Andre der supplere amningen med erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
15 svar
10 synes godt om
7. marts 2016

Mullesmith

Jeg ammer og ammer og ammer min 3 uger gamle søn men det er somom han ikke bliver rigtig mæt så igår aftes efter amning ved begge bryster fik han ca.20ml erstatning og sov herefter 4 timer, hvilket var helt fantastisk da han indtil videre kun har sovet max 2 1/2 time i træk. Men er det dårligt for amningen at supplere med en flaske til natten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Carina:-)

Mullesmith skriver:

Jeg ammer og ammer og ammer min 3 uger gamle søn men det er somom han ikke bliver rigtig mæt så igår aftes efter amning ved begge bryster fik han ca.20ml erstatning og sov herefter 4 timer, hvilket var helt fantastisk da han indtil videre kun har sovet max 2 1/2 time i træk. Men er det dårligt for amningen at supplere med en flaske til natten? 

Ja for det handler om udbud og efterspørgelse 

Jo mere du ammer jo mere vil der dannes mælk

MEN du har en stor dreng og han har fra starten af skulle have godt med mad for at klare sig -

Og det kan man ikke altid efterkomme så forstår godt du bliver fristet af at give ham lidt erstatning så han falder till ro ,men det bedste er hvis du bare ligger ham til snupper evt en hvidtøl og bruger hud til hud .

Min dreng på 11 uger er også urolig især om aften og vil hænge i brysterne hele aften og han vejer 4 kg så kræver jo også godt med mad efterhånden

Her malker jeg ud så jeg hele tiden stimulerer - det blev en vane på neo da han var lidt for tidlig på den og nu gør jeg det efter behov men det gør så også at der er lidt overskud med mælk og alligevel er han lidt urolig .

Men til dit spørgsmål - så ja det er ikke godt for amningen at supp. da det er lillemand der skal sørge for mere mad efterhånden som han får brug for det. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Rockertand

Mullesmith skriver:

Min første blev flaskebarn efter 14 dage, blev fuldstændig tygget i stykker, det fungerede ikke.

De næste 2 blev delvist ammet og fik flaske, i starten som aflastning for ikke at få ødelagte brystvorter. De blev ikke eftermadet, men alt efter "aktivitet", det vil sige, at hvis vi skulle ud, så fik de flaske, herhjemme blev de ammet, det fungerede i ca 6 måneder med dem begge.

Den sidste er flaskebarn.

Anmeld Citér

7. marts 2016

migxher

Hvad er det der får dig til at tro at du ikke har mælk nok? Det er helt normalt at de gerne vil ammes tit i den alder, hver 2. time lyder ganske normalt. Især om aften kan baby godt hænge meget ved brystet. Baby har en lille mave og modermælk fordøjes meget nemt og derfor er de nødt til at spise ofte. Og om aften er de fleste babyer urolige og søger mere tryghed ved brystet.
Trives din dreng, udvikler han sig som hans skal? Har han 4-6 gode tisse bleer i døgnet? Har han regelmæssig gul remulade bæ? i så fald får han det han skal have (:
Det er hårdt arbejde at amme, og have en lille baby, og sådan er det bare. Jo hurtigere du accepterer situationen som den er, jo nemmere bliver det nok at holde ud. 
Sover i sammen om natten? Ellers vil det i hvertfald være en god ide. Og lær at amme liggende vis ikke du allerede gør det. Det gør natamning nemmere.
Du kan risikere at ødelægge amning ved at begynde på mme, så det synes jeg du skal lade være med.
Er du i tvivl om synes jeg du skal ringe til en god ammevejleder. F.eks fra ammenet eller La leche leauge. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

migxher

Og grunden til at han sover bedre på erstatning er at det er sværer og tager længere tid for maven at fordøje. (: 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

Carina:-) skriver:

Ja for det handler om udbud og efterspørgelse 

Jo mere du ammer jo mere vil der dannes mælk

MEN du har en stor dreng og han har fra starten af skulle have godt med mad for at klare sig -

Og det kan man ikke altid efterkomme så forstår godt du bliver fristet af at give ham lidt erstatning så han falder till ro ,men det bedste er hvis du bare ligger ham til snupper evt en hvidtøl og bruger hud til hud .

Min dreng på 11 uger er også urolig især om aften og vil hænge i brysterne hele aften og han vejer 4 kg så kræver jo også godt med mad efterhånden

Her malker jeg ud så jeg hele tiden stimulerer - det blev en vane på neo da han var lidt for tidlig på den og nu gør jeg det efter behov men det gør så også at der er lidt overskud med mælk og alligevel er han lidt urolig .

Men til dit spørgsmål - så ja det er ikke godt for amningen at supp. da det er lillemand der skal sørge for mere mad efterhånden som han får brug for det. 

det er bare somom han nogen gange er helt fribilsk efter at få fat i brystet men så gider han ikke alligevel når han får det! Kan amme i en time og så græder han stadig og søger når han bliver taget fra igen, men han sover også halvdelen af tiden ved brystet hvor jeg skal sidde og holde ham vågen på alle mulige måder. Så plejer vi lige atskifte ble og så prøve igen. Har de sidste to aftenens ved 23-24 tiden når han er vågnet for at spise givet ham bette bryster 10min hver side og så tilbudt flaske som han så har taget 20-30ml af, og så har han efterfølgende sovet 4 timer i træk det har været helt fantastisk da jeg også trænger til en lidt længere lur end 2 timer. Supplere ikke om dagen det får han kun bryst, men åh Gud hvor er det irriterende de mange dage hvor han vil have bryst hele dagen og ikke sove ret meget,  der er jeg tæt på at give ham en flaske og så aflevere ham til farmand så snart han kommer fra arbejde  men det er jo ikke foreviget og jeg giver ikke op med amningen, jeg har masser SF mælk det ved jeg for jeg kan stadig klemme noget ud når han ikke vil have mere og han havde taget 200g på efter 2. Uge 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

migxher skriver:

Hvad er det der får dig til at tro at du ikke har mælk nok? Det er helt normalt at de gerne vil ammes tit i den alder, hver 2. time lyder ganske normalt. Især om aften kan baby godt hænge meget ved brystet. Baby har en lille mave og modermælk fordøjes meget nemt og derfor er de nødt til at spise ofte. Og om aften er de fleste babyer urolige og søger mere tryghed ved brystet.
Trives din dreng, udvikler han sig som hans skal? Har han 4-6 gode tisse bleer i døgnet? Har han regelmæssig gul remulade bæ? i så fald får han det han skal have (:
Det er hårdt arbejde at amme, og have en lille baby, og sådan er det bare. Jo hurtigere du accepterer situationen som den er, jo nemmere bliver det nok at holde ud. 
Sover i sammen om natten? Ellers vil det i hvertfald være en god ide. Og lær at amme liggende vis ikke du allerede gør det. Det gør natamning nemmere.
Du kan risikere at ødelægge amning ved at begynde på mme, så det synes jeg du skal lade være med.
Er du i tvivl om synes jeg du skal ringe til en god ammevejleder. F.eks fra ammenet eller La leche leauge. 

Jeg tror bare ikke der kan nå at blive lavet nyt når han nogen dage vil spise hver halve time nærmest og ikke vil sove og falde til ro, jeg gav ham ikke erstatning før igår aftes kl.23, så sov han også igen 4 timer efter at have fået ved det ene bryst og så tog han 30ml erstatning. Jeg har bare sådan brug for lidt længere søvn end 2 timer også især når han ik sover ret meget om dagen 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Dorthe1986

Bruger han sut?

Ud over at han jo har et stort behov for mad, kan han også have et stort suttebehov. Det oplevede jeg med min søn. Han ville hele tiden og jeg panikkede for var overbevist om jeg ikke havde nok mælk (havde svært ved at malke ud osv) og at drengen sultede. Han tog så omkring 200 g på, på tre dage Så min sp sagde at han nok mere havde et stort suttebehov så hun anbefalede en sut og det fik han så og bum med et slag kom der en rytme i amningen og han fik mere ro over sig

Anmeld Citér

8. marts 2016

migxher

Mullesmith skriver:

Jeg tror bare ikke der kan nå at blive lavet nyt når han nogen dage vil spise hver halve time nærmest og ikke vil sove og falde til ro, jeg gav ham ikke erstatning før igår aftes kl.23, så sov han også igen 4 timer efter at have fået ved det ene bryst og så tog han 30ml erstatning. Jeg har bare sådan brug for lidt længere søvn end 2 timer også især når han ik sover ret meget om dagen 

Et bryst producerer hele tiden nyt mælk. (: Så det skal du skam ikke bekymre dig om. 
Det er hårdt med kun 2 timer sammenhængende søvn. Men det er altså livet med et lille barn. Det er selvfølgelig helt op til dig selv, og hvis du har det fint med at supplere så er det jo det du skal gøre. Men så skal du også gøre op med dig selv hvor vigtig amning er for dig. Fordi det kan ødelægge amning for dig.
Og så er din baby altså kun 3 uger. Der ligger et appetitspring ved 3 uger, som også kan gøre at han søger brystet ofte fordi han netop øger produktionen. Og netop ved appetitspring er det super vigtig at holde ud, til i er ude på den anden side. 
Jeg synes du skal få ringet til en ammevejleder som sikkert bedre kan vejlede dig (: 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

migxher skriver:

Et bryst producerer hele tiden nyt mælk. (: Så det skal du skam ikke bekymre dig om. 
Det er hårdt med kun 2 timer sammenhængende søvn. Men det er altså livet med et lille barn. Det er selvfølgelig helt op til dig selv, og hvis du har det fint med at supplere så er det jo det du skal gøre. Men så skal du også gøre op med dig selv hvor vigtig amning er for dig. Fordi det kan ødelægge amning for dig.
Og så er din baby altså kun 3 uger. Der ligger et appetitspring ved 3 uger, som også kan gøre at han søger brystet ofte fordi han netop øger produktionen. Og netop ved appetitspring er det super vigtig at holde ud, til i er ude på den anden side. 
Jeg synes du skal få ringet til en ammevejleder som sikkert bedre kan vejlede dig (: 

Jeg holder ud, jeg husker bare tiden med mine tvillinger som dejlig nem men de fik også flaske og sov 4 timer mellem hver flaske i starten, det er lidt sværre med amning der kan man ikke sætte tid på hvornår han nu skal spise igen, det er det der er lidt svært når jeg gerne vil være aktiv og når jeg skal ud og handle og sådan. Men jeg giver ikke op med amningen, han får kun brystet om dagen, men de små 30ml til godnatbajer kan vel ikke gøre så meget skade. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.