Medicin? Hvordan fanden??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.808 visninger
15 svar
4 synes godt om
1. marts 2016

Mom2Two

hvordan fanden får i medicin i jeres børn?! Min på to NÆGTER! Han nægter så meget, a han spytter det ud, brækker sig og skriger som en i helvede ... Selv hvis jeg blander det op i juice/yugurt/whatever... Hans i forvejen ikke-eksisterende appetit forsvinder fuldstændig... Han ska ha Panodil, mikstur fra apoteket, og hostesaft. Han får maske ovenikøbet... Åh min lille dreng 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Mom2Two skriver:

hvordan fanden får i medicin i jeres børn?! Min på to NÆGTER! Han nægter så meget, a han spytter det ud, brækker sig og skriger som en i helvede ... Selv hvis jeg blander det op i juice/yugurt/whatever... Hans i forvejen ikke-eksisterende appetit forsvinder fuldstændig... Han ska ha Panodil, mikstur fra apoteket, og hostesaft. Han får maske ovenikøbet... Åh min lille dreng 

Jeg plejer at bruge en engangssprøjte fra apoteket, så sprøjtes medicinen ind i kinden så barnet er nødt til at synke det, det plejer at virke her. Masser af ros, og så gælder det om at være hurtig med sprøjten inden de registrere for meget. Ud over det så kunne du måske prøve panodil junior flydende (tykt som bolsje masse) det elskede mine i den alder, det smager meget sødt.

god bedring 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Trine89

Vores tøs er heller ikke meget for det. 

Og det kan godt tage noget tid. når hun skal have panodil, har vi en sprøjte ved den af med saft. og så får hun en lille tår af hver på skift. 

men det er ikke nemt hvis du allerede har prøvet at "lokke" med saft eller andre ting, så er det ikke nemt. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

alenemor42

Panodiler i stikpille .... mine har aldrig kunne fordrage mikstur.  Desuden virker det hurtigere.

Hvis det er penicillin mikstur er der ikke andet for end tvang, og brug sprøjte så han synke det, måske af flere omgange.

Og nej fedt er det ikke, men nødvendigt 

Anmeld Citér

1. marts 2016

MorTil3+

Panodilen kunne du evt gi i stikpille, så var der da det mindre at putte i munden. Plejer også at gi penicillin mikstur med en engangssprøjte men mine børn har godt kunne li det. Bland det evt op i youghurt uden han ser det, de fleste børn kan godt li de der petit Danone youghurt.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mom2Two

alenemor42 skriver:

Panodiler i stikpille .... mine har aldrig kunne fordrage mikstur.  Desuden virker det hurtigere.

Hvis det er penicillin mikstur er der ikke andet for end tvang, og brug sprøjte så han synke det, måske af flere omgange.

Og nej fedt er det ikke, men nødvendigt 

Puha føler mig som den værste mor... Omg... Jeg holdte ham ligesom lægerne siger jeg ska holde ham, når han ska ha maske, også lidt af gangen, han sank da noget a det, spyttede dog også noget ud... Jeg tror vi er venner igen nu... Han vil ikk ha noget, smoothie, yugurt osv, så jeg ka ikk blande det op i noget ... nu sover han, igen... 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mom2Two

MorTil3+ skriver:

Panodilen kunne du evt gi i stikpille, så var der da det mindre at putte i munden. Plejer også at gi penicillin mikstur med en engangssprøjte men mine børn har godt kunne li det. Bland det evt op i youghurt uden han ser det, de fleste børn kan godt li de der petit Danone youghurt.

Han har ingen appetit, han har ikk engang spist én lille yugurt på hele dagen... Han har spist to bidder banan... 

Anmeld Citér

1. marts 2016

B&J

Panodil var stik pille her nu kan han sluge en pille

medicin engangssprøjte også i kinden ikke sjovt men ned skal det 

Anmeld Citér

1. marts 2016

GrønStjerne

Vores den store har haft mange urinvejsinfektioner. Der skal man også have flydende medicin når man er lille. Vi gjorde det samme som du beskriver, med at holde fast og så ind i siden af munden ved kinden.

det er ikke sjovt, og ja det føles som et overgreb på barnet. Hvis ikke man gjorde det bliver barnet jo dårligere. Du gør det rigtige ved at give medicin, her virkede det godt at gøre det så hurtigt som muligt, og så belønning bagefter (vingummi, og tegnefilm i sofaen).

Anmeld Citér

1. marts 2016

Monski

Rettet.

Min søn fik penicillin 10 gange før han kunne få det ned (første gang det lykkedes var i sidste uge). 

Han fik også på et tidspunkt noget forbyggende astma medicin i mikstur og ligemeget hvad vi gjorde var det umuligt at få i ham. På det tidspunkt var han undet 1 år så det har ikke været bevidst fra hans side, det smager bare forfærdeligt! 

Hvad fejler han? Og hvor gammel er han? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.