Jeg har godt nok ikke født lige dér, men min jm sagde, at jeg skulle sige til, hvis jeg ville have én. Så skulle jeg ringe og få en tid. Jeg fik samtalen 2,5 mdr. efter fødslen. Det var virkelig det bedste jeg kunne gøre! Det var så dejligt at få snakket alt igennem, også selv om jeg havde en forholdsvis nem, men dog lang fødsel. Vi gennemgik journalen, som jeg fik en kopi af. Rigtig dejligt at kunne læse den igennem derhjemme. Jeg havde et meget svært ammeforløb med alle mulige og umulige problemer, og droppede amningen efter tre uger. Det tog rigtig hårdt på mig. Vi snakkede hele forløbet igennem og jeg spurgte, hvad jeg/vi kunne gøre anderledes ved næste fødsel. Jeg blev lovet at jeg under graviditeten kunne få en samtale med en ammerådgiver, og at jeg kunne få ophold på barselsgangen hvis vi havde lyst til det. Desuden snakkede vi om min bristning, som desværre er gået op. Det generer mig meget psykisk, da jeg synes det ser frygteligt ud, og jeg er flov over at vise det til min mand. Min læge mente at det var dumt at få syet igen af forskellige årsager; det kunne laves efter næste fødsel. Men min jm syntes helt sikkert at jeg skulle have en henvisning til den bedste inden for rekonstruktioner, da hun ikke mente at man bare skulle acceptere at være ked af sådan nogle skader, når det nemt kunne laves. Så jeg blev bare så glad og glæder mig til at få det lavet.
Vi brugte 1½ time på at snakke, og bagefter fik jeg et stort knus af hende
Selv om hun har mange gravide ind og ud gennem døren, følte jeg virkelig at hun kunne huske mig og min fødsel. Jeg følte mig bare så godt taget hånd om. Og hvis jeg fortsat havde brug for at snakke senere, skulle jeg bare ringe for en ny tid. Jeg synes det var det hele værd, og vil klart anbefale det!
Anmeld
Citér