Pco - Hvordan påvirker det dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2016

striber

MissEm skriver:

Sukkertrangen kunne godt lyde som lidt insulinresistens se http://inofolic.org.uk og evt Positiv PCOS på facebook. 

Ved du hvad forskellen er på pco og pcos?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2016

Mhysa

striber skriver:

Ved du hvad forskellen er på pco og pcos?

Jeg tror de 2 er det samme jeg har ikke selv PCO, men har altid haft rigtig meget appetit. Da min mor begyndte at arbejde som konsulent for Inofolic fik hun overtalt mig til at prøve det, og det har hjulpet så meget på appetitten. Derfor jeg anbefaler det 

Anmeld Citér

10. marts 2016

striber

MissEm skriver:

Jeg tror de 2 er det samme jeg har ikke selv PCO, men har altid haft rigtig meget appetit. Da min mor begyndte at arbejde som konsulent for Inofolic fik hun overtalt mig til at prøve det, og det har hjulpet så meget på appetitten. Derfor jeg anbefaler det 

Super tak. Må lige kigge nærmere på det Det kan ihvertfald ikke skade

Anmeld Citér

10. marts 2016

pia christoffersen

Jeg fik p-piller med anti-androgener i imod min akne/bylder og min skægvækst. Almindelige p-piller var ikke stærke nok til at holde det væk. Vi er igang med at blive gravide nu, så der er desværre ikke så meget at gør end at barbere sig og forsøge ikke at pille for meget ved bylderne så de bliver til sår. En hudlæge vil kunne give en en retinolkur - men det er desværre heller ikke en mulighed når man forsøger at bliver gravid.

PCOS og PCO bliver brugt i flæng. Det ene står for polycystisk ovarie syndrom og det andet står for polycystisk ovarier, men folk bruger det om begge dele.

PCO betyder at man kan se på en scanning, at man har mange cyster på æggestokkene. PCOS betyder at man har flere symptomer som til sammen gør at man får diagnosen.

Anmeld Citér

10. marts 2016

Tine B

Jeg har næsten samtlige symptomer efter jeg er stoppet med p-piller.. 

Tyndt hår
Høje tindinger
Sukkertrang!!
For højt indhold af testosteron i blodet
Ingen naturlig menstruation eller ægløsning
Cyster på æggestokkene
Overvægt, i typisk æbleform
Svamp 
Før min gastric bypass havde jeg også udviklet diabetes.. 

Min operation hjalp desværre ikke på min sygdom.. 

Uren hud har jeg ikke, men har fået det meget her under min graviditet.. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

sol_og_sommer_<3

striber skriver:

Hvordan opdagede du det? Har du haft smerter?

Jeg har døjet meget med krampelignende smerter i livmoderen. Og min gamle læge, fejede mig hele tiden af med at det nok bare var muskelsmerter. Eller myoser mener jeg hun kaldte det.

Dog er de der stadig, jeg har bare lært at leve med det. Det ar mere om det kan have forbindelse... 

Fik taget en masse blodprøver idag, men an først forvente svar om 1-2 uger. Det er bare længe at gå og vente! 

Jeg havde mange smerter, som i VIRKELIG mange smerter. Jeg kunne ind i mellem slet ikke bevæge mig, for alt gjorde bare ondt. Men det var lidt i perioder. Jeg blev scannet og de viste mig cysterne på billedet. De var meget tydelige, og nogle var store. Det værste var da en af dem sprang. De kunne måle den til 5 cm i diameter på det tidspunkt.

Men hvis du gerne vil undersøge dig kan de både lave scanninger og tage blodprøver  men det kræver selvfølgelig at man ikke er på p-piller

Anmeld Citér

11. marts 2016

MorTilN

Ud over mangel på en højt ønsket graviditet er det at jeg er gået fra aldrig at skulle tænke over kost, motion og kun skulle kæmpe med at holde vægten oppe til at skulle undgå så meget sukker som muligt, dyrke moderat motion og kæmpe  for at holde vægten nede 

Anmeld Citér

11. marts 2016

striber

...<3... skriver:

Jeg havde mange smerter, som i VIRKELIG mange smerter. Jeg kunne ind i mellem slet ikke bevæge mig, for alt gjorde bare ondt. Men det var lidt i perioder. Jeg blev scannet og de viste mig cysterne på billedet. De var meget tydelige, og nogle var store. Det værste var da en af dem sprang. De kunne måle den til 5 cm i diameter på det tidspunkt.

Men hvis du gerne vil undersøge dig kan de både lave scanninger og tage blodprøver  men det kræver selvfølgelig at man ikke er på p-piller

Jeg har fået taget en masse blodprøver i torsdags. Han sagde intet om en scanning. Men kan være det bliver relevant, hvis nu blodprøverne er positive. Så mange smerter har jeg ikke. jeg kan få ondt så jeg må krympe mig lidt, men ikke noget jeg ikke kan holde ud. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

striber

Tine B skriver:

Jeg har næsten samtlige symptomer efter jeg er stoppet med p-piller.. 

Tyndt hår
Høje tindinger
Sukkertrang!!
For højt indhold af testosteron i blodet
Ingen naturlig menstruation eller ægløsning
Cyster på æggestokkene
Overvægt, i typisk æbleform
Svamp 
Før min gastric bypass havde jeg også udviklet diabetes.. 

Min operation hjalp desværre ikke på min sygdom.. 

Uren hud har jeg ikke, men har fået det meget her under min graviditet.. 

Øv at du er så hårdt ramt! Det er sgu ikke helt fair!

Håber at graviditeten kan ændre lidt på hormonbalancen. Så det ikke er så slemt bagefter.

Anmeld Citér

11. marts 2016

striber

Viventerpådig skriver:

Ud over mangel på en højt ønsket graviditet er det at jeg er gået fra aldrig at skulle tænke over kost, motion og kun skulle kæmpe med at holde vægten oppe til at skulle undgå så meget sukker som muligt, dyrke moderat motion og kæmpe  for at holde vægten nede 

Jeg skulle kæmpe med vægten før min første graviditet. <men efter den første, skulle jeg pludselig kæmpe med at tage på. Her efter min anden fødsel (2år siden) Er min vægt egentlig stabil nok. 

Jeg har fået tjekket stofskifte flere gange, men der var intet. De undrerde sig jo over at jeg pludselig blev ved med at tabe mig. 

Men ja efter 2. graviditet, gik det ligesom i sig selv igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.