Når ens søskende blander sig i opdragelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2016

Kildebakken

Anonym skriver:

Hun må gerne fortælle mine børn at de ikke må dit og dat . Hvis de gør noget forkert 

men men hun siger tit jeg ikk opdrager ordentligt og andres børn er mere bedre end mine og bla bla .. Hun sammenligner mine med andres og hvorfor er de ikk sådan 

da vi var ude at rejse sammen og mine børn stod tidligt op og legede .. Så blev hun sur og råbte at de skulle tie stille så hun ku sove længe .. Og hvis mine børn leger rundt og løber rundt hos bedsteforældre hvilket de må af dem så kan hun godt sige ej sid stille og være voksne .. Eller tie stille jeg ska se nyheder .. 

Mine børn er 2 og 5 år

Hun lyder træls og opfører sig jo ikke særlig voksen. Måske er hun også lidt jaloux på din familie. Derfor skal du ikke tage dig af hendes kommentarer. Jeg ville nok trække mig lidt fra hendes selskab i en periode og se om hun ikke vokser fra det, eventuelt når hun selv får børn engang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hun må gerne fortælle mine børn at de ikke må dit og dat . Hvis de gør noget forkert 

men men hun siger tit jeg ikk opdrager ordentligt og andres børn er mere bedre end mine og bla bla .. Hun sammenligner mine med andres og hvorfor er de ikk sådan 

da vi var ude at rejse sammen og mine børn stod tidligt op og legede .. Så blev hun sur og råbte at de skulle tie stille så hun ku sove længe .. Og hvis mine børn leger rundt og løber rundt hos bedsteforældre hvilket de må af dem så kan hun godt sige ej sid stille og være voksne .. Eller tie stille jeg ska se nyheder .. 

Mine børn er 2 og 5 år

Min første tanke til det du skriver her, er at din søster ikke er så gammel og hun ikke ved at de fleste børn står tidligt op, ferie eller ej. -og mht hun samlinger dine børn med andre, så tror jeg bare du skal hoppe og falde ned på det. Hun ser måske andre børn i korte glimt, hvor hun får dine mere intensiv ind. Og derved også ser dem når der er fart og feltet. 

Den sidste bemærkning du omtaler, synes jeg bare du skal smile ad og fortælle hende, at det kan de desværre ikke, de kan ikke sætte sig ned og være voksne, for de er jo altså kun 2 og 4 år. 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Anonym trådstarter

Hun er trods alt 26 år gammel . Hun vil gerne ha børn men hendes mand gider ikke så tror hun at hun på en måde ejer mine børn og ka bestemme over dem . 

Hun fortæller tit til min 5 årige at han er voksen og ska lade legetøjet være til hans lillesøster og sidde stille ... 

Jeg ka slet ik være i hendes selskab mere da hun er sådan 

Anmeld Citér

13. marts 2016

migxher

Folk må gerne irettesætte mit barn hvis vi er i deres hjem og han overskrider deres grænser dog indenfor rimelighedens grænse. 

Men opdrage er altså mig og hans fars opgave

Jeg ville blive meget irriteret og klart sætte en grænse hvis andre tror at de skal opdrage mit barn. Det skal de nemlig ikke.

Anmeld Citér

9. marts 2024

RollespilFANTASIER

Hvad gør man når ens søster eller forældre hele tiden blander sig i ens børns opdragelse?

hun har nemlig ik børn selv men hun blander sig hele tiden på hvad de ska gør og hvordan de ska opføre sig . 

Jeg har flere gange udtrykt for at hun ska blande sig udenom men det som om hub ikke lytter . Hun og mine forældre mener at de ka blande sig så meget de vil da de er bedsteforældre og moster og derfor må de også opdrage mine børn 

hvad gør jeg ? Hver gang jeg er sammen ned familien føler jeg at min søster overvåger os 

Anmeld Citér

9. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det kommer vel an på hvordan og i hvilke situationer. Hvis min nevø eller barnebarn slog mig. Så var jeg fx i min gode ret til at sige fra, ligesom andet som gik over min grænse, hvis det var i mit hjem var det ligeledes også mine regler 

Anmeld Citér

9. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Mine børn er 2 og 5 år

Min søster og jeg opdrager meget forskelligt.. men det der er ikke opdragelse du nævner. 
Det er jo manglende forståelse for de er børn, at børn er forskellige og manglende evne til at tilsidesætte egne behov for dine børn. 

hvis min søster havde været sådan eller sagt sådan til eller om mine børn, havde jeg bedt hende knytte sylten og holde sine meninger for sig selv. Dertil hvis hun brokkede sig over de legede for hun skulle se nyheder ville jeg henvise hende til hun kunne gå ud og se nyheder på sin telefon et andet sted så, eller gå hjem, hvis hendes delikate ører ikke kan magte at børnene hygger sig hos deres bedsteforældre. 

at hun sammenligner dine børn med andres og siger andres børn er bedre, der ville jeg nok gøre hende det helt klart, at hvis det er sådan hun har det kunne hun vælge enten at holde det for sig selv eller også holde sig fra mine børn og mig. 

opdragelse fra familiemedlemmer er som eksempler andre nævner med at irettesætte, “mit hjem mine regler” osv. men det du nævner der er ikke opdragelse det er bare respektløst over for dig og dine børn. 

Anmeld Citér

9. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Opslaget er 8 år gammelt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.