Kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
13 svar
4 synes godt om
25. februar 2016

Sujan

en der har en god opskrift på en lækker kage???

skal have gæster på lørdag og vil bage en kage. Er bare lidt ideforladt lige nu... Skal være lidt nem at gå til, da min datter på 3 år skal være med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

sne190810

Sujan skriver:

skal have gæster på lørdag og vil bage en kage. Er bare lidt ideforladt lige nu... Skal være lidt nem at gå til, da min datter på 3 år skal være med

Irmas citronmåne. Den er så lækker! 

Opskriften kommer frem hvis du bare googler "Irma citronmåne" 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Sujan

sne190810 skriver:

Irmas citronmåne. Den er så lækker! 

Opskriften kommer frem hvis du bare googler "Irma citronmåne" 

Den vil jeg lige se på.. Tak:-)

Anmeld Citér

25. februar 2016

Ai sha

Den du ved nok- kagen

Den bedste kage i verden 

Anmeld Citér

25. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

For nogle år siden så jeg denne kage blive lavet i tv. Det tog mig lidt tid at oversætte den, dels med mål men igså med hvad der er hvad af fløde, sødmælk osv. Men! Det kan godt betale sig! Den er så(!!) god

Jeg har dog altid brugt æbler skåret i tynde både/skiver i stedet for figner da ingen i min familie er særligt glade for dem

http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-37-sticky-fig-and-caramel-cake-vanilla-custard-5010948

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tip!

Kanel kage... Så lækker og kan sagtens bages dagen i forvejen.. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Carina:-)

SDD skriver:

For nogle år siden så jeg denne kage blive lavet i tv. Det tog mig lidt tid at oversætte den, dels med mål men igså med hvad der er hvad af fløde, sødmælk osv. Men! Det kan godt betale sig! Den er så(!!) god

Jeg har dog altid brugt æbler skåret i tynde både/skiver i stedet for figner da ingen i min familie er særligt glade for dem

http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-37-sticky-fig-and-caramel-cake-vanilla-custard-5010948

Må jeg tigge din oversatte opskrift? :) 

Anmeld Citér

25. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Carina:-) skriver:

Det må du meget gerne, men så skal jeg lige finde den ligger (stadigvæk) i flytterod. Ved jeg har set den efter vi er flyttet, men hvor. Vender tilbage.. Måske først i morgen

Anmeld Citér

25. februar 2016

Jeia

Sujan skriver:

Jeg bager som oftest kanelkage, når ungerne er med. Den indeholder ikke æg, så de kan få lov til at slikke skålen bagefter. Ellers er færøsk lagkage super lækker, bundene kan laves i forvejen. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Carina:-) skriver:

Jeg kunne ikke finde den, så oversatte den lige igen skriv endelig hvis den ikke er til at forstå.

2. Cake

150g blødt smør
150g sukker
1 vaniljestangs frø (selve stangen gemmes)
2 æg
150g mel
1,5 tsk bagepulver
1 nip salt
84g sødmælk

3. Caramel sauce

63g sukker
50g smør
84g fløde
84g honning(gerne en tyk en, personlig erfaring)
1 vaniljestang, frøene skrabet ud
4 store figner, eller andet fyld, fx æbler

4. Vanilla custard

2,5 dl sødmælk, plus 1 spsk ekstra
63g fløde
1 vaniljestang, frøene skrabet ud, plus de andre stænger
1 æg
63g sukker
1 tsk mel
2 tsk honning
300ml fløde pisket til servering(kan udelades)

1 Forvarm ovnen til 180°C. Smør en springform med 20 cm i diameter(eller hvis du har en andet så går det nok også). Kom et fugtet og knuget stykke bagepapir i. Hvis du ikke kan få det til at ligge pænt(!) så indlad og strø i stedet med sukker på den smurte overflade.
2 kage: ælt smør, sukker og vaniljefrø godt sammen, tilføj æggene et ad gangen. Tilføj mælk og mel lidt ad gangen. For bedst resultat så si melet
3 karamelsauce: kom alle ingredienser i en lille gryde(undtagen fyldet). Smelt det under medium varme. Bring det i kog og kog det til det bliver gyldenbrun. Fjern vanillestængerne.
Hæld karamellen ned i formen. Placer fyldet pænt da dette vil være toppen til sidst. Hæld kagemassen ned over, forsigtigt og jævnt. Bag på en rist i ovnen i 45-50 minutter eller til færdig.
4 Vanilla custard: hæld mælk og fløde i en lille gryde med vanillestængerne og frøene fra en ny. Varm det til lige under kogepunktet. Mens så pisk æggehvide med sukker. Tilføj den varme blanding mens du rører konstant. Bland mel med en spsk mælk til en pastaMix, tilføj det til blandingen, sørg for at det er godt blandet sammen.
Hæld det ned i en ren gryde og varm det ved lav varme. Rør i det til det tykner, 5-10 minutter. Når der sætter sig et lag på bagsiden af en spsk rør så honningen i.
Placer det i køleskabet i en lille skål med husholdningsfilm over. Læg det på overfladen af cremen i midten og glat det ud mod kanten, så undgår man bobler.
6 Serve cake warm with vanilla custard and whipped cream.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.