Hjemsendelse efter fødsel på Kolding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. februar 2016

anjo01

Hej piger. Jeg har termin i maj, men er begyndt at tænke en smule over fødslen. hvor lang id får man som førstegangsfødende lov til at blive på sygehuset bagefter? Kan mærke at jeg stresser lidt over muligvis at blive sendt hjem efter 4 timer eller noget! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Benjamins'mor

anjo01 skriver:

Hej piger. Jeg har termin i maj, men er begyndt at tænke en smule over fødslen. hvor lang id får man som førstegangsfødende lov til at blive på sygehuset bagefter? Kan mærke at jeg stresser lidt over muligvis at blive sendt hjem efter 4 timer eller noget! 

Nu fødte jeg ikke på Kolding sygehus. Men jeg tror det er meget individuelt. 

Jeg fødte en mandag og kom hjem om fredagen. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
anjo01 skriver:

Hvorfor skulle du dog blive sendt hjem efter 4. Timer som førstegangsfødende?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Tiggi

Godt nok Hvidovre, men fødte søndag aften l 23:00 og var først på barselshotellet kl 4 om natten (spørg hvem der var træt) 

Vi tog en så 1½ overnatning altså til tirsdag og tog hjem, men havde fået lov at blive til onsdag, men ville egentlig bare gerne hjem Men normalen sagde de var 2 dage, men fordi vores jo blevet skåret forkert ku vi få 2½ døgn .

Men tal da med din jordmoder hvad der er normalen . Men 4 timer plejer da kun at være flergangsfødende.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Sedigfor

Jeg fik lov til at blive i tre dage men tog hjem dagen efter jeg fødte, det er vist noget du skal snakke med din jm om, fik hvertfald tilbudet hos min jm.

Anmeld Citér

18. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg fødte heller ikke lige der. 

Men der er forskellige slags forløb. Fx Ambulant og indlæggelse på barselsgang eller på patient/barselshotel. 

Det ambulante stopper efter forløbet på fødegangen. Som typisk er efter 4 timer. De fleste førstegangsfødende bliver indlagt bagefter(eller overflyttet som det nu er). Der hedder det i dag typisk 34 timers indlæggelse. Meget for at man lige kan komme sig og få hjulpet amningen og kontakten godt på vej. 

Man bliver dog ikke tvunget til noget. Umiddelbart kan det godt virke sådan. Men så må man slå lidt i bordet og fortælle at man ikke er klar. 

De lagde op til at jeg skulle udskrives der kl 12-14 dagen efter hun var født. Men jeg sagde at det ikke lige kunne tilpasses i mit hoved. Vi snakkede lidt og jeg ville jo egentlig gerne hjem, men på det tidspunkt var klokken 10. Så der var kort tid til udskrivelsen. Det blev til at hun udskrev mig og at vi så selv kunne bestemme hvornår på dagen vi gik, aå behøvede de næste i aftenvagten ikke at skulle have papirarbejdet. Jeg var tilfreds med forløbet og da vi først var hjemme var alt bare som det skulle være

snak med din jm om de forskellige muligheder. Hun ved jo også at du er 1. gangs 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Vivienne

Jeg fødte på Kolding sygehus og da jeg ytrede ønske om at jeg gerne ville blive for at få styr på amningen, fik jeg og min mand et værelse på hotellet. 

Blev indlagt onsdag aften, fødte torsdag aften og kom hjem søndag aften. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

anjo01

Har hørt fra flere at man bliver sendt hjem efter 4 timer grundet besparelser! :/ må hellere høre jm næste gang! 

Anmeld Citér

18. februar 2016

gokkelok

Ved begge mine fødsler kom jeg hjem efter 4 timer. Også selvom det var nat. Og ja, det var i Kolding. 

Men altså, de kommer jo og spørger. De sparker jo ikke bare 'en ud. 

Mine fødsler gik godt, og ingen problemer med amningen, så det var faktisk fantastisk at komme hjem i sin egen seng. Man får et akut telefonnummer til dem, så man altid kan ringe, og de ringer også selv kl 8 dagen efter. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

anjo01

gokkelok skriver:

Ved begge mine fødsler kom jeg hjem efter 4 timer. Også selvom det var nat. Og ja, det var i Kolding. 

Men altså, de kommer jo og spørger. De sparker jo ikke bare 'en ud. 

Mine fødsler gik godt, og ingen problemer med amningen, så det var faktisk fantastisk at komme hjem i sin egen seng. Man får et akut telefonnummer til dem, så man altid kan ringe, og de ringer også selv kl 8 dagen efter. 

Men du fik et valg om du ville blive eller hjem?

jeg vil nemlig meget gerne have amningen op at køre først

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.