Fødsler med korte mellemrum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
18 svar
2 synes godt om
2. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig på hvordan andre har haft det med at få børn med korte mellemrum. Hvordan har kroppen det når der er kort imellem, frem for når man venter længere?

Jeg er nemlig fan af at børn har søskende på nogenlunde samme alder, så vil foretrække at der ikke er for langt imellem aldersmæssigt.

Men samtidig er jeg lidt bekymret for hvordan ens krop tager det, og hvor hårdt det mon er hvis der f.eks. er mindre end 2 år eller 1 år imellem.  

Nogen erfaringer og gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

migxher

Jeg følger lige med (:
Jeg er gravid igen og der kommer til at være ca 19 måneder mellem. Jeg er spændt på hvordan denne graviditet bliver. Den første var nem og jeg havde næsten ingen gener. Fødslen var knap så nem, han lå skæv i bækkenet og fødslen trak virkelig i langdrag. Så jeg håber at denne fødsel bliver hurtigere

Anmeld Citér

2. marts 2016

sol_og_sommer_<3

migxher skriver:

Jeg følger lige med (:
Jeg er gravid igen og der kommer til at være ca 19 måneder mellem. Jeg er spændt på hvordan denne graviditet bliver. Den første var nem og jeg havde næsten ingen gener. Fødslen var knap så nem, han lå skæv i bækkenet og fødslen trak virkelig i langdrag. Så jeg håber at denne fødsel bliver hurtigere

Tillykke hvor langt er du henne nu? hvordan er det at have et barn der stadig er lille og så være gravid igen? Nu ved jeg ikke om du har meget kvalme, det havde jeg godt nok!!

Anmeld Citér

2. marts 2016

Julemusen

Jeg fødte for 16 dage siden mit tredje barn. Min ældste er 4 år og 3 måneder og den mellemste er 13 måneder gammel. Mine to første graviditer var nemme og uden nogen fysiske problemer. Jeg kunne alt jeg ogsp kunne før ift husholdning, motion mm. Jeg var kun en smule træt og ramt af konstant kvalme. Så dejlige nemme graviditeter 

Min tredje graviditet kom meget uventet da min yngste var 4 måneder  Jeg var i chok da det ikke var planlagt men vi ville gerne have et tredje barn med tiden så selvfølgelig beholdte vi. Men min graviditet var et helvede  bækkenløsning fra uge 16, kvalme og opkast hele graviditeten og inkonsistens da mit bækken ikke var blevet stærk nok efter sidste graviditet  og det var sammentidig med at jeg havde den lille hjemme på barsel. Jeg var helt smadret af alle de løft og måtte sende ham i dagpleje som 9 måneder gammel da min krop og læge sagde stop. Fødslen gik godt og tiden efter har indtil videre været hård pga at de to store har været ramt af influenza. Men jeg fortryder på ingen måder at vi har fået den lille da de to store knus elsker ham og han allerede er en del af familien  Der har ingen søskende jalousi været. Jeg glæder mig til at se hvor meget glæde mine børn får af hinanden med tiden. Men jeg er forberedt på et hårdt års tid det næste år og snakker meget med min mand om de forskellige udfordringer vi har for at kunne stå sammen om ungerne og familiens trivsel 

Anmeld Citér

2. marts 2016

migxher

...<3... skriver:

Tillykke hvor langt er du henne nu? hvordan er det at have et barn der stadig er lille og så være gravid igen? Nu ved jeg ikke om du har meget kvalme, det havde jeg godt nok!!

Kun 7 uger henne, så det er ikke så meget jeg mærker endnu (: udover at jeg er lidt træt. Forhåbenlig slipper jeg også for kvalme denne gang.
Jeg går hjemme med vores dreng som bliver 1 år her d. 15, så jeg er spændt på hvordan det bliver.
Heldigvis er min kæreste studerende, så han har mange korte dage, og også en del fridage. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Julemusen skriver:

Jeg fødte for 16 dage siden mit tredje barn. Min ældste er 4 år og 3 måneder og den mellemste er 13 måneder gammel. Mine to første graviditer var nemme og uden nogen fysiske problemer. Jeg kunne alt jeg ogsp kunne før ift husholdning, motion mm. Jeg var kun en smule træt og ramt af konstant kvalme. Så dejlige nemme graviditeter 

Min tredje graviditet kom meget uventet da min yngste var 4 måneder  Jeg var i chok da det ikke var planlagt men vi ville gerne have et tredje barn med tiden så selvfølgelig beholdte vi. Men min graviditet var et helvede  bækkenløsning fra uge 16, kvalme og opkast hele graviditeten og inkonsistens da mit bækken ikke var blevet stærk nok efter sidste graviditet  og det var sammentidig med at jeg havde den lille hjemme på barsel. Jeg var helt smadret af alle de løft og måtte sende ham i dagpleje som 9 måneder gammel da min krop og læge sagde stop. Fødslen gik godt og tiden efter har indtil videre været hård pga at de to store har været ramt af influenza. Men jeg fortryder på ingen måder at vi har fået den lille da de to store knus elsker ham og han allerede er en del af familien  Der har ingen søskende jalousi været. Jeg glæder mig til at se hvor meget glæde mine børn får af hinanden med tiden. Men jeg er forberedt på et hårdt års tid det næste år og snakker meget med min mand om de forskellige udfordringer vi har for at kunne stå sammen om ungerne og familiens trivsel 

Tak for svar 4 måneder er også kort tid når det ikke er planlagt. Men forhåbentlig går det hele alligevel  

Og stort tillykke med den lille ny 

Anmeld Citér

2. marts 2016

sol_og_sommer_<3

migxher skriver:

Kun 7 uger henne, så det er ikke så meget jeg mærker endnu (: udover at jeg er lidt træt. Forhåbenlig slipper jeg også for kvalme denne gang.
Jeg går hjemme med vores dreng som bliver 1 år her d. 15, så jeg er spændt på hvordan det bliver.
Heldigvis er min kæreste studerende, så han har mange korte dage, og også en del fridage. 

Okay, held og lykke med det hele, vi håber ikke kvalmen kommer senere, så du har overskud til at gå hjemme med dit barn

Anmeld Citér

2. marts 2016

migxher

...<3... skriver:

Okay, held og lykke med det hele, vi håber ikke kvalmen kommer senere, så du har overskud til at gå hjemme med dit barn

Jeg tror nu nok det skal gå (: Han er en nem dreng heldigvis, og jeg kan sagtens smide mig på sofaen lidt mens han leger, og sove til middag sammen med ham.
Sidste graviditet gik jeg i skole, og det synes jeg var mega hårdt, og havde eksamen lige op til at jeg gik på barsel. 
Forhåbelig kommer jeg til at have dem begge hjemme når den lille kommer, det er i hvertfald et stort ønske.

Anmeld Citér

2. marts 2016

lineog4

Jeg fik mit barn nummer to som vi desværre mistede kort efter fødslen - blev gravid med hendes lillebror kort tid efter og han kom 4 dage over termin en lille måned inden storesøsters 1 års fødselsdag. 

Jeg var ikke fysisk hæmmet af graviditeten, blev lidt større og tungere da sidste graviditets kilo slet ikke var slidt af. Men mentalt var jeg sindsyg træt af at være gravid, træt af ikke at have min egen krop, træt af hensynet, træt af tøjet, træt af at skulle tisse hele tiden.... Om det havde været anderledes hvis jeg samtidig var en lykkelig nybagt mor ved jeg ikke, men kan forstille mig det så må være endnu mere irriterende ikke at kunne hoppe og danse på samme måde og det endda uden jeg havde nogle skavanker overhovedet så var jeg jo lidt mere gumpe tung og skulle have flere pauser

Anmeld Citér

2. marts 2016

Kløver

Jeg har fået 4 børn på 4.5 år, og det hårdeste var at stå med en baby samtid med at være gravid med kvalme og alle løftene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.