Efterfødselssamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.035 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2016

Anonym trådstarter

Jer der har født på Hvidovre hosp. 

Har I fået en efterfødselssamtale? Jeg ved man selv skal bede om den, men er intra. i hvordan sådanne en samtale foregår?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2016

Anonym trådstarter

10. marts 2016

dukke

Anonym skriver:

Har I fået en efterfødselssamtale? Jeg ved man selv skal bede om den, men er intra. i hvordan sådanne en samtale foregår?

Nej det har jeg ikke og jeg har født der 2 gange har aldrig hørt om at man kunne bede om en 

Anmeld Citér

10. marts 2016

snuskesmor

Jeg fik en efter jeg bad om en -- havde en meget sød jordmor. Men da jeg kom ind til samtalen fik jeg at vide fra hende i receptionen st det plejede de ikke at gøre, og i min total hormonella tilstand blev jeg ret ked af det. Så ved ikke om jeg ville gøre det igen.

Anmeld Citér

10. marts 2016

ninibadini

Jeg har godt nok ikke født lige dér, men min jm sagde, at jeg skulle sige til, hvis jeg ville have én. Så skulle jeg ringe og få en tid. Jeg fik samtalen 2,5 mdr. efter fødslen. Det var virkelig det bedste jeg kunne gøre! Det var så dejligt at få snakket alt igennem, også selv om jeg havde en forholdsvis nem, men dog lang fødsel. Vi gennemgik journalen, som jeg fik en kopi af. Rigtig dejligt at kunne læse den igennem derhjemme. Jeg havde et meget svært ammeforløb med alle mulige og umulige problemer, og droppede amningen efter tre uger. Det tog rigtig hårdt på mig. Vi snakkede hele forløbet igennem og jeg spurgte, hvad jeg/vi kunne gøre anderledes ved næste fødsel. Jeg blev lovet at jeg under graviditeten kunne få en samtale med en ammerådgiver, og at jeg kunne få ophold på barselsgangen hvis vi havde lyst til det. Desuden snakkede vi om min bristning, som desværre er gået op. Det generer mig meget psykisk, da jeg synes det ser frygteligt ud, og jeg er flov over at vise det til min mand. Min læge mente at det var dumt at få syet igen af forskellige årsager; det kunne laves efter næste fødsel. Men min jm syntes helt sikkert at jeg skulle have en henvisning til den bedste inden for rekonstruktioner, da hun ikke mente at man bare skulle acceptere at være ked af sådan nogle skader, når det nemt kunne laves. Så jeg blev bare så glad og glæder mig til at få det lavet.

Vi brugte 1½ time på at snakke, og bagefter fik jeg et stort knus af hende Selv om hun har mange gravide ind og ud gennem døren, følte jeg virkelig at hun kunne huske mig og min fødsel. Jeg følte mig bare så godt taget hånd om. Og hvis jeg fortsat havde brug for at snakke senere, skulle jeg bare ringe for en ny tid. Jeg synes det var det hele værd, og vil klart anbefale det!

Anmeld Citér

10. marts 2016

MorTilEn2013Dreng

Jeg fødte på Hvidovre i 2013 og jeg fik det ikke 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg bad selv om det ved 2. Fødsel. Fik en fin samtale dog ikke med den jordemor der var der under fødslen. Det gjorde faktisk ikke det store. Er virkelig glad for den samtale, den reddede mig fra mange måneders spekuleren og ubehag/chok. 

Anmeld Citér

10. marts 2016

striber

Jeg fik tilbudt en efter min fødsel på Hvidovre. men fik aldrig ringet dertil. Jordemoderen sagde at jeg endelig skulle ringe og få et møde med hende, da det var vigtigt at få talt den igennem (min forløb ikke efter planen),

Da jeg fødte på Hillerød forløb den endnu engang ikke efter planen. Der var jeg indlagt på barselsgangen. Og dagen efter kom der en overordnet jordemoder ind og tog en efterfødselsamtale med mig. Uden at jeg selv havde bedt om det.

Det var super dejligt!

Hun spurgte ind til hvad der skete, så jeg med egne ord fik snakket det igennem, og hun kom med bekræftende ord og fik vendt hele min følelse af fødslen.

Jeg synes til at starte med at den var forfærdelig og at jeg bare klarede det super dårligt. Men hun fik vendt det til at jeg faltisk syntes at jeg var pænt sej!

Jeg ville ønske jeg havde taget imod det første gang, da jeg nok ikke havde frygtet fødslen så meget anden gang.

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym trådstarter

snuskesmor skriver:

Jeg fik en efter jeg bad om en -- havde en meget sød jordmor. Men da jeg kom ind til samtalen fik jeg at vide fra hende i receptionen st det plejede de ikke at gøre, og i min total hormonella tilstand blev jeg ret ked af det. Så ved ikke om jeg ville gøre det igen.

Hvor ærgerligt du fik den følelse :(

Jeg ringede til den koordinerende jordemoder og spurgte om jeg kunne få en samtale om hvordan min fødsel var forløbet.. Det sagde hun straks ja til, og spurgte om jeg ville have den jm. jeg havde gået hos under graviditeten eller hende der var med til fødslen.. Valgte selvfølgelig hende der var med.. Hun ville så sende hende en mail, og 14 dage efter, kontaktede hun mig.. Jeg har fået en tid til om 14 dage :)

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Jeg har godt nok ikke født lige dér, men min jm sagde, at jeg skulle sige til, hvis jeg ville have én. Så skulle jeg ringe og få en tid. Jeg fik samtalen 2,5 mdr. efter fødslen. Det var virkelig det bedste jeg kunne gøre! Det var så dejligt at få snakket alt igennem, også selv om jeg havde en forholdsvis nem, men dog lang fødsel. Vi gennemgik journalen, som jeg fik en kopi af. Rigtig dejligt at kunne læse den igennem derhjemme. Jeg havde et meget svært ammeforløb med alle mulige og umulige problemer, og droppede amningen efter tre uger. Det tog rigtig hårdt på mig. Vi snakkede hele forløbet igennem og jeg spurgte, hvad jeg/vi kunne gøre anderledes ved næste fødsel. Jeg blev lovet at jeg under graviditeten kunne få en samtale med en ammerådgiver, og at jeg kunne få ophold på barselsgangen hvis vi havde lyst til det. Desuden snakkede vi om min bristning, som desværre er gået op. Det generer mig meget psykisk, da jeg synes det ser frygteligt ud, og jeg er flov over at vise det til min mand. Min læge mente at det var dumt at få syet igen af forskellige årsager; det kunne laves efter næste fødsel. Men min jm syntes helt sikkert at jeg skulle have en henvisning til den bedste inden for rekonstruktioner, da hun ikke mente at man bare skulle acceptere at være ked af sådan nogle skader, når det nemt kunne laves. Så jeg blev bare så glad og glæder mig til at få det lavet.

Vi brugte 1½ time på at snakke, og bagefter fik jeg et stort knus af hende Selv om hun har mange gravide ind og ud gennem døren, følte jeg virkelig at hun kunne huske mig og min fødsel. Jeg følte mig bare så godt taget hånd om. Og hvis jeg fortsat havde brug for at snakke senere, skulle jeg bare ringe for en ny tid. Jeg synes det var det hele værd, og vil klart anbefale det!

Hvor lyder det bare dejligt! <3 Det er sådan jeg håber min samtale bliver!

Jeg havde også en meget sød jm. og en hurtig og nem fødsel... Men har bare behov for at snakke den igennem :)

Dejligt med en god historie <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.