Spørgsmål til flere gangs fødende :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
17 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2016

Mink

Hej alle sammen ��

Vi venter lillebror til april .. Og er selvfølgelig spændt på om han ligesom sin bror tager lige så mange timer med veer og kommer et par uger før tid ... Alle fødsler er forskellige det ved jeg godt ...

men er alligevel nysgerrig og vil derfor spørge om jeres fødsler mindede om hinanden eller ???  �� Mht til termin, varighed af fødsel osv osv ... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

A. Nonymsen

Mink skriver:

Hej alle sammen ��

Vi venter lillebror til april .. Og er selvfølgelig spændt på om han ligesom sin bror tager lige så mange timer med veer og kommer et par uger før tid ... Alle fødsler er forskellige det ved jeg godt ...

men er alligevel nysgerrig og vil derfor spørge om jeres fødsler mindede om hinanden eller ???  �� Mht til termin, varighed af fødsel osv osv ... 

Jeg gik 8 dage over med den store "kun" 6 dage med nr to.

første fødsel gik der 17 timer fra første rigtige ve, til hun var ude. 55 min presse veer, nr to gik der kun 5 timer fra første ve til han var ude og 15 min presse veer.. Ellers lignede fødslerne hinanden, revnede en del begge gange, begge børn omkring de 4kg og begge startede med veer hvor vandet først gik på fødestuen

held og lykke 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mink

A. Nonymsen skriver:

Jeg gik 8 dage over med den store "kun" 6 dage med nr to.

første fødsel gik der 17 timer fra første rigtige ve, til hun var ude. 55 min presse veer, nr to gik der kun 5 timer fra første ve til han var ude og 15 min presse veer.. Ellers lignede fødslerne hinanden, revnede en del begge gange, begge børn omkring de 4kg og begge startede med veer hvor vandet først gik på fødestuen

held og lykke 

Tak for dit svar ��

Alligevel en stor forskel på selve fødslen (timer med veer) men ellers må man sige at de jo mindede meget om hinanden ... �� 

Jo tak ��

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mink

Hov alle de "??" Er altså smileys 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Bak

Mink skriver:

Hej alle sammen ��

Første fødsel gik jeg 6 dage over, fødte kl 4:40, efter ca 10-11 timer med veer. Vestorm da vandet gik ved 2-tiden. Åbnede mig fra 4-10 cm på ca en time og vupti var min datter født på ca 4 presseveer eller deromkring! 

Anden gang gik der kun 2:20 fra første ve til min søn var ude. Hun blev født to dage over termin. Her var der bare intense veer fra første færd næsten. Ved ikke hvor hurtigt jeg åbnede mig, for da jeg ankom til fødegangen var hovedet stort set født. 

Held og lykke med din fødsel. Det skal nok blive en fantastisk oplevelse. Det havde jeg selvom det gik stærkt begge gange.

Anmeld Citér

1. marts 2016

EnGodMor

Mink skriver:

Hej alle sammen ��

Her var det tre vidt forskellige fødsler, både med veer, terminsdato, forløbet osv

Anmeld Citér

2. marts 2016

Rauw

Første fødsel var lang, hård og besværlig. Anden fødsel var nem. Stadig pisse smertefuld men slet ikke så slem eller hård. Min krop (og mit hovede) havde ligesom mere styr på hvad den skulle, og hvordan den skulle arbejde med veerne og ikke bare gå i panik. Er sikker på det var derfor det gik hurtigere og ikke gjorde helt lige så ondt. Fødte på termin præcis. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Misser1989

Første gang vågnede jeg kl 8 om moren 36+1 ved at vandet begyndte at sive i små skyller. Ringede til fødegangen og skulle komme med det samme. Derude gik resten af vandet ved middagstid. Derefter begyndte veerne så småt. Fødte kl 21:44 efter knap to timer med presse veer. Dreng på 52 cm og 3255 gram. 

Anden gang gik vandet igen kl 8 om morgen uge 39+1, denne gang i en stor skylle. Ringede til fødegangen, hvor jeg skulle komme der ud til tjek. Var der ude ca 9:30. Blev under søgt og var 3 cm åben. Mig og manden valgte at tage hjem til mine forældre som passede storebror, så vi kunne hygge lidt med dem. Veerne begyndte så småt derefter. Men ikke værre end at jeg fik spist, leget med storebror og ringet og aflyste mine aftaler den dag. Kl 13 er veerne regelmæssige med 5-6 min imellem, så ringer til fødegangen og fortæller at jeg kommer ned. Vi er der ca 13:30. 6 cm åben. Kl 15:04 er han født, 3060 gram og 50 cm. Efter 9 min med presseveer 

Begge rigtige gode fødsler. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

lineog4

1. Fødsel begyndte med veer som ikke gav noget på terminsdag, de var voldsomme men ikke så de skabte nogen ændring i min krop og jeg kom ikke i aktiv fødsel. Sådan gik 3 dages tid hvor jeg stort set ikke sov fordi veerne kom stort ser hele døgnet. Til sidst var der en jordemoder der forbarmede sig over mig og gav mig morfin og nogle øvelser så baby kunne få mere plads (aner ikke om eller morfinen) hjalp men i hvert fald gik jeg i aktiv fødsel og var der kl 12 cirka. Jeg havde almindelige dog ikke lange veer, men gik i stå ved 7 cm og blev sat på veedrop. Jeg var totalt udkørt, havde en pressefase i en time hvor jeg faldt i hvad der føltes som dyb søvn mellem presseveerne. Vores datter kom til verden 19.51 4 dage over termin. 

Min nummer, der gik forvandet midt på dagen 4 dage over termin, hvor jeg ellers intet havde mærket og var frisk nok til at køre rundt med min datter på christiniacyklen om morgenen. Jeg blev undersøgt omkring 19, hvor jeg var 2 fingre åbne og halvanden cm livmoderhals og skulle hjem og slappe af. Omkring 21 fik jeg veer som en storm, korte og eneste regelmæssighed var de kom konstant, ca 22 endte vi på fødegangen og hun er født 22.35 4 dage over termin

3. Fødsel fik jeg prikket vandet 4 dage over termin var blød og godt 2 fingre åben. Veerne startede som tribler, dvs. 3 korte lige efter hinanden og så kort pause. Cirka en time efter var min søn presset ud, der var dog den lille forskel at jeg også skulle presse skuldrene ud. 

4. Gang blev jeg sat i gang en uge over termin, fik små veer omkring 2 om natten, var på fødegangen ved 3 tiden og han er født 5.07. Denne gang med dobbeltveer: 2 små veer og så en lille pause.

så 4 meget forskellige fødsler - nummer 3 var den "nemmeste"

Anmeld Citér

2. marts 2016

MorTil3+

Ja de lignede hinanden ret meget. Alle 3 gik vandet først og den første tog 3 timer, nr 2 tog 2 timer og nr 3 tog 3 kvarter. Alle født før termin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.