Min dreng tager ikk nok på. Hva gør jeg forkert:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

Vik

Min datter var født med vægt på 3000 g, tabt sig til 2600g og siden det følger hun sin egen kurv ( under gennemsnit )

da hun var 1 år var hun 77 cm og 7,8 kg. Nu er hun 5 år, er sund og rask. 120 cm men vejer kun 18 kg.

hvis han spiser godt og trives ville jeg lukke øre og forsætte med hvad i gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Diosa85

Tak skal i have allesammen. Det lettede en del på bekymringen. Jeg følger bare vores daglig dag og slå sp lidt hen med hendes kurver. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

migxher

Hvor er jeg altså bare træt af at alt skal gå op i de skide kurver.
Istedet for bare at se på om barnet trives (:
Vi har selv gået til kontrolvejning med vores dreng på 11 måneder, fordi han ikke tog "nok" på, og han er endda flaskebarn. Men han fejler intet, han er bare småtspisende og slank.

Desuden er de vist ikke helt rigtige de kurver sp bruger. Ifølge ammenet er de basseret på flaskebørns vægtstigning, og det kan jo ikke sammenlignes med et ammebarn som tager anderledes på (: 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Diosa85

migxher skriver:

Hvor er jeg altså bare træt af at alt skal gå op i de skide kurver.
Istedet for bare at se på om barnet trives (:
Vi har selv gået til kontrolvejning med vores dreng på 11 måneder, fordi han ikke tog "nok" på, og han er endda flaskebarn. Men han fejler intet, han er bare småtspisende og slank.

Desuden er de vist ikke helt rigtige de kurver sp bruger. Ifølge ammenet er de basseret på flaskebørns vægtstigning, og det kan jo ikke sammenlignes med et ammebarn som tager anderledes på (: 

Tobias er kun ammebarn om natten men flaske om dagen. Men enig. De kurver der gør en rundtossede. 

Nu kommer sp på onsdag og kontrolvejer igen. Så må jeg se om der er ændring. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Tobias er kun ammebarn om natten men flaske om dagen. Men enig. De kurver der gør en rundtossede. 

Nu kommer sp på onsdag og kontrolvejer igen. Så må jeg se om der er ændring. 

Bruger hun digital vægt? (:

Anmeld Citér

26. februar 2016

Diosa85

migxher skriver:

Bruger hun digital vægt? (:

Ja sådan en hænge en hvor hun trykker på en knap der så tæller ned fra 3

Anmeld Citér

26. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Diosa85 skriver:

Han er 68 cm. 

Så det jo næsten det samme som din datter med en måneds mellemrum. 

Hvorfor siger sundhedsplejerskerne så hele tiden det ikke er nok. 

sundhedsplejerske har et skema de går efter og så skal alle børn passe ind i det.

det gør de bare ikke.

så længe din søn trives er glad spiser og sover fint skal du ikke være bekymret.

er mor til 3 børn og da sundhedsplejersken kom og sagde at min datter var i den lave ende af vægten. Sagde jeg ja ja. Hun får det at spise hun vil og jeg tilbyder må 6 gange om dagen.

Anmeld Citér

26. februar 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Ja sådan en hænge en hvor hun trykker på en knap der så tæller ned fra 3

Okay (: Fordi tit de der gamle hænge vægte som ikke er digital er røv dårlige og kan godt veje forkert.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Kathrine86

Min datter vejede 3250g og 54 cm ved fødslen. I dag er hun 14 mdr og vejer 8,3kg og 77 cm. Lægen spurgte ind til hendes udvikling ved 1 års undersøgelsen, og da hun følger sin udvikling, så var der ingen bekymringer. 

Mit allerbedste råd er, at du skal lade være med at lytte til sp, og kigge på din søn, og se om han ellers er med, trives og er glad 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Benjamins'mor

Min søn vejede 3390 g ved fødslen. Da han var til 1 års undersøgelse vejede han 9 kg og var heller ikke så lang. Lægen var ikke bekymret, hun sagde han fulgte sin egen kurve, jeg skulle bare huske vegetabilsk fedtstof (olie fx) i hans havregrød og ekstra smør i maden eller igen vegetabilsk olie og så sødmælk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.