Hvad er værst? Kejsersnit eller fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er værst?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.514 visninger
16 svar
17 synes godt om
12. marts 2016

Bech19

Kære piger

I, der har prøvet begge dele, hvad synes I så, der gjorde mest ondt? Jeg tænker både på selve fødslen/kejsersnittet og tiden efter ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2016

Troldemommi

Jeg fik kejsersnit i 2011 og det var rigtig fint, men jeg kunne ikke lide klemmerne i min mave, dem kunne jeg ikke rigtig acceptere, jeg fødte normalt i 2013 og for helvede hvor gjorde det ondt.

men hvis jeg nogensinde bliver gravid igen, hvilket jeg ikke gør, så ville jeg alligevel helst føde normalt, det gør ondt ja, men det er jo trods alt den måde børn fra naturens side har valgt de skal komme ud, du glemmer alligevel hurtigt de smerter fødslen giver 

Anmeld Citér

12. marts 2016

FruK

Jeg synes klart at normal fødsel gjorde mest ondt.

Skulle jeg have flere børn, ville jeg dog vælge den naturlige fødsel, hvis det var muligt. Jeg synes der skal være en grund til at få kejsersnit. Men det var klar den nemmeste fødsel for mig.

Anmeld Citér

12. marts 2016

4kløver

Fik kejsersnit ved nr 5 og det gjorde ikke ond først bagefter. Men vil heller føde alle igen ind ha et kejsersnit. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Isabella_mor

Ja..!! Jeg foretrækker ikke det ene frem for det andet... 

Anmeld Citér

12. marts 2016

SP10

Profilbillede for SP10
Bech19 skriver:

Kære piger

I, der har prøvet begge dele, hvad synes I så, der gjorde mest ondt? Jeg tænker både på selve fødslen/kejsersnittet og tiden efter ��

Har født både ved kejsersnit og ved almindelig fødsel.

Bortset fra mit Ks var akut så forløb det uden komplikationer, havde  lidt ondt bagefter og var øm, men ikke noget helt vildt.

Da jeg fødte normalt gjorde det selvfølgelig hammer hammer ondt.. Men det var det hele værd og man føler sig så sej bagefter.

jeg ville til hver en tid hellere føde normalt igen end Ks. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Bech19 skriver:

Kære piger

Det er jo forskellige steder det gør ondt, og man er skide øm efter en vaginal fødsels, og det er man bestemt også efter kejsersnit. Kejsersnit taget meget længere at komme sig over, men man er tilgengæld smertedækket. Men vil helt klart sige man er mindst medtaget efter en vaginal fødsel, på mange måder, eller ihverfald kortere tid.

Anmeld Citér

12. marts 2016

Carina:-)

Jeg har fået 2 ks et planlagt og et hyperakut og så har jeg født 6 gange og vil til enhver tid foretrække fødsel

Ja det gør ondt at føde og ja det gør ondt bagefter med ks Men det er ikke naturligt hverken for mor eller barn at få ks -

Og der er en masse gode ting ved fødsel f-eks stresshormonerne og presseveerne er virkelig vigtige for både mor og barn og mælkeproduktion  bagefter osv .

Ks skal være en nødløsning og ikke bare fordi man bilder sig selv ind at det er lettere - det er en operation og skal tages seriøst

Anmeld Citér

13. marts 2016

Babilooo

Jeg har kun prøvet ks. Var oppe efter 4 timer og på Bakken på 5 dagen med barnevogn.

havde ikke specielt ondt og fik kun smertedækning det første døgn.

Anmeld Citér

13. marts 2016

Rauw

Fødsel gør mest ondt. Vil til enhver tid fortrække ks. Og dog. For jeg kan egentlig godt li smerten ved fødsel. Man blir totalt høj af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.