Min dreng tager ikk nok på. Hva gør jeg forkert:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
20 svar
9 synes godt om
26. februar 2016

Diosa85

Tobias har alle dage været en lille purk. Vejede kun 3170 ved fødslen. 

Han startede ud med ikk at tage nok på så han kurve faldt. Fandt så ud af at hans tungebånd var meget stramt om det blev klippet og han begyndte at tage lidt på igen. Men slet ikk nok. 

Begyndte så at supplerer amning med flaske, men stadig ikk tog han nok på. 

Nu er han 7 måneder og vejer 7,8 kg. Han har taget 240 g på på en måned og det er på trods af ekstra smørklatter i maden og hod appetit. Han spiser gerne to kartofler, 2 gulerødder og 2 frikadeller til aftensmad og tager alligevel en god flaske inden sengetid. 

han trives og udvikler sig som han skal og er altid glad og smilende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Diosa85 skriver:

Han startede ud med ikk at tage nok på så han kurve faldt. Fandt så ud af at hans tungebånd var meget stramt om det blev klippet og han begyndte at tage lidt på igen. Men slet ikk nok. 

Nu er han 7 måneder og vejer 7,8 kg. Han har taget 240 g på på en måned og det er på trods af ekstra smørklatter i maden og hod appetit. Han spiser gerne to kartofler, 2 gulerødder og 2 frikadeller til aftensmad og tager alligevel en god flaske inden sengetid. 

hvor lang er ham?

min datter er snart 8 måneder og vejer 8,1 kg og er 69 cm.

så længe han trives og udvikler sig så syntes jeg ikke du skal være bekymret.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Diosa85

hannetheis skriver:

hvor lang er ham?

min datter er snart 8 måneder og vejer 8,1 kg og er 69 cm.

så længe han trives og udvikler sig så syntes jeg ikke du skal være bekymret.

Han er 68 cm. 

Så det jo næsten det samme som din datter med en måneds mellemrum. 

Hvorfor siger sundhedsplejerskerne så hele tiden det ikke er nok. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lillespir26

Diosa85 skriver:

Min pige var 3008g 50 cm ved fødsel 

nu er hun 1 år og 14 dage og vejer 9 kg og 74 cm 

min sp siger at de bare skal veje 2/3 dele mere ved 1 års alderen 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lillespir26

Diosa85 skriver:

Kan også lige supplere med at vi overhovedet ikke er i nærheden at at kunne få så meget mad i vores datter til aften som du skriver din spiser så jeg ville overhovedet ikke bekymre mig hvis din søn var min

Anmeld Citér

26. februar 2016

Diosa85

lillespir26 skriver:

Min pige var 3008g 50 cm ved fødsel 

nu er hun 1 år og 14 dage og vejer 9 kg og 74 cm 

min sp siger at de bare skal veje 2/3 dele mere ved 1 års alderen 

Okay. Forstår bare ikke hvorfor jeg så får at vide hele tiden at han ikk tager nok på 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lillespir26

Diosa85 skriver:

Okay. Forstår bare ikke hvorfor jeg så får at vide hele tiden at han ikk tager nok på 

Tror mere det er din sp egen mening end det er et sundhedsfaktum desværre evt ring op på kommunen og få skifter din sp hvis i ikke hamonere 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min søn vejede 3070 ved fødslen og tabte sig til 2860. da han var 5 uger vejede han 3450, som 6 mdr var han oppe på 6,7 og som et år 8,5 kg. nu er han 2 år og 8 mdr og vejer 12 kg og er lige kommet op i str 86 i tøj.. han er lang og slank og har som du kan se altid været det. han spiser ikke i nærheden af hvad din gør til aften men han har også et meget højt aktivitetsniveau så der der kommer ind bruger han på at han har krudt bagi og så er der ikke meget tilbage til sidebenene..

hvis din dreng spiser og det lyder det til han gør, han sover godt, er glad og tilpas og vokser i højden så vil jeg altså ikke så så meget op i hvad din sp siger... prøv at lade være med at tænke så meget over det det næste stykke tid og så vej ham om fx en mdr tid... hvis man har meget fokus på det kan ungerne somme tider mærke det og det kan godt påvirke deres spisning....

i mine ører lyder han altså lige som han skal være....

min sp var "efter" mig med at jeg skulle amme ham når han meldte sig og ikke vente 3-4 timer netop fordi han tog så langsomt på.. men ved alle lægeundersøgelser har han stort set fulgt sin egen kurve...

jeg vejer ham stadig ca 1 gang pr mdr og skriver op bare lige for at følge med da han er vokset ret meget i højden på det sidste..

desuden er din søn i en aldre hvor der snart kommer mere fart på - rejse sig op, kravle osv og det vil måske kunne mærkes en lille smule på vægte ( ikke sikkert men bare så du ved det)

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

sp går ud fra statistikker om hvor meget børn skal tage på pr uge men der er jo altid nogen der tager mere eller mindre på en hvad forskrifterne siger og det skal der være plads til uden man få ørerne tudet fuld om at ens barn er for tynd/tyk og jeg synes ofte at sp er god til at give en unødige bekymringer.. du skal lytte efter din mavefornemmelse for du kender dit bare bedst

Anmeld Citér

26. februar 2016

Diosa85

lillespir26 skriver:

Tror mere det er din sp egen mening end det er et sundhedsfaktum desværre evt ring op på kommunen og få skifter din sp hvis i ikke hamonere 

Jamen hun er jo ikk den eneste der siger det. Der er 4 forskellige sundhedsplejersker der har sagt det individuelt fra hinanden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.