Sanne og Nicklas skriver:
 Jeg har jo altid sagt at når nicklas skulle til at have grød skulle han ikke have dem på pakker jeg ville selv lave det fra bunden af, men hvad må man lige give sådan en størrelse på 4 måneder
og kan man lave en kæmpe potion og så fryse det ned?
Jeg laver det også selv fra bunden

Og det er altså meget nemt. Jeg laver det fra dag til dag da man vist ikke må fryse det når der er mælk i!? Men det er altså også næsten hurtigere at lave end at tø det op. Jeg tager 1/4dl mel (ris eller majs har jeg brugt) og 3/4dl vand og så varmer jeg det op til det er næsten helt stift og så tynder jeg det op med mme. Nu har han fået grød i over en måned så er begyndt at putte lidt frugtgrød på som topping. Har lavet pære, æble og sveskemos som vi skifter lidt imellem og det er bare frosset ned i isterningbakker og så tager jeg en terning op hver dag når jeg skal bruge den. Om aftenen spiser vi grøntsagsmos herhjemme. Kartofler med gulerod, broccoli, blomkål og jordskokker har vi prøvet indtil videre og det koger jeg bare og så stavblenderen i og evt. lidt mælk hvis det er for tykt (broccoli og blomkål suger meget vand når det bliver kogt så der skal ikke så meget mælk til) hvis ikke der tilsættes mælk skal du huske 1/2 tsk fedtstof

Jeg håber du kan bruge det

Anmeld