Må for- og efternavn rime?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg syns begge navne er rigtig flotte men jeg syns det lyder lidt fjollet sammen desværre. Sorry

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Tine B

Altså, man kan jo blive mobbet med ALT! 
Jeg er vokset op med at hedde Tine Bundgaard Hansen.. Ret standard, skulle man mene.. 

Jeg er altid blevet kaldt Tine BH og der er blevet sunget "Tine Hansen havde en bondegård".. Børn er opfindsomme og de skal nok finde på noget, uanset hvad navnet så end er.. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

merethe

Profilbillede for merethe
MyDream skriver:

Hej allesammen

Vi synes, at det er rigtig svært at finde det perfekte navn, for synes altid, at der er et eller andet, der ikke er HELT perfekt. 

Et af de navne som vi begge rigtig godt kan lide er Ester (efter min mormor). Problemet er så bare, at vi hedder Vestergaard til efternavn. Hun får dog også et mellemnavn.

Det vil sige, at hun vil komme til at hedde Ester ****** Vestergaard, hvor for- og efternavn rimer. Og man siger jo ofte bare sit for- og efternavn til andre. 

Har simpelthen brug for at høre en holdning til dette fra flere personer. Hvad synes i - må fornavn og efternavn rime på denne måde? Eller er Ester og Vestergaard for tæt på hinanden? 

Det lyder da vildt godt sammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.