ØV! Sofie har bidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Helle30

Ja, det er muligt, at jeg bare skal hidse mig ned eller nowet, men det kan jeg altså ikke. Jeg er helt oppe og ringe, efter at dp'en fortalte mig i dag, at Sofie har bidt en dreng i ryggen. Jeg er så klar til at suse ud efter en buket og overbringe den til hans forældre med et undskyld og det skal aldrig ske igen . - Og min bare røv. For det kan jeg jo aldrig garantere. Men hvorfor f... gjorde hun det? Udfra en professionel vinkel ville jeg straks dømme, at hun havde nogle følelser, hun skulle ud med - havde ikke tilstrækkeligt sprog - og valgte derfor at bide. - I kærlighed eller arrigskab. Det kan være det samme.
Jeg kan næsten tude, når jeg tænker på det. Hun skal bare ikke være sådan en, de andre bliver bange for. Nu er det sket den ene gang, og så siger dp'en, at de (de andre pædagoger i legestueen) der så det gjorde meget ud af at fortælle hende, at det gør man ikke - det må man ikke.

Hun har bidt mig 2 gange i skulderen. Begge gange var ifm. noget tumleri med en masse kys, og hvor jeg sagde sådan noget med, at mor er såååå glad for dig og du er den sødeste pige i verden osv. Så jeg har tænkt, at hendes bid var et kærlighedsbid. Hun kunne simpelthen ikke udtrykke sig anderledes.

Erfaringer modtages med tak.

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

bette

puhha ikke de vilde erfaringer.. herfra.. men har desværre selv en bider..

mikkel har bidt begge tøser i dp.. suk.. men dp gør som hun skal og det er at skælde ham ud og fortælle ham hvor ondt det gør på pigerne og hvor kede af det de bliver.. og at det er meget bedre at give dem et kram eller are dem på kinden eller lign.

men generelt er mikkel temmelig umulig for tiden.... et temperement har han ihvertfald

Anmeld

24. september 2009

Tynen

Øv, hvor træls en situation  Det sidste man gider er da at have barnet der går under nicket´ "Hende der bider..."
Kan fuldt ud sætte mig ind i følelsen af at man bare har lyst til begave forældrene til det andet barn med et kort lydende: "Min dybeste medfølelse.. Og undskyld!"

Meeen.. Mon ikke hun bare er blevet grebet af øjeblikket og er kommet til det?
Det er jo ikke unormalt at børn reagere ved at bide, enten ved et uheld eller i mangel af ord.

Jeg håber at det bare er en engangforteelse, ellers varer det jo heldigvis ikke ved!

Anmeld

24. september 2009

Rasmine

Tja, man må jo ikke bide igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.