Baby grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

SaNiNa

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg vil starte på ris grød da majsgrød kan give hård mave.

Anne startet også på grød før hun blev 4 måneder for hun gad slet ikke amme mere og inden hun var 6 måneder havde hun droppet det mælke pjat helt og flaske vil hun heller ikke have. Så jeg syntes da bare du starter hvis du mener han er klar til det

Joan

Kunne forstille mig han var klar nu har han været vågen hver 1½time i nat for at spise og det plejer han ikke. plejer at amme kl 22 og så igen mellem 04.30-06.30 og en enkel gang i mellem kl 3 men sku hver 1½ time

men ved jo ikke om han er rigtig klar... har jo aldrig prøvet det før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Misjelle

Sanne og Nicklas skriver:

Kunne forstille mig han var klar nu har han været vågen hver 1½time i nat for at spise og det plejer han ikke. plejer at amme kl 22 og så igen mellem 04.30-06.30 og en enkel gang i mellem kl 3 men sku hver 1½ time

Hej

Har du prøvet at starte ud med vælling evt. Det giver en lidt blider overgang til grøden?

Michelle

Anmeld

30. september 2009

SaNiNa

Misjelle skriver:

Hej

Har du prøvet at starte ud med vælling evt. Det giver en lidt blider overgang til grøden?

Michelle

Nej har slet ikke prøvet noget endnu han er jo kun 3.5 månede så ved ikke helt om jeg tør starte endnu... men savner min natte søvn

Anmeld

30. september 2009

Misjelle

Nej har slet ikke prøvet noget endnu han er jo kun 3.5 månede så ved ikke helt om jeg tør starte endnu... men savner min natte søvn

Åh ha det kan jeg godt forstå . Jeg ville starte med vælling op til natten hvis du føler det er sult han vågner af. Det er lidt mere mættende.

Anmeld

30. september 2009

Joan ( Smallie )

Du kan jo lade ham smage og se hvad han siger til det.
Da Anne havde fået grød  3 dage gik munden helt automatisk op når det kom en ske i nærheden, så hun var klar til det.
Men lav grøden tynd, så det ligesom selv glider lidt, hvis du forstår hvad jeg mener.
Jeg kan se der er en anden der forslår vælling, vil bare lige sige at så skal du gøre op med dig selv om han skal lære at bruge sutteflaske også, mine unger har aldrig fået vælling og deres mave har klaret det fint. Du kan jo starte med at putte lidt sveske mos i grøden.

Joan

Hov forresten så vil jeg give dig ret i at han ikke bliver mæt af din mælk mere.

Anmeld

30. september 2009

SaNiNa

Joan ( Smallie ) skriver:

Du kan jo lade ham smage og se hvad han siger til det.
Da Anne havde fået grød  3 dage gik munden helt automatisk op når det kom en ske i nærheden, så hun var klar til det.
Men lav grøden tynd, så det ligesom selv glider lidt, hvis du forstår hvad jeg mener.
Jeg kan se der er en anden der forslår vælling, vil bare lige sige at så skal du gøre op med dig selv om han skal lære at bruge sutteflaske også, mine unger har aldrig fået vælling og deres mave har klaret det fint. Du kan jo starte med at putte lidt sveske mos i grøden.

Joan

Hov forresten så vil jeg give dig ret i at han ikke bliver mæt af din mælk mere.

flasken er helt ude lukket, han vil ikke have den. han fik ellers flaske fra 3dag til dag 5 da min mælk forsvand under fødslen. og så fik han flakse om natten til han var 14 dag... pga min smerter men nu vil have slet ikke have erstatningen han sputter det ud, men det gør som så osse selvom det er modermælk...

har læst at grøden skal være en som cremet suppe til at starte med når man starter op på grød... har forsøgt at få fat på min sp men hun tager ikke sin mobil eler har svaret tilbage på min mail i går. og hun kommer først d. 8 men syntes at en hel uge er for længe når jeg ikke får sovet for han sover jo ikke ret meget i løbet af dagen

Anmeld

30. september 2009

SaNiNa

Misjelle skriver:

Åh ha det kan jeg godt forstå . Jeg ville starte med vælling op til natten hvis du føler det er sult han vågner af. Det er lidt mere mættende.

Tror ikkevi kan starte op på vælling da han ikke vil tage flaksen. han sulte skrejker når jeg ikke er hjemme. så spiser han ikke før jeg kommer igen... lige meget hvor meget han bliver tilbudt

Anmeld

30. september 2009

Misjelle

Tror ikkevi kan starte op på vælling da han ikke vil tage flaksen. han sulte skrejker når jeg ikke er hjemme. så spiser han ikke før jeg kommer igen... lige meget hvor meget han bliver tilbudt

I skal gøre lige det i selv føler for .  De fleste babyer vil gerne drikke af kop. Hvis i ikke har prøvet det endnu, kunne det evt. være en mulighed for at give ham mad når du også er ude.

Anmeld

30. september 2009

Joan ( Smallie )

flasken er helt ude lukket, han vil ikke have den. han fik ellers flaske fra 3dag til dag 5 da min mælk forsvand under fødslen. og så fik han flakse om natten til han var 14 dag... pga min smerter men nu vil have slet ikke have erstatningen han sputter det ud, men det gør som så osse selvom det er modermælk...

har læst at grøden skal være en som cremet suppe til at starte med når man starter op på grød... har forsøgt at få fat på min sp men hun tager ikke sin mobil eler har svaret tilbage på min mail i går. og hun kommer først d. 8 men syntes at en hel uge er for længe når jeg ikke får sovet for han sover jo ikke ret meget i løbet af dagen

Anne vil heller ikke have mma. Heller ikke i kop for hun kan ikke lide det.
Ved godt de siger at det først er fra 4 måneder af men det er jo også bare en rette snor nogen børn er jo altså klar før. Fra Anne var 2 måneder og hun sad i nærheden af os når vi spiste så åbnet hun munden når vi puttet i munden så der var hun faktisk klar til at prøve men jeg syntes det var alt tidligt så hun fik ikke lov.
Hvad vejer han efterhånden? Og prøv at lave en lille smule til ham og se hvad han siger og i morgen kan du jo så se hvordan hans mave tager det. Men prøv til middag for hvis der kommer problemer med den lille mave så kommer det i eftermiddag og ikke i nat.

Anmeld

30. september 2009

SaNiNa

tirsdag i sidste uge veje han 6300g så der hvade han taget 200g på, på en uge han har lige haft en periode hvor han kun tog 100g på. på 14 dag.

manden har været ude og købe majsmel idag så nu skal det altså prøves til middag, for okrer ikke at han skal spise hele natte igen...

Nicklas kigger osse på os når vi spisewr som om han gerne ville smage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.