Er det hensynsløst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2016

Fremad

Synes det er yderst egoistisk at mene ens behov for at se og røre baby er vigtigere end mors ro og fokus på fødsels/baby...

Jeg ville selv være meget ked af at folk kom som det passede dem, hvilket skete ved mit første barn... Denne gang fik de besked på at vi nok skulle give lyd når der var mulighed for besøg....

Det har skabt ramaskrig i familien, men bare ærgerligt mit helbred, overskud til det vigtige og fokus på far, mor, og børn var vigtigere....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Min Bror iog hans kone er lige nu igang med at føde, men familien og venner står nærmest i kø ude for fødegangen og kan ikke få mig selv til at møde op nu synes nærmest det er synd for hende at der er så mange der venter på komme ind hun har ikke engang født endnu  hvad er jeres holdning til det ? Er det ok,? er man som fødende ok med det ?har selv termin om 4 uger 

Jeg ville ikke tage derind. Min mor og jeg sad godt nok og ventede da min søster fødte den første. Men ved mig havde vi bare givet besked om at jeg var gået i fødsel og vi ville give besked når vi var klar til at få besøg. 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Lilotte87

Jeg fatter ikke behovet for at se den nyfødte med det samme. Synes det er langt vigtigere at den lille nye familie får fred. Det er også LANGT nemmere at få godt gang i amningen, hvis man kan ligge hud mod hud uden lillen skal på omgang. 

Familien skal jo nok nå at dikke dikke 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Min Bror iog hans kone er lige nu igang med at føde, men familien og venner står nærmest i kø ude for fødegangen og kan ikke få mig selv til at møde op nu synes nærmest det er synd for hende at der er så mange der venter på komme ind hun har ikke engang født endnu  hvad er jeres holdning til det ? Er det ok,? er man som fødende ok med det ?har selv termin om 4 uger 

Tillykke med niecen/nevøen...

Da jeg skulle have min datter havde jeg sagt at jeg ville have min mor og svigermor med ind på stuen og så kunne min far og svoger vente på gangen, men alle andre måtte vente... vi var enige om ikke at ringe/skrive til folk før vi var kommet på barselsstuen.

Anmeld Citér

5. marts 2016

MysteriousAngel

Det kommer helt an på om der ligger en forudgående aftale.

Jeg har været helt cool alle 3 gange med besøg. Så folk er kommet indenfor ½ time efter fødslen for at se baby. Og det har været helt fint med mig. Det samme gælder for mine svigerinder. Men det vidste folk godt, så de kom så snart min mand havde ringet og fortalt 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Nej de skal bare holde sig væk som minimum de første 5 timer. Man har brug for at nyde sin baby og bare være sig selv, komme på toilettet og, hvile og få lidt mad!! Men sådan er vi jo så forskellige!

Anmeld Citér

5. marts 2016

FruK

Det kommer jo helt an på, hvad de selv har meldt ud.

Deres ønsker skal respekteres, uanset om de vil se folk to minutter efter fødslen eller mange timer.

Vi sagde til folk før fødslen - både første og anden gang - at vi nok selv skulle give besked, når vi var klar til besøg.

Anmeld Citér

5. marts 2016

Christabelle

Vil også sige det kommer an på hvad de selv har sagt god for.

Jeg ville absolut ikke have det! Og det var meldt ud længe inden fødslen.

Min mor og svigerforældre fik at vide, at nu var vi på fødegangen og de resterende nærmeste (min bror og min kærestes søstre) fik det at vide da jeg havde født. De kom på besøg ca 7 timer efter fødslen og blev ca 1 time, som vi havde givet lov til. Dagen efter kom 2 veninder på besøg. Vi var indlagt 2 overnatninger.

Resten af familien kom på besøg i løbet af de 14 dage min kæreste havde barsel. 

Næste gang bliver det anderledes da jeg gerne (hvis det bliver muligt) vil føde ambulant og så vil folk først få lov at komme efter et par dage tænker jeg. Så kan storesøster lige få lov at hilse på baby i ro og mag

Anmeld Citér

5. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu melder historien ikke noget om, hvad der er meldt ud forud og om det er aftalt? Hvis det er aftalt på forhånd, så Er det jo ok. 

Hvis det ikke er, så er det meget respektløst. 

Jeg synes, at det er fint I venter med at komme til i har aftalt noget

Anmeld Citér

5. marts 2016

Ai sha

Jeg ville godt nok helst være fri for at der stod x antal mennesker uden for døren og ventede på jeg havde født og det er heldigvis aldrig foregået. 

Men mange andre steder i verden er det sådan.

jag har deltaget i fødsler i både Afrika, Sydamerika og Nordamerika hvor der har stået rigtig mange mennesker og ventet udenfor fødestuen.

I Afrika var det så kun et gardin men i forstår vel hvad jeg mener alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.