Baby grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.798 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. september 2009

SaNiNa

Jeg har jo altid sagt at når nicklas skulle til at have grød skulle han ikke have dem på pakker jeg ville selv lave det fra bunden af, men hvad må man lige give sådan en størrelse på 4 måneder

og kan man lave en kæmpe potion og så fryse det ned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

mor_sabina

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg har jo altid sagt at når nicklas skulle til at have grød skulle han ikke have dem på pakker jeg ville selv lave det fra bunden af, men hvad må man lige give sådan en størrelse på 4 måneder

Jeg laver det også selv fra bunden Og det er altså meget nemt. Jeg laver det fra dag til dag da man vist ikke må fryse det når der er mælk i!? Men det er altså også næsten hurtigere at lave end at tø det op. Jeg tager 1/4dl mel (ris eller majs har jeg brugt) og 3/4dl vand og så varmer jeg det op til det er næsten helt stift og så tynder jeg det op med mme. Nu har han fået grød i over en måned så er begyndt at putte lidt frugtgrød på som topping. Har lavet pære, æble og sveskemos som vi skifter lidt imellem og det er bare frosset ned i isterningbakker og så tager jeg en terning op hver dag når jeg skal bruge den. Om aftenen spiser vi grøntsagsmos herhjemme. Kartofler med gulerod, broccoli, blomkål og jordskokker har vi prøvet indtil videre og det koger jeg bare og så stavblenderen i og evt. lidt mælk hvis det er for tykt (broccoli og blomkål suger meget vand når det bliver kogt så der skal ikke så meget mælk til) hvis ikke der tilsættes mælk skal du huske 1/2 tsk fedtstof
Jeg håber du kan bruge det

Anmeld

25. september 2009

mor_sabina

ps. den første grød kan også laves af hirse, quinoa og boghvede

Anmeld

26. september 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Tusind tak... glæder mig så meget til at se hvad han siger til det

Anmeld

29. september 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

hvor gamle var din da de begyndt på grød?
jeg overvejer at starte i aften selv om han først bliver 4 måneder d. 13 men ammningen fungere bare ikke i dag timerne han spiser max 5 min og så bliver han tosset når jeg forsøger at lægge ham til igen

Anmeld

29. september 2009

mor_sabina

hvor gamle var din da de begyndt på grød?
jeg overvejer at starte i aften selv om han først bliver 4 måneder d. 13 men ammningen fungere bare ikke i dag timerne han spiser max 5 min og så bliver han tosset når jeg forsøger at lægge ham til igen

Han var også kun 3,5 måned. Men det gik fint. Dog ville jeg starte på majsgrød da det er lidt mildere mod maven. Jeg startede på risgrød og han fik lidt hård mave om det var af det ved je gikke men det er da værd at forsøge det andet først Phillip er også meget urolig ved brystet kan det måske være for mange indtryk?

Anmeld

29. september 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Han var også kun 3,5 måned. Men det gik fint. Dog ville jeg starte på majsgrød da det er lidt mildere mod maven. Jeg startede på risgrød og han fik lidt hård mave om det var af det ved je gikke men det er da værd at forsøge det andet først Phillip er også meget urolig ved brystet kan det måske være for mange indtryk?

Ja ved det ikke alt er slukket og han får en stofble for så kan ikke kan se men alligevel drejer han hovede og skal kigge og så er han bare ikke til at få lagt til igen. han er nemmest at amme hvis jeg kan nå at få ham lagt til lige enden han vågner for så spiser han mens han sover.

Anmeld

29. september 2009

mor_sabina

Ja ved det ikke alt er slukket og han får en stofble for så kan ikke kan se men alligevel drejer han hovede og skal kigge og så er han bare ikke til at få lagt til igen. han er nemmest at amme hvis jeg kan nå at få ham lagt til lige enden han vågner for så spiser han mens han sover.

Det er sikkert en blanding for han er vel i en alder hvor han skal have det hele med. Men Phillip er lige sådan hvis ikke han virkelig er sulten så har han slet ikke tid til at spise Held og lykke med det.

Anmeld

29. september 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Det er sikkert en blanding for han er vel i en alder hvor han skal have det hele med. Men Phillip er lige sådan hvis ikke han virkelig er sulten så har han slet ikke tid til at spise Held og lykke med det.

Tusind tak, det er en kamp til  stregen hver gang

Anmeld

29. september 2009

Joan ( Smallie )

Jeg vil starte på ris grød da majsgrød kan give hård mave.

Anne startet også på grød før hun blev 4 måneder for hun gad slet ikke amme mere og inden hun var 6 måneder havde hun droppet det mælke pjat helt og flaske vil hun heller ikke have. Så jeg syntes da bare du starter hvis du mener han er klar til det

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.