Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Jeg fødte heller ikke lige der.
Men der er forskellige slags forløb. Fx Ambulant og indlæggelse på barselsgang eller på patient/barselshotel.
Det ambulante stopper efter forløbet på fødegangen. Som typisk er efter 4 timer. De fleste førstegangsfødende bliver indlagt bagefter(eller overflyttet som det nu er). Der hedder det i dag typisk 34 timers indlæggelse. Meget for at man lige kan komme sig og få hjulpet amningen og kontakten godt på vej.
Man bliver dog ikke tvunget til noget. Umiddelbart kan det godt virke sådan. Men så må man slå lidt i bordet og fortælle at man ikke er klar.
De lagde op til at jeg skulle udskrives der kl 12-14 dagen efter hun var født. Men jeg sagde at det ikke lige kunne tilpasses i mit hoved. Vi snakkede lidt og jeg ville jo egentlig gerne hjem, men på det tidspunkt var klokken 10. Så der var kort tid til udskrivelsen. Det blev til at hun udskrev mig og at vi så selv kunne bestemme hvornår på dagen vi gik, aå behøvede de næste i aftenvagten ikke at skulle have papirarbejdet. Jeg var tilfreds med forløbet og da vi først var hjemme var alt bare som det skulle være 
snak med din jm om de forskellige muligheder. Hun ved jo også at du er 1. gangs
Anmeld
Citér