1. Fødsel begyndte med veer som ikke gav noget på terminsdag, de var voldsomme men ikke så de skabte nogen ændring i min krop og jeg kom ikke i aktiv fødsel. Sådan gik 3 dages tid hvor jeg stort set ikke sov fordi veerne kom stort ser hele døgnet. Til sidst var der en jordemoder der forbarmede sig over mig og gav mig morfin og nogle øvelser så baby kunne få mere plads (aner ikke om eller morfinen) hjalp men i hvert fald gik jeg i aktiv fødsel og var der kl 12 cirka. Jeg havde almindelige dog ikke lange veer, men gik i stå ved 7 cm og blev sat på veedrop. Jeg var totalt udkørt, havde en pressefase i en time hvor jeg faldt i hvad der føltes som dyb søvn mellem presseveerne. Vores datter kom til verden 19.51 4 dage over termin.
Min nummer, der gik forvandet midt på dagen 4 dage over termin, hvor jeg ellers intet havde mærket og var frisk nok til at køre rundt med min datter på christiniacyklen om morgenen. Jeg blev undersøgt omkring 19, hvor jeg var 2 fingre åbne og halvanden cm livmoderhals og skulle hjem og slappe af. Omkring 21 fik jeg veer som en storm, korte og eneste regelmæssighed var de kom konstant, ca 22 endte vi på fødegangen og hun er født 22.35 4 dage over termin
3. Fødsel fik jeg prikket vandet 4 dage over termin var blød og godt 2 fingre åben. Veerne startede som tribler, dvs. 3 korte lige efter hinanden og så kort pause. Cirka en time efter var min søn presset ud, der var dog den lille forskel at jeg også skulle presse skuldrene ud.
4. Gang blev jeg sat i gang en uge over termin, fik små veer omkring 2 om natten, var på fødegangen ved 3 tiden og han er født 5.07. Denne gang med dobbeltveer: 2 små veer og så en lille pause.
så 4 meget forskellige fødsler - nummer 3 var den "nemmeste"
Anmeld
Citér