striber skriver:
Jeg fik tilbudt en efter min fødsel på Hvidovre. men fik aldrig ringet dertil. Jordemoderen sagde at jeg endelig skulle ringe og få et møde med hende, da det var vigtigt at få talt den igennem (min forløb ikke efter planen),
Da jeg fødte på Hillerød forløb den endnu engang ikke efter planen. Der var jeg indlagt på barselsgangen. Og dagen efter kom der en overordnet jordemoder ind og tog en efterfødselsamtale med mig. Uden at jeg selv havde bedt om det.
Det var super dejligt!
Hun spurgte ind til hvad der skete, så jeg med egne ord fik snakket det igennem, og hun kom med bekræftende ord og fik vendt hele min følelse af fødslen.
Jeg synes til at starte med at den var forfærdelig og at jeg bare klarede det super dårligt. Men hun fik vendt det til at jeg faltisk syntes at jeg var pænt sej!
Jeg ville ønske jeg havde taget imod det første gang, da jeg nok ikke havde frygtet fødslen så meget anden gang.
Fedt med samtale anden gang <3
Ked af du ikke fik den første gang, men bare ikke altid man lige "husker" på det, og slet ikke hvis det har været en hård fødsel
Anmeld
Citér