Når der bare ikke er mere..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.265 visninger
12 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2016

Anonym trådstarter

Ja, hvad gør man så?? 

Vi er af forskellige årsager virkelig på spanden lige pt.

Og jeg orker ikke mere.. alle de tanker, negative tanker.. Bekymringer og sten i maven hver gang vi løber tør for noget fra skabene. Vi kan ikke købe mere. End ikke engang en pose havregryn  

Familien har ikke mulighed for at hjælpe.

Jeg har samlet flasker for at då bare lidt. Vi har ikke mere vi kan sælge.. og det jeg har til salg ryger ikke selvom det er billigt..

Undskyld,  skulle bare have luft.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Ja, hvad gør man så?? 

Og jeg orker ikke mere.. alle de tanker, negative tanker.. Bekymringer og sten i maven hver gang vi løber tør for noget fra skabene. Vi kan ikke købe mere. End ikke engang en pose havregryn  

Jeg har samlet flasker for at då bare lidt. Vi har ikke mere vi kan sælge.. og det jeg har til salg ryger ikke selvom det er billigt..

Først og fremmest. Sikke en lorte situation. 

Tænker om kommunen ikk har mulighed for at hjælpe jer? Eller hvis du er på Facebook. Så er der grupper der hjælper økonomisk udsatte.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Newsence

Øv en lorte situation.. Kender det godt..

hvis der er udsigt til st dette kun er en midlertidig situation kunne I evt spørge banken om et overtræk?

ellers må I jo kigge grundigt på jeres udgifter og se om der er noget I kan gøre..

mener man kan søge kommunen om en enkelt ydelse men så skal I have en virkelig god grund til ikke at have penge så pludseligt..

ellers må I bede i det sure æble og søge efter hjælp via venner. Eks hvis I mangler ris må I jo lægge det ud om der ikke er nogen der har lidt de kan undvære.. Indrømmet det er ikke så rart men i den situation må man gøre hvad der skal til for at få mad..

hold modet oppe. Har selv prøvet det og ved hvor stressende det kan være.. Prøv at tænke positivt 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Ja, hvad gør man så?? 

Kunne skrive de samme råd som de andre har skrevet.. 

Jeg har selv engang stået i samme situtation og end da ikke kunne betale huslejen eller mad på bordet. 

Jeg gjorde som dig.. Samlede flasker, solgte ting, fik engang imellem noget mad fra familien og lånt nogle penge af min svigermor. 

Ja, faktisk findes der Facebook grupper, hvor der er folk der gerne vil støtte med nogle ting til skabene så man ikke sidder hver aften uden mad på bordet.  

Må jeg være så nysgerrig og spørge hvor du er fra i landet? 

Måske der sidder nogle bag skærmen som bor tæt på som har lyst til at hjælpe lidt.  

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Først og fremmest. Sikke en lorte situation. 

Tænker om kommunen ikk har mulighed for at hjælpe jer? Eller hvis du er på Facebook. Så er der grupper der hjælper økonomisk udsatte.

Tusind tak for dit svar!  

Vi vil prøve at høre kommunen.. er dog meget itvivl om vi er kandidater til at få hjælp derfra.. det skulle vist ikke være så nemt..

Derudover så er det nok mest af alt en midlertidig situation. . Men frygtelig hårdt at være der hvor man næsten ikke aner om børnene kan få madpakke med i overmorgen. .  

Jeg har ikke spist de sidste dage, så børnene og min mand i det mindste kan få.. de har mest brug for det.. 

Igen, tak for hjælpen. . Det varmer alligevel at nogen vil tage sig tid til at svare! 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Øv en lorte situation.. Kender det godt..

hvis der er udsigt til st dette kun er en midlertidig situation kunne I evt spørge banken om et overtræk?

ellers må I jo kigge grundigt på jeres udgifter og se om der er noget I kan gøre..

mener man kan søge kommunen om en enkelt ydelse men så skal I have en virkelig god grund til ikke at have penge så pludseligt..

ellers må I bede i det sure æble og søge efter hjælp via venner. Eks hvis I mangler ris må I jo lægge det ud om der ikke er nogen der har lidt de kan undvære.. Indrømmet det er ikke så rart men i den situation må man gøre hvad der skal til for at få mad..

hold modet oppe. Har selv prøvet det og ved hvor stressende det kan være.. Prøv at tænke positivt 

Også mange tak for dit svar!  

Vi må prøve at tale med banken igen.. 

Jeg forsøger også at være positiv for mine børns skyld,  men når de er puttet vælter læsset som regel.. og det blev der så denne tråd ud af..

Jeg har fundet et par grupper på fb, som jeg vist lige skal samle mig mod til at ansøge. . Tak for idéen!  

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!  

Vi vil prøve at høre kommunen.. er dog meget itvivl om vi er kandidater til at få hjælp derfra.. det skulle vist ikke være så nemt..

Derudover så er det nok mest af alt en midlertidig situation. . Men frygtelig hårdt at være der hvor man næsten ikke aner om børnene kan få madpakke med i overmorgen. .  

Jeg har ikke spist de sidste dage, så børnene og min mand i det mindste kan få.. de har mest brug for det.. 

Igen, tak for hjælpen. . Det varmer alligevel at nogen vil tage sig tid til at svare! 

Altså jeg er enlig mor og har ikk voldsomt med penge. Men hjælper altid når jeg kan. Så hvis du vil så send mig en privat besked så vil jeg gerne give et lille beskedent bidrag så du kan købe noget pasta og lidt grøntsager så du også kan få noget mad. 

Kan simpelthen ikk bærer at høre sådan noget 

Og ved du skriver som anonym så du har selvfølgelig min fulde diskretion herinde. Fortæller ingen hvem du er. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

Hvis i mangler mad på bordet er der jo den mulighed at i kan prøve at skralde madvare og på den måde måske klare den lidt nemmere - i sidste uge brugte vi 400 kr på mad til 3 personer (fordi resten var skraldet) så vi sparede 600 kr på en uge - man bliver helt høj af at spare så mange penge - først gang er det grænseoverskridende men det er fedt nok 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Det må være en ubærlig situtiation du står i, kan ikke lide at hører at du ikke får mad, det er du nød til, hvis du skal have overskud til at være mor  

Du må/skal sende mig en privat besked så vil jeg gerne hjælpe så du kan købe lidt havregryn, ris pasta osv til dig og familien, så der er energi til jer alle.. 

Jeg respekterer selvfølgelig din anonymitet 

Anmeld Citér

24. februar 2016

A.n.onym.

Jeg sender også gerne en lille sum til dig  og hvis du bor i nærheden har jeg noget kød i fryseren og lidt i skabene du må få!?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.