Hvorfor kan jeg ikke malke ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.451 visninger
21 svar
17 synes godt om
11. marts 2016

Mullesmith

Jeg har malket og malket med håndpumpe og jeg får simpelthen ikke mere ud end 20ml fra begge bryster tilsammen!?! Hvorfor kan jeg ikke pumpe mælken ud når jeg godt kan mætte min søn når han ligger ved brystet? 

Det er da vildt irriterende at jeg ikke kan malke en flaske ud til ham så jeg kan tage på shopping med min mor et par timer  har godt læst det kan være psykisk og at man skal tænke på sit barn og slappe af osv. Der sker bare ik en skid og har prøvet at malke ud med hånden også men nej!! Gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mullesmith skriver:

Jeg har malket og malket med håndpumpe og jeg får simpelthen ikke mere ud end 20ml fra begge bryster tilsammen!?! Hvorfor kan jeg ikke pumpe mælken ud når jeg godt kan mætte min søn når han ligger ved brystet? 

Det er da vildt irriterende at jeg ikke kan malke en flaske ud til ham så jeg kan tage på shopping med min mor et par timer  har godt læst det kan være psykisk og at man skal tænke på sit barn og slappe af osv. Der sker bare ik en skid og har prøvet at malke ud med hånden også men nej!! Gode råd modtages med kyshånd!

Nogle indledende spørgsmål: sidder du korrekt når du udmalker? Har du sat pumpen korrekt? Suger den fint og laver pænt vacum?  

jeg kunne heller ikke malke meget ud af gangen. Jeg havde endda meget mælk, det stod endda ud fra mig før og nogle gange efter amning. Men når det Var med pumpen, så var det kun det nedløbsrefleksen havde sat igang der kom. Sådan var det i mange måneder. Til sammen kunne jeg måske malke 50 ml ud da hun var 4 mdr. 

Men for mig var der mest mælk foroven på brystet, så jeg sad næsten foroverbøjet og pressede let ind for oven, så kom der lidt ekstra.

da hun var 8-9 mdr kunne jeg malke 100 ml ud på et bryst. Men stoppede da hun blev 9 mdr af andre årsager. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Mullesmith

SDD skriver:

Nogle indledende spørgsmål: sidder du korrekt når du udmalker? Har du sat pumpen korrekt? Suger den fint og laver pænt vacum?  

jeg kunne heller ikke malke meget ud af gangen. Jeg havde endda meget mælk, det stod endda ud fra mig før og nogle gange efter amning. Men når det Var med pumpen, så var det kun det nedløbsrefleksen havde sat igang der kom. Sådan var det i mange måneder. Til sammen kunne jeg måske malke 50 ml ud da hun var 4 mdr. 

Men for mig var der mest mælk foroven på brystet, så jeg sad næsten foroverbøjet og pressede let ind for oven, så kom der lidt ekstra.

da hun var 8-9 mdr kunne jeg malke 100 ml ud på et bryst. Men stoppede da hun blev 9 mdr af andre årsager. 

Jeg synes der er ret godt vakum og sug i pumpen, har prøvet nogen gange at pumpe, sidder også meget foroverbøjet når jeg prøver, det hjælper ikke rigtig, det er bare virkelig frusterende at der intet kommer ud. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Mullesmith

SDD skriver:

Jeg vil bare helst ikke til at give mme hvis jeg skal noget uden bebs, men det kan da nærmest blive nødvendigt 

Anmeld Citér

11. marts 2016

modesty

Jeg vil bare helst ikke til at give mme hvis jeg skal noget uden bebs, men det kan da nærmest blive nødvendigt 

Øh, eller du kunne lade være med at tage ud uden bebs. Har du ikke nærmest lige født?

Det er meget forskelligt hvordan det fungerer med udmalkning for kvinder. Der er en del som ammer fint, men som ikke kan pumpe særligt meget ud.

Anmeld Citér

11. marts 2016

Berta

Hej

Jeg fik aldrig den manuelle brystpumpe til at virke. Og jeg havde masser af mælk. Jeg havde mest succes med at håndmalke - og bedst succes med at malke ud efter amning på det modsatte bryst end der hvor min søn havde suttet.  Så var nedløbet igang. Nogle har bare svært ved at malke ud - på trods af rigeligt mælk. Og derfor er det heller ikke en indikator på manglende mælk. 

Kan du evt tage ud og handle lige efter amning - på et tidspunkt på dagen hvor du ved dit barn typisk tager en længere lur før næste amning? Så må du køre hjem hvis det mod forventning ikke går. Eller tag barnet med.

/Berta

Anmeld Citér

12. marts 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Øh, eller du kunne lade være med at tage ud uden bebs. Har du ikke nærmest lige født?

Det er meget forskelligt hvordan det fungerer med udmalkning for kvinder. Der er en del som ammer fint, men som ikke kan pumpe særligt meget ud.

Jo jeg skal heller ikke nogen steder lige for tiden men bare det at sige ud og handle alene uden børn kunne da være en fantastisk følelse, så er det rart hvis jeg kunne malke en flaske ud bare for en sikkerheds skyld, så farmand kunne give den hvis jeg ikke når hjem til næste amning. Også for at undgå at give mme hvis det skulle ske!

Anmeld Citér

12. marts 2016

Mullesmith

Berta skriver:

Hej

Jeg fik aldrig den manuelle brystpumpe til at virke. Og jeg havde masser af mælk. Jeg havde mest succes med at håndmalke - og bedst succes med at malke ud efter amning på det modsatte bryst end der hvor min søn havde suttet.  Så var nedløbet igang. Nogle har bare svært ved at malke ud - på trods af rigeligt mælk. Og derfor er det heller ikke en indikator på manglende mælk. 

Kan du evt tage ud og handle lige efter amning - på et tidspunkt på dagen hvor du ved dit barn typisk tager en længere lur før næste amning? Så må du køre hjem hvis det mod forventning ikke går. Eller tag barnet med.

/Berta

Jeg kan ikke bruge det andet bryst da min søn spiser ca.15min ved hver bryst pr. Amning så der er ikke meget tilbage når han har været der. Jo jeg skal heller ikke nogen steder uden ham lige nu og her, han tager kun en 3 timers lur om aftenen og natten, hele dagen sover han gerne kun 30 min af gangen så kan ikke nå at komme nogen steder, han spiser ofte lige de her dage, han er nok ved at øge min mælkeproduktion 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Han er en måned idag den bette fyr,  kunne bare være fedt at kunne malke en flaske ud, men altså hvis jeg ikke kan så kan jeg bare ikke, bare han får nok når han tager selv og det tyder det på han gør eftersom han sover fint og er tilpas og vågen indimellem og laver gode tisse og bæ bleer 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Diosa85

Mullesmith skriver:

Kunne heller ikk malke med pumpe. Jeg malkede i stedet med hånden. Det tog lidt tid. Men flasken blev fyldt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.