Må for- og efternavn rime?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.586 visninger
12 svar
10 synes godt om
8. marts 2016

MyDream

Hej allesammen

Vi synes, at det er rigtig svært at finde det perfekte navn, for synes altid, at der er et eller andet, der ikke er HELT perfekt. 

Et af de navne som vi begge rigtig godt kan lide er Ester (efter min mormor). Problemet er så bare, at vi hedder Vestergaard til efternavn. Hun får dog også et mellemnavn.

Det vil sige, at hun vil komme til at hedde Ester ****** Vestergaard, hvor for- og efternavn rimer. Og man siger jo ofte bare sit for- og efternavn til andre. 

Har simpelthen brug for at høre en holdning til dette fra flere personer. Hvad synes i - må fornavn og efternavn rime på denne måde? Eller er Ester og Vestergaard for tæt på hinanden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Loa

Synes ikke det minder så meget om hinanden at i ikke sagtens kan bruge det

Anmeld Citér

8. marts 2016

modesty

MyDream skriver:

Hej allesammen

Vi synes, at det er rigtig svært at finde det perfekte navn, for synes altid, at der er et eller andet, der ikke er HELT perfekt. 

Et af de navne som vi begge rigtig godt kan lide er Ester (efter min mormor). Problemet er så bare, at vi hedder Vestergaard til efternavn. Hun får dog også et mellemnavn.

Det vil sige, at hun vil komme til at hedde Ester ****** Vestergaard, hvor for- og efternavn rimer. Og man siger jo ofte bare sit for- og efternavn til andre. 

Har simpelthen brug for at høre en holdning til dette fra flere personer. Hvad synes i - må fornavn og efternavn rime på denne måde? Eller er Ester og Vestergaard for tæt på hinanden? 

Hmm... jeg synes at det er lige på grænsen. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Tine B

Synes også det Kan bruges.. Så længe I ikke kun hedder Vester.. Altså Esther Vester.. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

A.n.onym.

MyDream skriver:

Hej allesammen

Ej det kan man da sagtens 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Ciss

Jeg tror ikke, at jeg ville reagere på det, hvis hun præsenterede sig.

Det er jo ikke sidste del af efternavnet, som rimer.

Men børn kan jo sikkert komme til at kalde hende Esther-Vester.

Børn kan generelt kalde hinanden utrolig mange ting, så om I hed f esk Østergård eller Olsen til efternavn, kunne der stadig være nogen, som ville synes det var festligt at kalde hende Esther-Vester.

På samme måde som mange, som hedder Pernille, igennem årene er blevet kaldt Pernille-Persille osv.

Er der noget, som rimer, så vil det kunne bruges som kaldenavn, uanset efternavnet.

Jeg synes alligevel, at Esther er et flot navn og et godt valg!

Anmeld Citér

8. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MyDream skriver:

Hej allesammen

Jeg synes sagtens I kan bruge det. Tror ikke jeg umiddelbart ville lave koblingen med rim hvis jeg blev præsenteret for en Esther Vestergård. Det havde været slemt hvis I kun hed Vester, men det der "gård" bagpå gør alligevel en del

Kan dog godt se at hvis man siger det hurtigt så lyder det lidt sjovt, men altså det er ikke noget jeg ville bekymre mig om

Generelt er jeg lidt af den holdning at man aldrig kan sikre sig mod at der bliver "leget" med et navn. Selvfølgelig er nogle navne mere oplagte at ændre på/drille med end andre, men hvis børn vil drille så skal de nok finde på noget, uanset hvad man hedder. Ikke ment på en skidt måde, men mere som man kan lige så godt vælge et navn man selv kan lide, uden at tænke for meget over mulige måder at barnet kan blive drillet på. Fordi børn kan altid finde et eller andet. Jeg blev f.eks. kaldt bl.a. banjo og tandhjul.. - Mit navn er Tanya

Anmeld Citér

8. marts 2016

Kløver

Synes ikke det rimer pga gård synes da det klinger godt og så er Ester så smukt et navn som betyder stjerne. Min mand var desværre ikke så fan af navnet som jeg var  

Anmeld Citér

8. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Normalt ville jeg sige nej, det "må" ikke rime i mine øre... men jeg synes ikke at de to navne du nævner er voldsomt problematiske - slet ikke med mellemnavn i mellem

Som en anden nævner, ville "Esther Vester" være lidt noget andet...

Anmeld Citér

8. marts 2016

MyDream

Mange tak for alle jeres svar. Det er virkelig rart at høre hvad andre tænker om navnet  

Som nogle skriver er det noget andet, hvis navnet kun var Ester Vester, men der er heldigvis også "gaard" på til sidst. Det er bare altid Ester Vester jeg vender og drejer i hovedet. Så det er rart at høre hvad andre tænker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.