Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mullesmith skriver:
Jeg har malket og malket med håndpumpe og jeg får simpelthen ikke mere ud end 20ml fra begge bryster tilsammen!?! Hvorfor kan jeg ikke pumpe mælken ud når jeg godt kan mætte min søn når han ligger ved brystet?
Det er da vildt irriterende at jeg ikke kan malke en flaske ud til ham så jeg kan tage på shopping med min mor et par timer
har godt læst det kan være psykisk og at man skal tænke på sit barn og slappe af osv. Der sker bare ik en skid og har prøvet at malke ud med hånden også men nej!! Gode råd modtages med kyshånd!
Nogle indledende spørgsmål: sidder du korrekt når du udmalker? Har du sat pumpen korrekt? Suger den fint og laver pænt vacum?
jeg kunne heller ikke malke meget ud af gangen. Jeg havde endda meget mælk, det stod endda ud fra mig før og nogle gange efter amning. Men når det Var med pumpen, så var det kun det nedløbsrefleksen havde sat igang der kom. Sådan var det i mange måneder. Til sammen kunne jeg måske malke 50 ml ud da hun var 4 mdr.
Men for mig var der mest mælk foroven på brystet, så jeg sad næsten foroverbøjet og pressede let ind for oven, så kom der lidt ekstra.
da hun var 8-9 mdr kunne jeg malke 100 ml ud på et bryst. Men stoppede da hun blev 9 mdr af andre årsager.
Anmeld
Citér