til at sy sengetøj til min søn da han var ca 8-9 måneder  gammel , hører så en baby skrige lidt løngere fremme , straks river moderen hele trøjen op over begge bryster , jerner den ene pat i munden på barnet og den anden i hænderne på barnet så h*n lå og nulrede den ene pat mens h*n suttede på den anden , alt imens hun vadede rundt med sin mand og en mandlig ekspedient de havde bedt om hjælp , der synes jeg personligt hun enten skulle finde et roligt sted at sidde enten i butikken eller lige snige sig ud i bilen og amme så det var en rolig stund for barnet 

Anmeld Citér

20. marts 2016

sommerfuglen82

Ja jeg er også en af dem som folk nok ser...
Jeg ammer der hvor jeg nu engang er og når min søn vil have, dog ikke så tit mere da han er 21 mdr.
Jeg prøver da at dække, men har den holdning, at folk bare kan kigge den anden vej..De burde da kigge på dem de er sammen med og ikke mig og mit barn 
Så sent som idag ammede jeg i kirken, da vi skulle høre vores datter synge kor, en del kiggede, men fik kun søde smil med på vejen
Har faktisk aldrig prøvet at nogen sagde noget til jeg ammer.

Anmeld Citér

20. marts 2016

A. Nonymsen

Jeg er også en af dem som ammer alle steder, sønnen stopper ikke med at skrige hvis han er sulten, og mener selv det er mindre forstyrrende/irriterende for andre at jeg ammer, end at han skriger.

forleden ammede jeg i gardin afdelingen i ikea, der var en god stol, og min ikea-makker kunne ikke beslutte sig. Men jeg forsøger at være diskret, bruger kun ammetoppe når jeg er ude, som jeg kan lukke op for oven og ligger en stofble over det øverste af brystet, nok egentligt mest for min egen skyld, man kan føle sig meget bar.

men synes selv det er lidt grænseoverskridende, når andre ingen hæmninger har. En i min mødregruppe sidder konstant med babsen ude, når vi sidder og spiser ammer hun barnet (det er hvad det er) men hun hiver hele blusen op, også når ungen skal bøvse, siddet hun stadig med blusen Oppe og babsen fremme, har sku svært ved at koncentrere mig om samtale når hun sidder sådan 

Anmeld Citér

20. marts 2016

eliemmada

Det er blevet nærmest seksuelt når der er nogen som ammer offentligt, det er det mest naturlige, måske man bør kigge indad, og tænkte, er det virkeligt så slemt? et bryst er skabt for at barnet kan die, ikke for den seksuelle lyst :/

Anmeld Citér

21. marts 2016

Diosa85

Jeg har ingen problemer med at folk ammer små spædbørn offentligt. På ingen måde. spædbørn kan nu engang ikk lige vente med at få mad. 

Det eneste tidspunkt jeg kan have et problem med det er når man ser mødre hænge med deres 1-1,5 årige børn i babserne. Synes ærlig talt det er lidt ulækkert når de er så store. Hvis barnet er sulten er det gammelt nok til at få en bolle eller et stykke frugt eller noget i den stil. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Sprit25

Jeg har oplevet en der lufttørrede sit bryst i restauranten. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har oplevet en i min mødregruppe bare lade brystet hænge efter hun var færdig med at amme xD det var meget akavet. Jeg tror simpelthen at hun havde glemt det var fremme?? Men har ellers aldrig oplevet det Andre steder....hvis nogle ammer, kigger jeg væk.. Registerer lige de ammer... Og sp tænker jeg, at de ikke vil have jeg bare står og glor, så det sker pr automatik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.