Nogle herinde med Fibromyalgi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har fibromyalgi 

Jeg har enlig altid døjet med min ryg helt tilbage til 12-13 års alderen så i gennem de næste mange mange år var jeg til diverse læger som intet kunne finde fik altid af vide jeg bare skulle træne så jeg gik igang med en egu som 16 åri som petergog og derfra gik det bare ned af bakke syntes pluselig jeg fik sådan nogle springene smerter og jag rundt omkring i kroppen så fik mere og mere forskelligt smertestillende men intet af det ville tage smerterne eller den voldsomme træthed smerterne gav mig jeg prøvede at fortsætte med uddannelsen med lidt nedsat tid men til sidst måtte jeg blive sygemeldt  

Min læge sendte mig til den ene spichel  læge efter den anden men med samme rasultat de kunne ikke finde noget jeg havde kun en ubetydelig skævhed nederst i ryggen og de mente jeg skulle træne så det gjorder jeg men det gjorder bare mine smerter meget meget være. 

Jeg gav til sidst op med at finde en diagnose da der jo ikke var nogen der truend på mig det var en rigtig hård tid. 

Men da jeg så mødte min brors svigermor som havde fibromyalgi sagde hun til mig at det lyder som om det var det jeg havde så jeg begyndte at undersøge noget mere om det og for at gøre en meget lang historie kort blev jeg sendt til en af min læge som jeg selv havde fundet som gav mig diagnosen nærmest med det samme det var en stor lettelse enlig at kunne bevise at jeg fejlede noget og ikke bare var hyberkonder som mange i min familie truend. Jeg var 17 år og 10mdr da jeg fin min diagnose. 

Vis du gerne vil vide mere er du velkommen til at skrive jeg er idag 23 år 

(Vil gerne lige have med at der er mange forskellige grader af denne sygdom nogle er så hårdt ret at de sidder i kørestol og mange har andre sygdomme oven i ) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Ka+Ma=Be

Mom skriver:

1000 tak for de fine ord 

Jamen jeg har ingen vejledning fået, jeg har dog læst en del om det på nettet.

Min læge informere mig om varme ved de allerstørste smerter, og så smertestillende, men jeg tager stort set aldrig piller, medmindre jeg har hovedpine. 

Jeg tror for mig, det handlede og stadig gør, om at trods jeg har ondt, og det har jeg ved gud, så skal det ikke bremse mig. Dog er der få dage om året hvor sofaen og varmepuden er den eneste løsning igennem en hel dag, men det er jo ingenting

Dejligt at du kan undgå for meget smertestillende  Det er virkelig flot

Det er ærgerligt at vejledningerne stadig er så mangelfulde.  Men der arbejdes meget intenst på, at de praktiserende læger skal være bedre informerede, rustede til at give rette diagnose og vejlede korrekt og fyldestgørende. De er trods alt dem som borgerne kommer til først og de kan spotte sygdomme i tide inden alverdens endeløse og resultatløse undersøgelser.

Det lyder til, at du har fundet en mellemvej som fungerer for dig til trods for smerter - den erfaring tror jeg bestemt at andre i samme situation kan have glæde af

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres svar. Det var rart at høre jeres historie. Fibromyalgi er en svær størrelse. Diagnose eller ej så har jeg ondt men jeg lever med det. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg har været til Reumatolog og meget kunne tyde på fibromyalgi men er nu sendt videre i systemet for at "udelukke" andre sygdomme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.