Eksperthjælp: Steriliseret og gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
0 svar
1 synes godt om
9. marts 2016

Vivi Hollænder

Jeg er lidt i tvivl om mit spørgsmål er det rigtige sted
Jeg blev sterilliseret for 1/2 år siden, og valgte alligevel at tage en test da min mens udeblev (cyklus på 42 dage) jeg fik en svag test og i dagene efter blev den mere tydelig og klarede strakt arm testen. Den nåede aldrig at blive 100% rød før testen aftog i styrke og blev derefter negativ. Efter 2 uger fik jeg taget test ved lægen som var negativ som ventet. På cyklus dag 58 starter jeg med at bløde.
Men kan heg regne med at jeg har været gravid men haft en bio/sa ? I så fald burde jeg vel nu skulle overveje en anden prævention da jeg vel kan risikere at være en af de få % som alligevel bliver gravide ?

Jeg har indtil nu fået mens som altid, og har været sådan på samme måde efter hver graviditet, hvor mens er kommet ca 6-8 uger efter fødsel og derefter lagt stabilt. Havde det dog ikke været for de positive teste havde jeg nok ikke tænkt over, om jeg nu fremad risikerer graviditet
Håber du kam hjælpe og afklare

Vivis svar

Kære Du

Dit spørgsmål kan desværre ikke besvares via en brevkasse. Din læge /gynækologer den, der kan give dig det sikreste svar.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.