Andre der supplere amningen med erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2016

Mullesmith

Dorthe1986 skriver:

Bruger han sut?

Ud over at han jo har et stort behov for mad, kan han også have et stort suttebehov. Det oplevede jeg med min søn. Han ville hele tiden og jeg panikkede for var overbevist om jeg ikke havde nok mælk (havde svært ved at malke ud osv) og at drengen sultede. Han tog så omkring 200 g på, på tre dage Så min sp sagde at han nok mere havde et stort suttebehov så hun anbefalede en sut og det fik han så og bum med et slag kom der en rytme i amningen og han fik mere ro over sig

Ja jeg gav han en sut da han var 3 dage, det var nest fordi jeg tænkte at så kunne han lige holdes en med den hvis jeg lige var ved noget, men jeg tror også han har et stort sutte behov, han kan jo for pokker ikke blive ved med at være sulten, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

migxher

Mullesmith skriver:

Jeg holder ud, jeg husker bare tiden med mine tvillinger som dejlig nem men de fik også flaske og sov 4 timer mellem hver flaske i starten, det er lidt sværre med amning der kan man ikke sætte tid på hvornår han nu skal spise igen, det er det der er lidt svært når jeg gerne vil være aktiv og når jeg skal ud og handle og sådan. Men jeg giver ikke op med amningen, han får kun brystet om dagen, men de små 30ml til godnatbajer kan vel ikke gøre så meget skade. 

Det er svært at sige om det vil gøre skade eller ej (: Men mælkeproduktionen stimuleres ekstra godt om natten og så handler det jo om udbud og efterspørgsel. Ved at din baby f.eks sover et længere stræk, er det ikke sikkert produktionen stimuleres tilstrækkelig, og det kan sætte produktionen ned og vise sig i form af at du måske bliver nød til at supplere lidt mere, og så lidt mere og så lidt mere. Og så er det jo nemt at regne ud hvor det førere hen. 
Men de må tiden jo vise om det kommer til at få betydning for jer. 
ammer du liggende om natten? Ellers er det i hvertfald en god mulighed for at sove lidt mere. ved at amme liggende med fri adgang til brystet kan nogle kvinder blunde lidt eller sove selvom de ammer om natten.

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

migxher skriver:

Det er svært at sige om det vil gøre skade eller ej (: Men mælkeproduktionen stimuleres ekstra godt om natten og så handler det jo om udbud og efterspørgsel. Ved at din baby f.eks sover et længere stræk, er det ikke sikkert produktionen stimuleres tilstrækkelig, og det kan sætte produktionen ned og vise sig i form af at du måske bliver nød til at supplere lidt mere, og så lidt mere og så lidt mere. Og så er det jo nemt at regne ud hvor det førere hen. 
Men de må tiden jo vise om det kommer til at få betydning for jer. 
ammer du liggende om natten? Ellers er det i hvertfald en god mulighed for at sove lidt mere. ved at amme liggende med fri adgang til brystet kan nogle kvinder blunde lidt eller sove selvom de ammer om natten.

Ja jeg ammer liggende men kun med det ene bryst da jeg ellers skal have ham over på den anden side. Jeg har også meget mælk om natten ligger stadig på håndklæde da der kommer store våde pletter. Jeg prøver at lade være med suppleringen i aften, jeg vil jo for alt i verden ikke stoppe med amningen det er jo også hyggeligt når det ikke lige er konstant  jeg tror også det er tanken om at jeg kan se hvor meget han får i en flaske der er rar fordi jeg så er helt sikker på han får nok. Men det gør han jo også ved brystet når han tager på og laver gode tissebleer.

Anmeld Citér

8. marts 2016

migxher

Mullesmith skriver:

Ja jeg ammer liggende men kun med det ene bryst da jeg ellers skal have ham over på den anden side. Jeg har også meget mælk om natten ligger stadig på håndklæde da der kommer store våde pletter. Jeg prøver at lade være med suppleringen i aften, jeg vil jo for alt i verden ikke stoppe med amningen det er jo også hyggeligt når det ikke lige er konstant  jeg tror også det er tanken om at jeg kan se hvor meget han får i en flaske der er rar fordi jeg så er helt sikker på han får nok. Men det gør han jo også ved brystet når han tager på og laver gode tissebleer.

Det lyder også til at du gør det rigtig godt, og at din baby helt sikkert trives!  Så hæng i, det skal nok blive bedre.!

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

migxher skriver:

Det lyder også til at du gør det rigtig godt, og at din baby helt sikkert trives!  Så hæng i, det skal nok blive bedre.!

Jeg prøver virkelig hårdt på det ihvertfald  nu kommer sundhedsplejersken idag så må vi se om han er vokset. Han sover ihvertfald godt lige nu og er tilpas. Tak

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. marts 2016

Diosa85

Jeg supplerede babs med MME da han var omkring 3 mdr gammel. Alene fordi jeg ikke brød mig særlig meget om at amme, plus han tog ikke nok på. Det gik meget udover min mælkeproduktion. Men var også indstillet på den kunne gå i stå. 

Han er nu 7 mdr og ammer overhovedet ikke mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.