Rense ører hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
8 svar
5 synes godt om
25. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter på 1½ år har en del ørevoks i ørene, som er helt tørt og nærmest skorpet. 

Jeg vil gerne rense hendes ører, men ved ikke hvordan. En almindelig baby-vatpind tager det ikke...

What to do?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

serinasmor

MummiT skriver:

Min datter på 1½ år har en del ørevoks i ørene, som er helt tørt og nærmest skorpet. 

Jeg vil gerne rense hendes ører, men ved ikke hvordan. En almindelig baby-vatpind tager det ikke...

What to do?

Vaskeklud med alm lunkent vand måske ?

Anmeld Citér

25. februar 2016

MorTil3+

Man kan købe noget på apoteket til at sprøjte i øret så det løsner

Anmeld Citér

25. februar 2016

alenemor42

Smør lidt mad olie i kanten af øret og lad det sidde 10 min. Og så prøv at fjerne det med klud eller/og vatpinde

Anmeld Citér

25. februar 2016

mrs.juli

jeg bruger altid en hårnål i min drengs øre hvis der er for meget og jeg ikke kan få det ud med neglen.. hårnålen fanger det ligesom, og så kan man tage det med ud jeg synes selv det er mega smart, min mand synes det er ulækkert 

Anmeld Citér

25. februar 2016

FruStolpe

MummiT skriver:

What to do?

Det anbefales at man sket ikke renser øre !!

Jeg kan ikke linke, men prøv at gå på 

www.patienthåndbogen.dk og søg på ørevoks.  Der står en fin beskrivelse af hvilken fremgangsmåde der er mest hensigtsmæssigt 

Anmeld Citér

25. februar 2016

fo82

Lad være med at bruge andet end baby vatpinde hvis der overhovedet skal bruges noget...

1: vatpinde skubber rent faktisk voksen sammen og længere ind mod den benede del af øret = vokspropper og hvis proppen sidder tæt på trommehinden kan det gøre lige så ondt som mellemørebetændelse + vokspropper hæmmer lyden i at trænge ind til trommehinden..

2: brug af andre genstande gør skade, hårnåle vil ridse øregangen med stor fare for smertefuld infektion

3: ørevoks er naturligt, øret har brug for det da det er med til at holdet øret  rent. Det man kan tage i kanten som er synligt er ok - vatpinde er ikke super godt..

4: man kan ikke se med det blotte øje som der er voks der skal fjernes - det gør man gennem et otoskop... Og vokspropper skylles/suges af en ørelæge...

Anmeld Citér

25. februar 2016

morlinen

MummiT skriver:

What to do?

Min datter på 4 har også enormt meget tørt ørevoks, som ikke kommer ud af sig selv. Det har dannet en prop, så hun begyndte at høre rigtig dårligt. 

Lægen sagde, at vi skulle prøve med Removax øredråber, som købes på apoteket. Vi dryppede om aftenen, og så skulle hun sove med vandskyende vat. Næste morgen sku vi skylle ørerne. Det hjalp ret godt på hørelsen, men der blev ikke skyllet noget ud. Så nu skal de skyldes ved lægen. 

Men gør hellere en indsats nu, i stedet for, at der når at komme rigtig meget

Anmeld Citér

27. februar 2016

MorDk

mrs.juli skriver:

jeg bruger altid en hårnål i min drengs øre hvis der er for meget og jeg ikke kan få det ud med neglen.. hårnålen fanger det ligesom, og så kan man tage det med ud jeg synes selv det er mega smart, min mand synes det er ulækkert 

Det skal du altså virkelig passe på med. Det kan være farligt. Et ryk med hovede og du kan gøre skade på dit barns trommehinde evt. 

Det anbefales man ikke renser øre og hvis man gør det så tænker jeg det er bedst at bruge egnede "instrumenter" som vatpinde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.