Hvad er værst? Kejsersnit eller fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har prøvet begge dele og KS var absolut det værste. 

Efter min fødsel var jeg oppe med det samme og tilbage til normalen men med aks gjorde det ondt en uge og den første dag kunne jeg knapt røre mig. 

En af grundene til, jeg ikke skal have flere børn er, at jeg ikke vil risikere endnu et KS. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fik aks første gang, men stadig en fantastisk oplevelse. Jeg fik erstatnings morfin i 1 1/2 døgn og alm smertestillende i 3 dage efter. Så ingen problemer med smerter her.

Anden gang fødte jeg normalt, fik en styrtblødning, som de fik stoppet.

Jeg ku nærmest ik gå i 2-3 dage, pga smerter i underlivet, maven og self blodtab. Der gik 1 mdr inden jeg følte jeg ku gå nogenlunde normalt igen og hvis jeg sku ha flere børn, ville jeg klart vælge pks! Vh stine

Anmeld Citér

13. marts 2016

GrønStjerne

Det kommer jo selvfølgelig an på omstændighederne.
Jeg fik selv en bristning, og havde en del smerter og gener efter, og derfor har jeg haft mindre gener efter mine 2 efterfølgende kejsersnit.

Men generelt set er en vaginal fødsel selvfølgelig nemmere for langt de fleste.

Anmeld Citér

13. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg er mest til ks.

første fødsel var et helvede efter min søn var forsøgt taget med cup både hår og blød, blev syet med 5 sting før han var ude og 10 læger der stod og kløede sig i håret over hvorfor de ikke hunne løsne min søn med cup. Så endte det i aks.

siden har jeg fået 2 pks.

og det er bare fantastisk efter 6 timer hvor bedøvelsen fortagersig. Har jeg kunne gå rundt. Jeg har ingen smerter haft.

Anmeld Citér

13. marts 2016

A.n.onym.

Bech19 skriver:

Kære piger

I, der har prøvet begge dele, hvad synes I så, der gjorde mest ondt? Jeg tænker både på selve fødslen/kejsersnittet og tiden efter ��

Jeg synes klart at det var mine to fødsler der var værst. Kejsersnitttet gik så godt som det overhovedet kunne på trods af at jeg ikke kan tåle morfin og derfor ikke rigtig kunne få noget ordentligt smertestillende. Jeg kender en der klart havde det bedst med selv at føde, så det er nok meget individuelt hvordan man oplever det, hvilket forløb man har og hvilken smertetærskel man er udstyret med 

Anmeld Citér

13. marts 2016

MorTil3+

sommerbarn<3 skriver:

Det er jo forskellige steder det gør ondt, og man er skide øm efter en vaginal fødsels, og det er man bestemt også efter kejsersnit. Kejsersnit taget meget længere at komme sig over, men man er tilgengæld smertedækket. Men vil helt klart sige man er mindst medtaget efter en vaginal fødsel, på mange måder, eller ihverfald kortere tid.

Nu har jeg ikke prøvet kejsesnit, men her ved min 3 fødsel var det et helvede de 3 kvarter fødslen stod på og havde da kun lige født moderkagen så var jeg oppe og rende uden nogle smerter. Fik ikke lov til at se min dreng før 4 timer efter så de 4 timer rendte jeg ned i byen og handlede lidt osv. Efter en uge havde vi sex, var klar til sex allerede efter et par dage men det tog lidt tid at lokke min mand. Så man behøver ikke være helt smadret for neden efter en vaginal fødsel.

Anmeld Citér

13. marts 2016

Mami

Ks var klart det værste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.