Nogle herinde med Fibromyalgi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
13 svar
2 synes godt om
26. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg tror jeg har fibromyalgi - er under udredning for gigt m.m 

Nogle herinde som har fibromyalgi som vil dele jeres historie? Hvor længe har I haft det? Hvordan fandt I ud af det? Hvordan er jeres hverdag? Hvordan tager jeres familie/venner det? 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Nogle herinde som har fibromyalgi som vil dele jeres historie? Hvor længe har I haft det? Hvordan fandt I ud af det? Hvordan er jeres hverdag? Hvordan tager jeres familie/venner det? 

På forhånd tak. 

Jeg har det ikke. Men en af mine bedste veninder har det. Vil da gerne stille hende dine spørgsmål og give dig svar hvis det er?  

Anmeld Citér

26. februar 2016

Kløver

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Jeg har fibromyalgi, og du er velkommen til at skrive i privat besked

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Jeg har det ikke. Men en af mine bedste veninder har det. Vil da gerne stille hende dine spørgsmål og give dig svar hvis det er?  

Tak for svar. Vil have i tankerne. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Jeg har fibromyalgi, og du er velkommen til at skrive i privat besked

Tak! Det vil jeg gøre. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Jeg har fibromyalgi, og fik det konstateret i efteråret 2013.

Jeg fik det konstateret ved en slags tilfældighed, da jeg i sommeren 2013 var meget dårlig, med hvad de først troede var øre sten, dernæst sklerose, og sidst men ikke mindst fibromyalgi.

Jeg fik det konstateret af en neurolog igennem en del fysiske tests.

Min hverdag er stort set ikke ændret, og det bider også sig selv i halen indimellem. Men jeg jobbet fuldtid, drøner rundt med alle 3 børn, og er generelt ret godt igang, det meste af dagen. Men jeg nægter også at lade sygdommen blive mig, selvom det selvfølgelig er en del af mig. Når det er sagt, så har jeg smerter hver dag, hele tiden, men jeg har lært at jeg kan fokuserer på noget andet. MEN der er dage indimellem, hvor jeg har så ondt at jeg må melde mig syg - men det er ikke meget. I 2015 havde jeg 3 sygedage pga. fibroen.

Nogle er selvfølgelig hårdere ramt end jeg er, men jeg oplevede en lettelse da jeg fik diagnosen, for så vidste jeg hvad der var galt - og det var ikke skelrose, som jo er endnu værre - så jeg var nok nærmest sådan lidt "nåh herregud".

Jeg oplever stor forståelse, fra både familie, venner og kollegaer, når jeg har ondt, men udover det, så er det ikke noget vi taler om, og det er min beslutning, for jeg vil IKKE lade det fylde min hverdag.

Anmeld Citér

26. februar 2016

lillespir26

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

http://stofskiftesupport.dk/fibromyalgi

Anmeld Citér

26. februar 2016

Ka+Ma=Be

Jeg arbejder til dagligt med mennesker diagnosticeret med fibromyalgi og andre funktionelle sygdomme. Jeg arbejder som ergoterapeut i træningscenter og tager mig derfor både af træning, afspænding, smertehåndtering og psykoedukation.

Du er mere end velkommen til at skrive en privat besked, hvis du har behov for råd og vejledning

Husk at et "label" ikke behøves at ændre på din oplevelse eller hverdag. Det vigtige er, at du bliver set og hørt og at dit symptombillede kan sende dig i den rigtige retning ift behandling

Held og lykke uanset hvad udredningen ender ud i.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Ka+Ma=Be

Mom skriver:

Jeg har fibromyalgi, og fik det konstateret i efteråret 2013.

Jeg fik det konstateret ved en slags tilfældighed, da jeg i sommeren 2013 var meget dårlig, med hvad de først troede var øre sten, dernæst sklerose, og sidst men ikke mindst fibromyalgi.

Jeg fik det konstateret af en neurolog igennem en del fysiske tests.

Min hverdag er stort set ikke ændret, og det bider også sig selv i halen indimellem. Men jeg jobbet fuldtid, drøner rundt med alle 3 børn, og er generelt ret godt igang, det meste af dagen. Men jeg nægter også at lade sygdommen blive mig, selvom det selvfølgelig er en del af mig. Når det er sagt, så har jeg smerter hver dag, hele tiden, men jeg har lært at jeg kan fokuserer på noget andet. MEN der er dage indimellem, hvor jeg har så ondt at jeg må melde mig syg - men det er ikke meget. I 2015 havde jeg 3 sygedage pga. fibroen.

Nogle er selvfølgelig hårdere ramt end jeg er, men jeg oplevede en lettelse da jeg fik diagnosen, for så vidste jeg hvad der var galt - og det var ikke skelrose, som jo er endnu værre - så jeg var nok nærmest sådan lidt "nåh herregud".

Jeg oplever stor forståelse, fra både familie, venner og kollegaer, når jeg har ondt, men udover det, så er det ikke noget vi taler om, og det er min beslutning, for jeg vil IKKE lade det fylde min hverdag.

Vil bare rose dig for din fine udlæggelse af dine oplevelser med sygdommen!  

Du tager nemlig fat i et meget essentielt hjørne - nemlig at sygdommen er en del af dig, men at du ikke er sygdommen. Ens oplevelse af roller og identitet har så stor indflydelse på, hvordan vi mestrer vores hverdag og ikke mindst helbred. Din indstilling er netop forskellen på den som bukker under og den der klarer hverdagens udfordringer. så hold endelig fast i den attitude

Må jeg spørge hvilken vejledning og behandling du har fået efter diagnosticering?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Ka+Ma=Be skriver:

Vil bare rose dig for din fine udlæggelse af dine oplevelser med sygdommen!  

Du tager nemlig fat i et meget essentielt hjørne - nemlig at sygdommen er en del af dig, men at du ikke er sygdommen. Ens oplevelse af roller og identitet har så stor indflydelse på, hvordan vi mestrer vores hverdag og ikke mindst helbred. Din indstilling er netop forskellen på den som bukker under og den der klarer hverdagens udfordringer. så hold endelig fast i den attitude

Må jeg spørge hvilken vejledning og behandling du har fået efter diagnosticering?

1000 tak for de fine ord 

Jamen jeg har ingen vejledning fået, jeg har dog læst en del om det på nettet.

Min læge informere mig om varme ved de allerstørste smerter, og så smertestillende, men jeg tager stort set aldrig piller, medmindre jeg har hovedpine. 

Jeg tror for mig, det handlede og stadig gør, om at trods jeg har ondt, og det har jeg ved gud, så skal det ikke bremse mig. Dog er der få dage om året hvor sofaen og varmepuden er den eneste løsning igennem en hel dag, men det er jo ingenting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.