Anonym skriver:
Jeg tror jeg har fibromyalgi - er under udredning for gigt m.m
Nogle herinde som har fibromyalgi som vil dele jeres historie? Hvor længe har I haft det? Hvordan fandt I ud af det? Hvordan er jeres hverdag? Hvordan tager jeres familie/venner det?
På forhånd tak.
Jeg har fibromyalgi, og fik det konstateret i efteråret 2013.
Jeg fik det konstateret ved en slags tilfældighed, da jeg i sommeren 2013 var meget dårlig, med hvad de først troede var øre sten, dernæst sklerose, og sidst men ikke mindst fibromyalgi.
Jeg fik det konstateret af en neurolog igennem en del fysiske tests.
Min hverdag er stort set ikke ændret, og det bider også sig selv i halen indimellem. Men jeg jobbet fuldtid, drøner rundt med alle 3 børn, og er generelt ret godt igang, det meste af dagen. Men jeg nægter også at lade sygdommen blive mig, selvom det selvfølgelig er en del af mig. Når det er sagt, så har jeg smerter hver dag, hele tiden, men jeg har lært at jeg kan fokuserer på noget andet. MEN der er dage indimellem, hvor jeg har så ondt at jeg må melde mig syg - men det er ikke meget. I 2015 havde jeg 3 sygedage pga. fibroen.
Nogle er selvfølgelig hårdere ramt end jeg er, men jeg oplevede en lettelse da jeg fik diagnosen, for så vidste jeg hvad der var galt - og det var ikke skelrose, som jo er endnu værre - så jeg var nok nærmest sådan lidt "nåh herregud".
Jeg oplever stor forståelse, fra både familie, venner og kollegaer, når jeg har ondt, men udover det, så er det ikke noget vi taler om, og det er min beslutning, for jeg vil IKKE lade det fylde min hverdag.