Anonym skriver:
Tak. Vil få kontaktet SF. Tror ikk de vil give ham overnatning da han stadig er ammebarn. Men have ham alene nogle timer ville være fint nok. Hårdt for mig som ikk har været væk fra i mere end maks en time. Men det må jeg jo bide i mig.
Retter aldrig på ham når han er sammen med ham. Det er deres tid og den skal de have. Siger kun noget hvis det er som igår hvor han ikk vil lade ham sove bare fordi han vil være mere sammen med ham. Jeg sidder typisk i køkkenet og læser et par blade mens de leger i stuen og frivilligt kommer ud til mig i køkkenet hvilket han gør når han bliver ked og pylret.
Men kan da godt se det måske ville være godt for ham hvis jeg tog helt væk et par timer så han selv fandt ud af hvad han skulle gøre. 
Problemet er bare at han ikk mener jeg kan bestemme om jeg må gå før hvis han f.eks er syg fordi vi har fælles forældremyndighed. Han tror det indebærer 50/50 på alt
Men igen så bekymrer du dig over om han bliver sur.. Drop det. Fortæl ham det INDEN I ankommer til samvær. OG hvis han så bliver sur må du jo bede ham tage den i SF. her skal han nok opdage at fælles forældremyndighed bestemt IKKE betyder 50/50. Ring til SF og forklar dem sagen og bed dem om at fortælle dig hvordan du skal forholde dig. OG det de så siger det du gør og NÅR far så bliver gal og evt. tager den i SF så er det ham og ikke dig der udviser dårlig samarbejdsevne.
men sørg for at du har dit 100 % på den rene først. Så ring til dem. Du behøver på ingen måde at opgive navn når du bare ringer til dem, så det kan gøres helt anonymt..
Men du skal stoppe med at bekymre dig om hvad han bliver sur over. Barnet kommer før fars humør. SELf skal du ikke provokerer men er I der hvor det går ud over barnet så må du altså lærer at være ligeglad. For så længe du fodre hans ego med din bekymring så lærer han det jo aldrig.
Men nej ammer du så overnatter barnet ikke. Men et par timer alene ville nok være bedst for alle. Barnet er også nød til at lærer at når det bliver ked af det så skal far kunne trøste. Og som regel så så snart mor ikke er tilstede så kan barnet godt uden problemer, men er mor der så...
Ja det er pisse hård at forlade barnet som mor, men som du selv skriver så er det jo sådan det er når man har et delebarn og en dag vil du jo nok skulle undvære barnet både hver anden weekend samt hele ferier. Så en stille og rolig optrapning er jo en rigtig god ide.. Dit barn vil nok græde i starten men husk at så snart du er gået så går der som regel ikke mere end 5 minutter så er barnet ok igen 
Så ja jeg ville få lavet en skriftlig aftale ang. samvær og så ville jeg nok lade dem være alene. Som regel så klare den slags fædre sig lige pludselig meget bedre når de er alene og selv står med det hele.. Så kommer der noget ansvar ind.
Anmeld
Citér