Av mellemkød hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
12 svar
5 synes godt om
19. februar 2016

Mullesmith

Så er den 1. Uge gået med lille ny baby Felix, faktisk lige præcis her kl.19.25.  Jeg synes dog stadig jeg har pænt ondt og det strammer sådan i skedeåbning og mellemkød når jeg både står og sidder. Det føles også stadig hævet. Hvornår kan jeg regne med at gå normalt og kunne stå op i længere tid?  Har lidt en fornemmelse af at der sidder noget lige i skedeåbningen, ligesom hvis man har en tampon der er på vej ud! Glæder mig bare så meget til at skulle gå tur med barnevognen, det kan jeg slet ikke endnu  har faktisk ikke været uden for en dør i en uge nu.

men god fredag aften allesammen og god weekend 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

2babygirls

Mullesmith skriver:

Så er den 1. Uge gået med lille ny baby Felix, faktisk lige præcis her kl.19.25.  Jeg synes dog stadig jeg har pænt ondt og det strammer sådan i skedeåbning og mellemkød når jeg både står og sidder. Det føles også stadig hævet. Hvornår kan jeg regne med at gå normalt og kunne stå op i længere tid?  Har lidt en fornemmelse af at der sidder noget lige i skedeåbningen, ligesom hvis man har en tampon der er på vej ud! Glæder mig bare så meget til at skulle gå tur med barnevognen, det kan jeg slet ikke endnu  har faktisk ikke været uden for en dør i en uge nu.

Der kan godt gå op til en måned før man føler det hele er nogenlunde okay igen!

Jeg brugte is bind i starten og ellers ammede jeg liggende for at aflaste! 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Mullesmith

2babygirls skriver:

Der kan godt gå op til en måned før man føler det hele er nogenlunde okay igen!

Jeg brugte is bind i starten og ellers ammede jeg liggende for at aflaste! 

1 mdr  åh Gud!! Synes godt nok det er frygteligt 

Anmeld Citér

19. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Et par uger eller tre gik der her.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Berta

Jeg havde kun ondt i få dage / under en uge. Men det føltes anderledes - sådan tyngende - i lang tid. Måske en måned. Er du blevet syet meget? Har du forstoppelse? Kan du komme af med vandet?

Det skal blive (lidt) bedre hver dag - både smerter og blødning. Ellers vil jeg anbefale dig at kontakte din læge og få tjekket understellet. Måske er alt normalt - måske er du syet for stramt el. har meget store hævelser. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Her kunne jeg gå ture mv efter 14 dage, og helt smertefri efter 3 ugr☺

Anmeld Citér

19. februar 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Det kommer an på hvor meget du er bristet (og vel også hvor stærk din krop er). Jeg fik en 3. grads bristning, og jeg var ikke ude at gå en tur med barnevognen før efter en måneds tid. Tyngdefornemmelsen (som om der er en tennisbold der er ved at falde ud dernede) varede nok i halvanden til to måneder, hvor det selvfølgelig blev mindre og mindre som tiden gik.

Men hvis din bristning er mindre, bør der bestemt ikke gå så lang tid. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Det kommer an på hvor meget du er bristet (og vel også hvor stærk din krop er). Jeg fik en 3. grads bristning, og jeg var ikke ude at gå en tur med barnevognen før efter en måneds tid. Tyngdefornemmelsen (som om der er en tennisbold der er ved at falde ud dernede) varede nok i halvanden til to måneder, hvor det selvfølgelig blev mindre og mindre som tiden gik.

Men hvis din bristning er mindre, bør der bestemt ikke gå så lang tid. 

Det er kun en 2. Grads bristning, ja det føles nemlig somom noget er ved at falde ud lige ved skedeåbningen og det er sådan krampagtigt ømt lige der omkring, synes ikke det er rart at stå op så strammer det mere og gør ondt.  

Anmeld Citér

19. februar 2016

snuskesmor

Her var stingene, og stramningen, gode igen efter 10-11 dage. Jeg gik korte ture inden det, på SPs opfordring.

Tyngdefornemmelsen tog længere tid.

Jeg havde grad 2.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Benjamins'mor

1. gang fik jeg 2 "hudafskrabninger", fik 1 sting i hver for at være på den sikre side, havde simpelthen ondt i forfærdeligt lang tid. Dog gik jeg med barnevogn osv alligevel.

2. gang bristede jeg næsten helt om til numsen, blev syet længe og aner ikke hvor mange sting. Der havde jeg kun ondt en uges tid.

så jeg tror det er meget normalt, men generelt tager det jo tid om at hele, det er jo også derfor man først skal til tjek efter 8 uger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.