Magter ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
9 svar
3 synes godt om
16. marts 2016

Anonym trådstarter

Ja hvor skal jeg starte.... det hele roder rundt inde i mit hovedet...

Det har aldrig været nemt at leve i en sammenbragt familie - men nu er det helt kørt af sporet. Det ene barn nægter at komme hjem til os, og kommer med alle mulige beskyldninger om at det er min eller mine børns skyld. Det er bare så hårdt, for det er ikke rigtigt.

Nu vil den anden så heller ikke hjem til os længere - og vi har ikke set ham i snart en måned.

Jeg kan godt forstå at faren er skide frustreret, det er det også for mig, især fordi vi skal have skylden.....

Nu har min kæreste, som jeg elsker overalt på jorden, været væk i et par dage og jeg har stort set ikke hørt fra ham.... han plejer ellers altid at skrive eller ringe, men ikke denne gang. Denne gang total tavshed, hvilket lige gør det hele meget værre inde i mig.

Jeg ringede til ham, og fortalte ham, at jeg syntes det var mærkeligt at jeg intet hørte fra ham.... og som kom alle undskyldninger på en lang række... han havde travlt, der var ikke styr på noget, og hvis han da ellers havde haft tid ville han da bruge den på at skrive og ringe hele tiden - sagt med den største sarkasme og som om jeg var 4 år igen.... aldrig har jeg følt mig så lidt værd!

Inden han tog afsted, sad han med sin mobil, som han prøvede på at gemme under dynen..... lod som ingenting. Men han ringede så og fortalte at han prøvede at skrive en besked til hans ex omkring alt dette med at børnene ikke ville være hos os. (mine kommer altid som aftalt, og de elsker at være hos os). Men han sagde samtidig at han kunne mærke at han træk sig ind i sig selv, og at han følte ikke han var tilstede....

No way virkelig?? var det en sang fra de varme lande, og at han i virkeligheden bare ville sige til mig, at du høre sgu nok ikke fra mig mens jeg er væk.....

Det dummeste er bare, at man jo på FB kan se hvornår man sidst har været logget på..... som i hele tiden... så hvorfor alle de latterlige undskyldninger for ikke at have tid, når jeg kan se at han har tid til at være på FB - jeg er så ked af det, og så frusteret. Gør alt for ham, og for hans børn - men gang på gang skal jeg eller mine børn have skylden for alverdens ulykker........

Har talt meget med min søster der har anbefalet at jeg skal kontakte min læge, for at få noget hjælp, så jeg ikke går helt ned med flaget - men det er nok for sent. For jeg er brudt helt ned og helt sammen..... og kan ikke lige overskue at kontakte dem, for at få det bekræftet - for hvad kommer der så til at ske....

Åh hjælp i søde mennesker herinde....

Min historie er ikke for at gøre min kæreste til en tarvelig en, for det er han ikke, han er også bare derude hvor han ikke kan se lyset.... men sådan ville vi jo nok alle have det, hvis vores børn vendte os ryggen, uden at komme med en klar udmelding for hvorfor!

Det gør bare ondt i mig, at det nemmeste for ham, er at ignorerer mig og gøre mig til det sorte får..... ØV en følelse at ha.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2016

Rauw

Det lyder rigtig hårdt. Kan dog ikke se hvad lægen skulle kunne gøre ved det, man giver jo ikke medicin mod dårlige forhold og problemer med dele børn. Derimod synes jeg i burde kontakte en der kunne tale med jer og børnene om hvordan i kommer fra punkt a til b til C. Så det bliver udholdeligt for jer alle at være en familie igen. Her i kommunen kan man helt gratis og uforpligtende få en familierådgiver, måske i også kan det i jeres kommune? 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonymor

Rauw skriver:

Det lyder rigtig hårdt. Kan dog ikke se hvad lægen skulle kunne gøre ved det, man giver jo ikke medicin mod dårlige forhold og problemer med dele børn. Derimod synes jeg i burde kontakte en der kunne tale med jer og børnene om hvordan i kommer fra punkt a til b til C. Så det bliver udholdeligt for jer alle at være en familie igen. Her i kommunen kan man helt gratis og uforpligtende få en familierådgiver, måske i også kan det i jeres kommune? 

Nej, men hvis man er brudt helt sammen, kan man da forhåbentlig få en henvisning til en psykolog, der kan hjælpe en med ens egne svære følelser.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Lisbeth1985

Har i overvejet parterapi? Hvis i ikke kan kommunikere med hinanden,så bliver det desværre nok rigtig svært at løse problemerne omkring børnene.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Synes altså ikke du skal gå ned over en mand. Hvis han elsker dig højt nok ville han gøre alt for at ikke miste dig. Vil du virkelig acceptere den måde han behandler dig på ? Han skriver ikke, han ringer ikke. Han er på face konstant! Han behøver dig åbenbart ikke. Jeg ville slet ikke ringe eller skrive til ham, Istedet vil jeg udnytte tiden med mine veninder og super dejlige cafe' besøg eller andet og tagge mig selv konstant så han ikke skal tro at du vil DØ uden ham. Han skal ikke få dig ned med nakken. Du kan godt uden ham selv om det ser sort ud lige nu.  God dag til dig.

Anmeld Citér

16. marts 2016

sne190810

Jeg er ret uforstående overfor, hvorfor børnene for lov at bestemme om de vil hjem til far eller ej?! Hvor gamle er de?

Anmeld Citér

16. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Ja hvor skal jeg starte.... det hele roder rundt inde i mit hovedet...

Det har aldrig været nemt at leve i en sammenbragt familie - men nu er det helt kørt af sporet. Det ene barn nægter at komme hjem til os, og kommer med alle mulige beskyldninger om at det er min eller mine børns skyld. Det er bare så hårdt, for det er ikke rigtigt.

Nu vil den anden så heller ikke hjem til os længere - og vi har ikke set ham i snart en måned.

Jeg kan godt forstå at faren er skide frustreret, det er det også for mig, især fordi vi skal have skylden.....

Nu har min kæreste, som jeg elsker overalt på jorden, været væk i et par dage og jeg har stort set ikke hørt fra ham.... han plejer ellers altid at skrive eller ringe, men ikke denne gang. Denne gang total tavshed, hvilket lige gør det hele meget værre inde i mig.

Jeg ringede til ham, og fortalte ham, at jeg syntes det var mærkeligt at jeg intet hørte fra ham.... og som kom alle undskyldninger på en lang række... han havde travlt, der var ikke styr på noget, og hvis han da ellers havde haft tid ville han da bruge den på at skrive og ringe hele tiden - sagt med den største sarkasme og som om jeg var 4 år igen.... aldrig har jeg følt mig så lidt værd!

Inden han tog afsted, sad han med sin mobil, som han prøvede på at gemme under dynen..... lod som ingenting. Men han ringede så og fortalte at han prøvede at skrive en besked til hans ex omkring alt dette med at børnene ikke ville være hos os. (mine kommer altid som aftalt, og de elsker at være hos os). Men han sagde samtidig at han kunne mærke at han træk sig ind i sig selv, og at han følte ikke han var tilstede....

No way virkelig?? var det en sang fra de varme lande, og at han i virkeligheden bare ville sige til mig, at du høre sgu nok ikke fra mig mens jeg er væk.....

Det dummeste er bare, at man jo på FB kan se hvornår man sidst har været logget på..... som i hele tiden... så hvorfor alle de latterlige undskyldninger for ikke at have tid, når jeg kan se at han har tid til at være på FB - jeg er så ked af det, og så frusteret. Gør alt for ham, og for hans børn - men gang på gang skal jeg eller mine børn have skylden for alverdens ulykker........

Har talt meget med min søster der har anbefalet at jeg skal kontakte min læge, for at få noget hjælp, så jeg ikke går helt ned med flaget - men det er nok for sent. For jeg er brudt helt ned og helt sammen..... og kan ikke lige overskue at kontakte dem, for at få det bekræftet - for hvad kommer der så til at ske....

Åh hjælp i søde mennesker herinde....

Min historie er ikke for at gøre min kæreste til en tarvelig en, for det er han ikke, han er også bare derude hvor han ikke kan se lyset.... men sådan ville vi jo nok alle have det, hvis vores børn vendte os ryggen, uden at komme med en klar udmelding for hvorfor!

Det gør bare ondt i mig, at det nemmeste for ham, er at ignorerer mig og gøre mig til det sorte får..... ØV en følelse at ha.

Først skriver du, at du overhovedet ikke hørte fra ham. Lige efter skriver du, at han ringede for at fortælle, at han havde sms'et med eksen omkring børnene, og for at fortælle, at han godt selv vidste at han var lidt fraværende. Hvordan hænger det sammen?

Hvorfor gemmer han tlf under dynen, når han sms'er? Enten skjuler han noget, måske at han har noget kørende med eksen han ikke burde, eller noget med en anden kvinde. Eller gemmer han den fordi han frygter din reaktion, hvis du ved han skriver med eksen? Jeg har i hvert fald aldrig før hørt om en voksen, der sms'er under dynen.

Det lyder ikke som om i har det godt sammen. Det kan børnene mærke, og måske er det derfor de ikke vil komme.

Er der ingen af jer, der har jeres børn boende hos jer til daglig?

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg er ret uforstående overfor, hvorfor børnene for lov at bestemme om de vil hjem til far eller ej?! Hvor gamle er de?

De er 7 og 9 år..... og Nej de burde slet ikke have lov til selv at bestemme hvor og hvornår de vil hjem.....

Både mine børn og jeg, føler at det er vores skyld at de ikke vil være hos os længere. Og tænker meget på, at det nok er fordi vi bor der, i deres hjem, at de har vendt deres far ryggen, selvom vi har boet sammen over 2 år.....

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Først skriver du, at du overhovedet ikke hørte fra ham. Lige efter skriver du, at han ringede for at fortælle, at han havde sms'et med eksen omkring børnene, og for at fortælle, at han godt selv vidste at han var lidt fraværende. Hvordan hænger det sammen?

Hvorfor gemmer han tlf under dynen, når han sms'er? Enten skjuler han noget, måske at han har noget kørende med eksen han ikke burde, eller noget med en anden kvinde. Eller gemmer han den fordi han frygter din reaktion, hvis du ved han skriver med eksen? Jeg har i hvert fald aldrig før hørt om en voksen, der sms'er under dynen.

Det lyder ikke som om i har det godt sammen. Det kan børnene mærke, og måske er det derfor de ikke vil komme.

Er der ingen af jer, der har jeres børn boende hos jer til daglig?

Vi8 har børnene boende 7/7 - mine kommer som de skal og de vil meget gerne hjem til os :-)

Han sms med hans eks - og jeg tror bestemt ikke de har noget kørende - for har ofte hørt dem råbe af hinanden i telefonen - så sent som i går aftes :-(

Jeg havde sendt adskillige beskeder til ham - og det eneste jeg hørte retur, var om hans eks.....

Jeg kan godt forstå at det må fylde utroligt meget, at ens børn afviser alle forsøg på at ses - det er lige fra en tur på legepladsen, skoven, McD, svømmehal - men også at besøge familien - det må været virkeligt hårdt - men jeg går ned på, at hans frustrationer skal gå ud over mig - for jeg er den der støtter altid!

Anmeld Citér

18. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Lige et spørgsmål - hans eks, er du på talefod med hende? For det lyder som et problem der skal arbejdes med hvor ALLE forældre er til stede. Hvis børnene går og får at vide hos deres mor at de ikke behøver at tage over til jer, eller hvis hun taler grimt om jer, så vil de selvfølgelig ikke. Det lyder som om der skal afklares nogle ting på begge sider.

Måske hvis i alle tre (forældre) og alle børnene tog en snak sammen, og at i og eks'en viste et godt eksempel kunne det ændre på noget...

Ellers skal din kæreste nok tale alene med sine børn om, hvad problemet egentlig er, og forklare børnene at de bliver nødt til at sige hvad det handler om. 

MEN! Husk at være sympatisk, rolig og imødekommende over for børnene. Jeg har selv som barn været i en splittet familie, hvor forældrene havde så travlt med deres egne problemer, at vi aldrig blev hørt. Man ender med at føle sig ligegyldig og overset, og det er ikke det jeres børn har brug for 

Hvis intet virker, så må i få hjælp hos kommunen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.