Mullesmith skriver:
Jeg ammer og ammer og ammer min 3 uger gamle søn men det er somom han ikke bliver rigtig mæt så igår aftes efter amning ved begge bryster fik han ca.20ml erstatning og sov herefter 4 timer, hvilket var helt fantastisk da han indtil videre kun har sovet max 2 1/2 time i træk. Men er det dårligt for amningen at supplere med en flaske til natten?
Ja for det handler om udbud og efterspørgelse
Jo mere du ammer jo mere vil der dannes mælk
MEN du har en stor dreng og han har fra starten af skulle have godt med mad for at klare sig -
Og det kan man ikke altid efterkomme så forstår godt du bliver fristet af at give ham lidt erstatning så han falder till ro ,men det bedste er hvis du bare ligger ham til snupper evt en hvidtøl og bruger hud til hud .
Min dreng på 11 uger er også urolig især om aften og vil hænge i brysterne hele aften og han vejer 4 kg så kræver jo også godt med mad efterhånden
Her malker jeg ud så jeg hele tiden stimulerer - det blev en vane på neo da han var lidt for tidlig på den og nu gør jeg det efter behov men det gør så også at der er lidt overskud med mælk og alligevel er han lidt urolig .
Men til dit spørgsmål - så ja det er ikke godt for amningen at supp. da det er lillemand der skal sørge for mere mad efterhånden som han får brug for det.
Anmeld
Citér